نماد سایت خبرکده

‌🔸همزمان با برگزاری مراسم جشن …

‌🔸همزمان با برگزاری مراسم جشن  … 102711001678827603 1024x673

 

 

‌🔸همزمان با برگزاری مراسم جشن چهارشنبه‌سوری، گزارش‌ها حاکی از تشکیل تجمع‌های اعتراضی مردم همراه با شعارهایی علیه جمهوری اسلامی در برخی شهرهای ایران از جمله پایتخت است.
@VahidHadlin

🔸تنها دو روز پس از کاهش ناگهانی قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد در پی انتشار خبر تجدید رابطه ایران و عربستان، قیمت دلار روز سه‌شنبه، ۲۳ سافندماه، بار دیگر افزایشی شد.
قیمت دلار آمریکا روز سه‌شنبه ابتدا از ۴۷ هزار تومان هم بالاتر رفت و سپس به قیمت ۴۶ هزار و ۸۰۰ تومان فروکش کرد.
@VahidHadlin

🔸سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد اظهارات همتای ایرانی‌اش درباره فرانسویانِ زندانی در ایران آشکارا تایید کرد که بازداشت آن‌ها «خودسرانه» [=خارج از ضوابط قانونی] بوده است.
آن کلر لژاندر گفت: «این یک تایید از سوی مقام‌های ایرانی است و کنوانسیون وین در مورد روابط کنسولی را که پایه و اساس روابط دیپلماتیک بین کشورها است، نقض می‌کند».
@VahidHadlin

🔸یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت این کمیسیون هفت پیشنهاد در ارتباط با «حجاب» ارائه کرده است که سران قوا با آن‌ها موافقت کامل دارند و در شورای عالی امنیت ملی نیز درباره آن بحث شده است.
بیژن نوباوه در سخنان خود در جلسه علنی مجلس، ضمن تاکید بر آنچه «حفظ حجاب ملت» و «مقابله با ساختارشکنی» خواند، گفت بر اساس طرح پیشنهادی، برخورد فیزیکی صورت نمی‌گیرد و مجازات‌ها طبق جدول مشخص‌شده خواهد بود.
@VahidHadlin

🔸مسعود ستایشی،‌ سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود خطاب به خبرنگاران خواستار این شد که [درباره وقایع اخیر مدارس] از کلمه «بدحالی» به جای «مسمومیت» استفاده شود و گفت: «مسمومیت یک چیزی است که باید عوارض آن مشخص باشد. آزمایشگاه‌های تخصصی و سم‌شناسی مشخص می‌کنند که مسمومیت هست یا نه.»
ستایشی مدعی شد: «تا الان گزارش یا یافته علمی مبنی بر مسمومیت نداشته‌ایم.»
@VahidOOnLin

🔸حکم شش سال حبس که از سوی دادگاه بدوی برای کیوان مهتدی، فعال کارگری و عضو کانون نویسندگان ایران صادر شده بود، از سوی دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تایید شد.
آنیشا اسداللهی همسر آقای مهتدی با اعلام این خبر، نوشت: «شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر همچنین در زیر پرونده موکدا نوشته است: مشمول عفو (تخفیف) نشود».
کیوان مهتدی اردیبهشت‌ امسال همراه با همسرش در خانه‌اش بازداشت شد.
@VahidHadlin

🔸نامه گردشگر فرانسوی به رئیسی و اژه‌ای: به رغم تبرئه شدن هنوز زندانی هستم
@VahidHadlin

🔸دو شرکت هواپیمایی عربستان سعودی خبر دادند که حداقل ۷۸ فروند هواپیمای مسافربری به شرکت آمریکایی بوئینگ سفارش خواهند داد و این قرارداد گزینه خرید ۴۳ فروند هواپیمای دیگر را شامل می‌شود.
این هواپیماهای مسافربری مدل «بوئینگ ۷۸۷- اس» و از سوی خطوط هوایی دولتی عربستان سعودی «سعودیه» و یک شرکت جدید به نام «ریاض ایر» خریداری خواهد شد که مقامات عربستان سعودی خبر تاسیس آن را چند روز پیش اعلام کردند.
ارزش این معامله با احتساب قیمت رسمی هر یک از هواپیماها و در صورت خریداری ۱۲۱ فروند، حدود ۳۷ میلیارد دلار خواهد بود ولی شرکت‌های هواپیمایی معمولا در معاملاتی به این بزرگی تخفیف می‌گیرند.
این معامله برای شرکت آمریکایی بوئینگ درآمد کلانی به‌شمار می‌رود.
@VahidHadlin

🔸ارتش آمریکا در بیانیه‌ای گفت دو جنگنده روسی سوخو – ۲۷ در عملیات رهگیری یک پهپاد تجسسی آمریکایی شرکت داشتند و یکی از آن‌ها در ساعت هفت بامداد به وقت اروپا با این پهپاد برخورد کرد.
این بیانیه می‌افزاید که جنگنده روسی قبل از این برخورد، روی پهپاد آمریکایی سوخت هواپیما پاشید و به شیوه ناامنی جلوی آن مانور می‌داد.
ژنرال جیمز هکر، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در منطقه گفت: «پهپاد مدل‌ ام‌کیو- ۹ ما در حال انجام عملیات عادی بر فراز آب‌های بین‌المللی بود. این پهپاد توسط جنگنده‌های روسی رهگیری شد و با یکی از آن‌ها برخورد کرد و در نتیجه سرنگون شد. درحقیقت این اقدام ناامن و غیرحرفه‌ای خلبان روس نزدیک بود به سقوط هر دو هواپیما منجر شود».
وزارت دفاع روسیه این موضوع را تکذیب کرد که جنگنده روسی با این پهپاد اصابت کرده است و مدعی شد که پهپاد آمریکایی در نتیجه «مانور دادن سریع» ساقط شده است.
@VahidHadlin

🔸شرکت فناوری محیط زیست «آی‌کیوایر» در گزارش سالانه خود می‌گوید در سال ۲۰۲۲ تنها ۱۳ کشور و منطقه جهان هوای پاک داشتند.
بر اساس گزارشی که این شرکت آلمانی منتشر کرده است، ۹۰ درصد کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲ هوای آلوده داشته‌اند.
تنها شش کشور استرالیا، استونی، فنلاند، گرانادا، ایسلند و نیوزیلند و هفت منطقه جهان هوای پاک داشته‌اند؛ به‌طوری که غلظت آلاینده‌های هوا در این کشورها و مناطق طبق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت ۵ میکروگرم در هر متر مکعب یا کمتر بوده است.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

خروج از نسخه موبایل