• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

‌🔸رئیس‌جمهور بلاروس یکشنبه شب …

  • کد خبر : 131029
  • 22 اسفند 1401 - 0:30
‌🔸رئیس‌جمهور بلاروس یکشنبه شب  …

    ‌🔸رئیس‌جمهور بلاروس یکشنبه شب برای دیدار با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد. الکساندر لوکاشنکو که از او به عنوان «آخرین دیکتاتور اروپا» یاد می‌شود، قرار است با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز دیدار کند. @VahidHeadline 🔸سوئد در واکنش به تأیید حکم اعدام حبیب فرج‌الله چعب، ملقب به حبیب اسیود، از […]

 

‌🔸رئیس‌جمهور بلاروس یکشنبه شب  … 686889001678654802

 

‌🔸رئیس‌جمهور بلاروس یکشنبه شب برای دیدار با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.
الکساندر لوکاشنکو که از او به عنوان «آخرین دیکتاتور اروپا» یاد می‌شود، قرار است با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز دیدار کند.
@VahidHeadline

🔸سوئد در واکنش به تأیید حکم اعدام حبیب فرج‌الله چعب، ملقب به حبیب اسیود، از سوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی آن را اقدامی «غیرانسانی» خواند و گفت به‌دنبال شفافیت بیشتر در مورد این موضوع است.
@VahidHeadline

🔸گروه «دولت اسلامی» مسئولیت بمب‌گذاری روز ۲۰ اسفند در مرکز فرهنگی «تبیان»، نزدیک به جمهوری اسلامی، را بر عهده گرفت.
در جریان این بمب‌گذاری در شهر مزار شریف، سه نفر کشته و ۳۰ نفر، از جمله ۱۶ خبرنگار، مجروح شدند.
@VahidHeadline

🔸فرشید یداللهی، وکیل دادگستری، در مصاحبه با «شبکه شرق» خبر داد که پرونده اول کسری نوری، از دراویش گنابادی زندانی، شامل عفو شده اما پرونده دوم موکلش همچنان بلاتکلیف است.
وکیل تعیینی آقای نوری با اشاره به این‌که دادسرای شیراز در پرونده دوم برای موکلش قرار وثیقه صادر کرده است اظهار داشت آنچه مانع آزادی این فعال سیاسی شده، «ایجاد اختلاف صلاحیت میان دادسرای شیراز و دادسرای اوین تهران و عدم تعیین تکلیف موضوع در دیوان عالی کشور است».
@VahidHeadline

🔸محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین ایران، در پیامی نوشت که «جنایت» رخ داده در مدارس دخترانه قم و دیگر شهرها دل هر کسی را «خواهد لرزاند» و «شگفت اینکه نهاد‌ها و کسانی که بزرگترین مسئولیت‌شان نگاهبانی از جان و امنیت» است، «از کنار حادثه چنان گذشتند که گویی اتفاقی نیافتاده است».
@VahidOOnLine

🔸شرکت ملی نفت عربستان، آرامکو، از ثبت رکورد تاریخی سود این شرکت در سال ۲۰۲۲ خبر داد.
بر اساس گزارشی که روز یکشنبه ۲۱ اسفند در سایت آرامکو منتشر شد، این شرکت در سال گذشته ۱۶۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار درآمد خالص داشته که نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۴۶.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
امین ناصر، مدیر اجرایی آرامکو، گفته است چنین حجمی از درآمد، احتمالا تاکنون در هیچ شرکت نفتی ثبت نشده است.
این گزارش می‌افزاید علت چنین جهشی، افزایش قیمت‌های جهانی نفت، بهبود حاشیه سود پالایشگاه‌ها و افزایش صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی بوده است.
البته رقم یاد شده صرفا مربوط به درآمد خالص خود شرکت آرامکو است، وگرنه بر اساس ارزیابی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، کل درآمدهای خالص عربستان از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی طی سال گذشته ۲۸۲ میلیارد دلار بوده که ۵۳ درصد بیش از سال ۲۰۲۱ است. این رقم برای ایران ۵۸ میلیارد دلار برآورد شده است که ۴۹ درصد بیش از سال ۲۰۲۱ است.
@VahidHeadline

📡 @VahidO

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=131029

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.