نماد سایت خبرکده

‌🔸گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی …

‌🔸گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی … 703844001678975204 1024x934

 

 

‌🔸گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که سپیده قلیان، فعال مدنی، چهارشنبه ۲۴ اسفند ساعاتی پس از آزادی از زندان اوین دوباره توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است.
تصاویر ویدئویی که روز چهارشنبه از لحظه آزادی خانم قلیان از زندان منتشر شده بود، نشان می‌داد که او بدون حجاب اجباری فریاد می‌زند: «خامنه‌ای ضحاک، می‌کِشیمت زیر خاک».
گزارش‌ها حاکی است که خانم قلیان به هنگام بازگشت به خوزستان و در مسیر بین قم و اراک توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
گفته می‌شود شهروندانی که از صحنه بازداشت خانم قلیان فیلمبرداری کرده بودند، نیز بازداشت شده‌اند.
@VahidHeadli

🔸پارلمان اروپا روز پنجشنبه با تصویب قطعنامه‌ای حمله با «موادشیمایی سمی» به «هزاران» زن و دختر ایرانی را «اقدامی وحشیانه» برای بازداشتن زنان و دختران از آموزش و ساکت‌کردن آنان توصیف کرد و آن را «به شدیدترین وجه» محکوم کرد.
این قطعنامه همچنین از مقامات جمهوری اسلامی می‌خواهد دسترسی بدون تبعیض دختران به تحصیل را تضمین و تمامی قوانین تبعیض‌آمیز علیه دختران و زنان را ملغی کنند.
قطعنامه همچنین از شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌خواهد کمیته حقیقت‌یاب مستقل و بین‌المللی را مامور تحقیقاتی مستقل درباره مسمومیت دختران دانش‌آموز و پاسخگو دانستن مسئولان این اقدام کند.
@VahidHeadli

🔸رئیس سازمان اورژانس ایران گفت که علت عدم شماره‌گذاری برخی آمبولانس‌ها «پول» و «مشکلات مالی» است.
جعفر میعادفر گفت: طبق مصوبات موجود برای پلاک‌گذاری هر آمبولانس باید رقمی معادل ده درصد قیمت خودرو پرداخت شود و ما این مبلغ را نداریم.»
آقای میعادفر در ادامه از معاون اول رئیس جمهور یا سایر دستگاه‌ها خواست که «به این موضوع وارد شوند و مشخصا اعلام کند که آمبولانس‌های اورژانس از این قانون مستثنی شوند.»
رئیس اورژانس کشور با این همه در ادامه افزود: «اگر آمبولانسی پلاک نداشته باشد، قابل شناسایی است و کدی که بر روی آن قرار دارد، دقیقا می‌گوید که این آمبولانس برای کدام شهر و کدام پایگاه است.»
@VahidHeadli

🔸پس از برقراری روابط ایران با عربستان و حضور شمخانی در امارات متحده عربی برای مذاکره پیرامون برقراری رابطه با بحرین و تحکیم روابط تجاری با امارات حالا از مصر خبر می‌رسد که قاهره از مدت‌ها پیش یک کاردار در سطح سفیر در تهران مستقر کرده است و روابط دو کشور عادی به نظر می‌رسد.
@VahidHeadli

🔸نماینده ویژه دولت ایالات متحده در امور ایران، شامگاه چهارشنبه ضمن اعلام دیدار خود با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که تهران باید امکان دسترسی‌های لازم برای آژانس را فراهم کند.
رابرت مالی در توییتی تصویر دیدار خود با رافائل گروسی را منتشر کرد و نوشت که با او درباره نشست‌های اخیر وی با مقامات ایرانی گفت‌وگو کرده است.
@VahidHeadli

🔸ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی، با انتشار یادداشتی از احضار خود به دادگاه انقلاب تهران خبر داد و تاکید کرد از آنجا که دادسراها و دادگاه‌های انقلاب را فاقد وجاهت قانونی می‌داند در این دادگاه حاضر نخواهد شد.
@VahidHeadli

🔸آژانس اتمی سازمان ملل اعلام کرد که حدود ۲.۵ تن اورانیوم طبیعی از سایتی در کشور لیبی مفقود شده است.
رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به کشورهای عضو این سازمان اطلاع داد که بازرسان روز سه‌شنبه هفته جاری دریافتند که از ده بشکه حاوی کنسانتره سنگ اورانیوم «در محلی در لیبی که از قبل اعلام شده بود» خبری نیست.
@VahidHeadli

🔸مقامات ترکیه می‌گویند، بارندگی شدید و جاری شدن سیل در دو استان این کشور که در زلزله ماه گذشته آسیب فراوانی دیده‌اند، دست‌کم ۱۴ کشته و شماری مفقود به جا گذاشته است.
@VahidHeadli

🔸یک روز پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی در اثر برخورد با جنگنده روسی سوخوی-۲۷ بر فراز دریای سیاه٬ وزرای دفاع ایالات متحده و روسیه در تماسی تلفنی دراین‌باره گفت‌وگو کردند.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

خروج از نسخه موبایل