• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌🔸فرد متهم به قتل رحمان پوردهق …

  • کد خبر : 131559
  • 27 اسفند 1401 - 0:30
‌🔸فرد متهم به قتل رحمان پوردهق …

    ‌🔸فرد متهم به قتل رحمان پوردهقان، مأمور نیروی انتظامی، بامداد پنج‌شنبه، ۲۵ اسفند، در زندان مرکزی خرم‌آباد اعدام شد. داریوش شاهون‌وند، دادستان انقلاب لرستان، به نام فرد متهم به قتل آقای پوردهقان اشاره نکرده است. همین مقام اتهامات اعدامی را «مباشرت در قتل عمدی مأمور نیروی انتظامی به‌وسیله سلاح جنگی» و «اخلال در […]

 

‌🔸فرد متهم به قتل رحمان پوردهق … 417438001679086802

 

‌🔸فرد متهم به قتل رحمان پوردهقان، مأمور نیروی انتظامی، بامداد پنج‌شنبه، ۲۵ اسفند، در زندان مرکزی خرم‌آباد اعدام شد.
داریوش شاهون‌وند، دادستان انقلاب لرستان، به نام فرد متهم به قتل آقای پوردهقان اشاره نکرده است.
همین مقام اتهامات اعدامی را «مباشرت در قتل عمدی مأمور نیروی انتظامی به‌وسیله سلاح جنگی» و «اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد درگیری و تیراندازی با سلاح جنگی»، «حمل و نگهداری سلاح جنگی و مهمات»، «قدرت‌نمایی با سلاح گرم جنگی»، «تخریب عمدی خودروی پلیس» و «شرکت در منازعه دسته‌جمعی منجر به صدمه بدنی عمدی» اعلام کرد.
@VahidHeadli
شبکه حقوق بشر کردستان می‌گوید همزمان با محی‌الدین ابراهیمی، که برای عضویت در یکی از احزاب مخالف کرد به اعدام محکوم شده بود، چهار نفر دیگر هم در ارتباط با جرایم مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه اعدام شده‌اند.
هه‌نگاو می‌گوید یک زن نیز همزمان با این پنج نفر اعدام شده است.
@VahidHeadli

🔸فاطمه حیدری، خواهر جواد حیدری، یکی از کشته‌شدگان اعتراضات، از اخراج خود از کار خبر داده و گفته این اتفاق در حالی افتاده که از او در سال گذشته و در تابستان امسال به عنوان «کارمند نمونه» تقدیر شده بود.
همچنین خبر رسیده است که به فائزه رهنورد، خواهر مجیدرضا رهنورد، از اعدام‌شدگان اعتراضات نیز گفته شده پس از پایان تعطیلات اجازه ورود به دانشگاه محل تحصیلش را ندارد.
@VahidHeadli

🔸رئیس پلیس تهران شامگاه جمعه ۲۶ اسفند از کشف و «خنثی‌سازی» یک خودرو «بمب‌گذاری شده» در خیابان بهشتی پایتخت کشور خبر داد.
به گزارش رسانه‌های حکومتی در ایران به نقل از عباسعلی محمدیان، یک شهروند تهرانی که «فاقد مسئولیت اجرایی مهم در دستگاه‌های دولتی» عنوان شده است، عصر جمعه در تماس با مرکز فوریت‌های نیروی انتظامی تهران «وجود بسته‌ای مشکوک در زیر خودرو شخصی خود» را گزارش داد.
او ضمن تأکید بر اینکه «در فاصله زمانی کمتر از ۱۰ دقیقه، تیم چک و خنثی‌سازی بمب با حضور در محل، بمب را خنثی کردند»، با استناد به «تحقیقات اولیه» انگیزه این بمب‌گذاری را «اختلافات شخصی» عنوان کرد.
@VahidHeadli

🔸منابع حقوق بشری می‌گویند که حکم زندان محمد آرمان، وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز، از سوی دادگاه تجدید نظر استان مرکزی تأیید شده است.
خبرگزاری هرانا گزارش داد که شعبه هشت دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی آقای آرمان را به ۱۸ ماه حبس و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده است.
@VahidHeadli

🔸دو مرکز گردشگری در اصفهان که هفته گذشته به دلیل «رعایت نکردن شئونات اسلامی و حجاب» پلمب شده‌ بودند، فک پلمب و بازگشایی شدند.
«کمپ کویری متین‌آباد» و «سرای عامری‌ها» دو مرکز گردشگری هستند که با وجود حضور انبوه گردشگران و مسافران تنها چند روز مانده به تعطیلات نوروز، در روزهای گذشته پلمب شده بودند.
@VahidHeadli

🔸دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به اتهام جنایات جنگی به دلیل مشارکت او در ربودن کودکان اوکراینی حکم پیگرد صادر کرد.
بنا بر بیانیه این دادگاه، پوتین «مسئول جنایت جنگی اخراج غیرقانونی جمعیت (کودکان) و انتقال غیرقانونی جمعیت (کودکان) از مناطق اشغالی اوکراین به فدراسیون روسیه است.»
@VahidHeadli

🔸رئیس جمهوری چین هفته آینده به مسکو سفر خواهد کرد تا در میانه تنش‌های فزاینده بین شرق و غرب بر سر جنگ در اوکراین، با همتای روس خود دیدار کند.
دولت‌های چين و روسيه روز جمعه ۲۶ اسفند تأیید کردند که شی جی پینگ روز دوشنبه آینده عازم روسیه خواهد شد.
دولت جو بایدن در واکنش به اعلام این خبر گفت که با هرگونه تلاش چین در این نشست برای پیشنهاد آتش‌بس در اوکراین که «مؤید استیلای روسیه» خواهد بود، مخالفت خود را ابراز می‌کند.
@VahidHeadli

🔸رئیس‌جمهوری ترکیه می‌گوید امیدوار است روند تصویب عضویت فنلاند در ناتو در پارلمان ترکیه، تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ماه مه امسال انجام شود.
رجب طیب اردوغان در نشست خبری مشترک با همتای فنلاندی خود گفت: «برای تداوم «حمایت مقتدرانه» فنلاند از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا اهمیت قائل هستیم.» ترکیه دهه‌هاست که برای پیوستن به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تلاش می‌کند.
@VahidHeadli

🔸استفاده از اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدئو و تصویر چینی تیک‌تاک که محبوبیت فراوانی بین جوانان دارد روی تلفن‌های رسمی دولتی و همه ابزار‌های ارتباطی مورد استفاده در وزارتخانه‌های دولتی بریتانیا ممنوع شده است. دلیل این ممنوعیت چگونگی استفاده این اپلیکیشن از اطلاعات و داده‌های کاربران است.
این اقدام پس از اقدام مشابه چندین دولت دیگر از جمله ایالات‌متحده آمریکا، کانادا و بلژیک بوده است.
هر‌چند تیک‌تاک به‌شدت ادعای در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربران خود به دولت چین را رد می‌کند.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=131559

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.