• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌‌🔸ده‌ها وکیل و کادر درمانی در …

  • کد خبر : 131577
  • 27 اسفند 1401 - 17:00
‌‌🔸ده‌ها وکیل و کادر درمانی در …

    ‌‌🔸ده‌ها وکیل و کادر درمانی در داخل و خارج از کشور در اعتراض به ادامه حبس محمد نجفی، وکیل و فعال مدنی، هشدار دادند که شرایط جسمی وی «وخیم» است و در «معرض خطر مرگ» قرار دارد. در نامه این وکلا آمده که «او محروم از مراقبت‌های پزشکی، در چهل و ششمین روز […]

 

‌‌🔸ده‌ها وکیل و کادر درمانی در … 378296001679146202

 

‌‌🔸ده‌ها وکیل و کادر درمانی در داخل و خارج از کشور در اعتراض به ادامه حبس محمد نجفی، وکیل و فعال مدنی، هشدار دادند که شرایط جسمی وی «وخیم» است و در «معرض خطر مرگ» قرار دارد.
در نامه این وکلا آمده که «او محروم از مراقبت‌های پزشکی، در چهل و ششمین روز اعتصاب غذا به سر می‌برد و زندگی»‌ او «به مویی بسته است.»
@VahidHeadli

🔸شش تن از زندانیان سابق زن که به تازگی از زندان آزاد شده‌اند، در بیانیه‌ای خواستار آزادی دیگر زنان محبوس در زندان‌های جمهوری اسلامی شدند.
آنها در این بیانیه نوشته‌اند که پس از «عفو نمایشی» گروهی از زندانیان، کام آنها «تلخ‌تر» شده، چرا که زنان زندانی سیاسی دیگری همچنان در حبس هستند.
نویسندگان این بیانیه تأکید کرده‌اند که «مجرم» نبودند که بخواهند «درخواست بخشودگی» بدهند و تنها پس از اجرای «عفو نمایشی»، «مشمول» آن‌ شدند.
@VahidHeadli

🔸شماری از معلولان و کنشگران این حوزه روز شنبه، ۲۷ اسفند، مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران تجمع اعتراضی برپا کردند.
مهم‌ترین خواسته مدیران مراکز مثبت زندگی بهزیستی و کمپین معلولان که در تجمع امروز حضور داشتند، پرداخت بودجه این‌ مراکز است.
هفته گذشته نیز تعدادی از معلولان و خانواده‌های آن‌ها در اعتراض به عدم پرداخت معوقات هشت‌ماهه و پاسخ‌گو نبودن سازمان برنامه و بودجه در برابر مطالبات‌شان، مقابل ساختمان این سازمان در تهران تجمع اعتراضی برپا کردند.
@VahidHeadli

🔸در حالی که نمایندگان کارگری در ایران از میزان افزایش حقوق رضایت ندارند و آن ‌را ناکافی می‌دانند، احتمال افزایش حداکثر ۲۴ درصدی حقوق در سال آینده مطرح شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی از صبح جمعه، ۲۶ اسفند، تا یک بامداد روز شنبه، ۲۷ اسفند، به طول انجامید و بدون نتیجه پایان یافت.
@VahidHeadli

🔸ده‌ها مدیر حوزه‌های علمیه تهران در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی ضمن اعتراض به «سرعت برهنگی» و «موج انفعال» در کشور، خواستار «مواجهه با شبکه‌های اجتماعی» شدند.
آنها نوشته‌اند: «تاریخ اثبات نموده برای نقض حریم کشور هر میزان کوتاه آمده‌ایم، دشمن جلوتر خواهد آمد»، و «اگر قرار باشد امروز از قانون حجاب عقب‌نشینی کنیم، فردا دلیلی بر پافشاری بر سایر قوانین نداریم.»
@VahidHeadli

🔸پس از راما خواننده نیجریه‌ای آهنگ «آرام باش»، سلنا گومز٬ بازیگر سرشناس آمریکایی و دیگر خواننده این آهنگ، با انتشار تصویری از پنج دختری که همزمان با روز جهانی زن در شهرک اکباتان رقصیدند و تحت فشار و بازداشت نیروهای امنیتی مجبور به عذرخواهی شدند، از خواسته این دختران و همه زنان ایران برای تغییرات اساسی حمایت کرد و شجاعت‌شان را ستود.
@VahidHeadli

🔸روزنامه اسرائیلی هاآرتص بر اساس اسناد آرشیو ملی اسرائیل که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده، نوشت که ارتش این کشور ۵۰ سال پیش یک هواپیمای مسافربری لیبی را ساقط کرده، اما از پذیرش مسئولیت آن خودداری کرد.
به نوشته این روزنامه، در آن رویداد در سال ۱۹۷۳ میلادی، ۱۰۸ تن، شامل خدمه و مسافران هواپیمای غیرنظامی لیببایی از میان ۱۱۳ سرنشین هواپیما کشته شدند.
هاآرتص افزود بر اساس اسناد، صورت‌جلسه نشست‌های محرمانه وقت کابینه اسرائیل حاکی است که دولتمردان اسرائیل تصمیم گرفتند از انجام تحقیقات خودداری کرده و اقدام ارتش در ساقط کردن هواپیما را توجیه کنند.
@VahidHeadli

🔸نخست ‌وزیر اسلواکی، اعلام کرد که کشورش ۱۳ فروند هواپیمای جنگی به اوکراین می‌دهد تا از خود در برابر روسیه دفاع کند.
ادوارد هگر در یک نشست خبری گفت دولت او «در سمت درست تاریخ می‌ایستد».
اندری دودا، رئیس‌ جمهور لهستان، نیز یک روز پیش از آن، از ارسال چهار فروند جنگنده‌ برای ارتش اوکراین خبر داده بود.
جنگنده‌هایی که اسلواکی و لهستان به اوکراین خواهند فرستاد، از نوع میگ ۲۹ است که در زمان اتحاد شوروی از آن کشور دریافت کرده بودند.
@VahidHeadli

🔸جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از صدور حکم بازداشت علیه ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، توسط دادگاه کیفری بین‌المللی استقبال کرده و گفته رئیس جمهور روسیه «به وضوح مرتکب جنایت جنگی شده است».
روسیه یکی از کشورهای عضو دادگاه کیفری بین المللی نیست، به این معنی که دادگاه هیچ اختیاری برای دستگیری آقای پوتین در خاک روسیه ندارد. با این حال این حکم می‌تواند روی آقای پوتین از راه‌های دیگری مانند ناتوانی در سفر بین‌المللی تأثیر بگذارد. او اکنون اگر پا به یکی از ۱۲۳ کشور عضو دادگاه بگذارد، ممکن است دستگیر شود.
@VahidHeadli
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت، فکر می کنم (تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی) موجه است. اما مساله این است که ما نیز این دادگاه را از منظر بین المللی به رسمیت نمی‌شناسیم. ولی، فکر می‌کنم (این تصمیم) یک موضوع بسیار مهم را مطرح کرده است.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=131577

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.