• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌🔸روز جمعه ۲۶ اسفند، مردم زاهد …

  • کد خبر : 131525
  • 26 اسفند 1401 - 16:30
‌🔸روز جمعه ۲۶ اسفند، مردم زاهد …

    ‌🔸روز جمعه ۲۶ اسفند، مردم زاهدان برای بیست‌و‌چهارمین هفته پیاپی به خیابان‌ها آمدند. معترضان در هوای بارانی این شهر تظاهرات کردند و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند. @VahidOOnLi 🔸مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه ایران خواستار تغییر رفتار جمهوری اسلامی شد. جوزپ بورل با انتشار توئیتی اعلام کرد […]

 

‌🔸روز جمعه ۲۶ اسفند، مردم زاهد … 675649001679058002

 

‌🔸روز جمعه ۲۶ اسفند، مردم زاهدان برای بیست‌و‌چهارمین هفته پیاپی به خیابان‌ها آمدند. معترضان در هوای بارانی این شهر تظاهرات کردند و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.
@VahidOOnLi

🔸مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه ایران خواستار تغییر رفتار جمهوری اسلامی شد.
جوزپ بورل با انتشار توئیتی اعلام کرد ما خواستار احترام جمهوری اسلامی به حقوق بشر، بازداشت شهروندان اروپایی و توقف حمایت نظامی ایران از روسیه هستیم.
او در ادامه نوشت که به حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران گفته است اتحادیه اروپا خواستار همکاری جدی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اجرای فوری توافق اخیر جمهوری اسلامی با این نهاد بین‌المللی هست.
@VahidHeadli

🔸وضع جسمانی بهمن بهمنی متهم به کشتن کیان پیرفلک در پی چند هفته اعتصاب غذا در زندان وخیم گزارش شده است.
به گزارش «کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان»، بهمن بهمنی از بازداشت‌‌شدگان اعتراضات در شهر ایذه یکی از افرادی است که به اتهام کشتن کیان پیرفلک به «افساد فی‌الارض» متهم شده است.
بر اساس این گزارش، او طی مدت بازداشت بارها از زندان به اداره اطلاعات منتقل شده است تا تحت فشار و شکنجه مسئولیت کشتن کیان پیرفلک را برعهده بگیرد.
او یکی از ۱۱ زندانی‌ است که از روز دوم اسفند در اعتراض به ادامه بلاتکلیفی‌اش در زندان شیبان اهواز اعتصاب غذا کرده است.
@VahidHeadli

🔸مولوی عبدالحمید، رهبر پرنفوذ سنی‌های ایران، از محدودیت‌های ناشی از آن چه «نگاه مذهبی» حاکم بر ایران خواند، انتقاد کرد و هشدار داد که بحران سیاسی موجود به این دلیل است که یک مذهب خاص یا یک قوم خاص نمی‌تواند کشور را اداره کند.
او گفت که «نگاه مذهبی» کشور را با شکست مواجه می‌کند.
آقای عبدالحمید اسماعیل‌زهی، در سخنرانی هفتگی خود در نماز جمعه زاهدان، از شرایط امنیتی حاکم بر کشور به‌ویژه بر استان سیستان و بلوچستان انتقاد کرد.
@VahidHeadli

🔸علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز پنجشنبه ۲۵ اسفند با مقامات ارشد امارات متحده عربی در این کشور دیدار کرد.
این سفر، شش روز پس از اعلامیه مشترک ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری کامل روابط سیاسی بین دو کشور با میانجی‌گری چین، انجام شد.
@VahidHeadli

🔸ناظر حقوق بشر سوریه می‌گوید جمهوری اسلامی ایران با گشودن دفتری در منطقه الحسکه سوریه تلاش می‌کند تا مردان جوان از خانواده‌های فقیر را برای پیوستن به شبه‌نظامیان، در راستای اهداف مشترک خود و حکومت سوریه، بسیج کند.
این سازمان ناظر حقوق بشر سوری که رویدادهای جنگ ۱۲ ساله سوریه را از بریتانیا رصد می‌کند، به نقل از منابع خود نوشت که دفتر ایرانی وعده دستمزد ماهانه ۲۰۰ دلار را به این مردان می‌دهد.
این گزارش افزوده است که حدود ۸۰ مرد نیز «داوطلبانه» در این دفتر کار می‌کنند.
ادعای گشایش دفتر وابسته به سپاه پاسداران در الحسکه در حالی عنوان شده که این استان شمال شرقی سوریه، در همسایگی ترکیه و عراق، سنی‌نشین است.
در صورت درستی خبر سازمان ناظر حقوق بشر سوریه در خصوص تلاش برای استخدام نیروهای شبه‌نظامی جدید در استان حسکه، معلوم نیست آن‌ها برای چه مأموریتی بسیج می‌شوند.
@VahidHeadli

🔸«سازمان بین‌المللی کاهش آسیب» اعلام کرد که آمار اعدام‌ها برای جرایم مرتبط با مواد مخدر در جهان در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته‌اش ۱۱۸ درصد افزایش یافته و این افزایش به دلیل شدت گرفتن اجرای این نوع اعدام در ایران و عربستان سعودی بوده است.
@VahidHeadli

🔸آمریکا، فرانسه، آلمان و بریتانیا در دوازدهمین سالگرد آغاز اعتراضات سراسری سوریه بر لزوم مسئول دانستن حکومت بشار اسد به دلیل «جنایات» در این کشور تاکید کردند.
در بیانیه کشورهای غربی تصریح شد: « تا زمانی که پیشرفتی معتبر و پایدار به سوی راه حل سیاسی وجود نداشته باشد، به عادی سازی روابط با حکومت بشار اسد نمی‌پردازیم، بودجه بازسازی در این کشور را تامین نمی‌کنیم و تحریم‌ها را بر نخواهیم داشت .»
@VahidHeadli

🔸همزمان با فرارسیدن بیستمین سالگرد حمله نظامی آمریکا به عراق، مجلس سنا با ۶۸ رای موافق در برابر ۲۷ رای مخالف، مصوبه این مجلس که به دولت جورج دبليو بوش اختیار داد عملیات نظامی بدون پایان علیه عراق را آغاز کند، لغو کرد.
این تصمیم مجلس سنا نشان می‌دهد که گروه کثیری از قانونگذاران هر دو حزب می‌خواهند قدرت تصمیم‌گیری در مورد اعلان جنگ و اعزام نیروهای آمریکایی به جنگ‌های خارجی را به کنگره بازگردانند.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=131525

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.