نماد سایت خبرکده

‌🔸در پی برگزاری تجمعات دانشجوی …

‌🔸در پی برگزاری تجمعات دانشجوی … 936010001678714202

 

 

‌🔸در پی برگزاری تجمعات دانشجویی در محکومیت مسمومیت‌های مشکوک در مدارس دخترانه، دست‌کم ۴۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به کمیته انضباطی احضار و بیش از ۳۰ دانشجوی دانشگاه علامه تهران «ممنوع‌الورود» شدند. در دانشگاه سوره نیز دانشجویان از احضارهای گسترده به «مشاوره اجباری حجاب» و «کارگاه‌ اجباری» خبر دادند.
@VahidHeadli
جزئیات بیشتر از اینجا به پایین: @anjmotahed

🔸باوجود گزارش‌های متعدد از افزایش قیمت دارو به همراه کمبود اقلام مختلف آن، شورای عالی بیمه سلامت جمهوری اسلامی خواستار «افزایش ۴۰ درصدی» تعرفه‌های پزشکی برای سال آینده شده است.
@VahidHeadli

🔸ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به تکذیب اظهارات اخیر امیرعبداللهیان از سوی آمریکا، اعلام کرد که: «ماه مارس سال گذشته میلادی از طریق یک واسطه توافق مکتوبی در خصوص تبادل زندانیان به امضا رسیده که نماینده معرفی شده رسمی آمریکا نیز آن را امضا نموده است.»
این مقام جمهوری اسلامی اضافه کرد که این توافق «اما به بهانه‌های مختلف، تاکنون از سوی دولت آمریکا اجرا نشده است.»
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی همچنین گفت: «در هفته‌های اخیر نیز تبادل پیام‌های غیرمستقیم برای به روز رسانی آن در جریان بوده است.»
@VahidOOnLi
وزارت خارجه ایالات متحده در پاسخ به پرسش رادیو فردا گفت که در حال حاضر «ما در مورد تلاش‌های دیپلماتیکی که در حال انجام است جزئیاتی ارائه نمی‌دهیم، زیرا می‌توانید تصور کنید که چنین بحث‌هایی برای شهروندان آمریکایی که به اشتباه بازداشت شده‌اند حساس و بسیار مهم است.»
@VahidHeadli

🔸فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ به مردم پایتخت ایران هشدار داد که مأموران تحت امرش در جریان جشن چهارشنبه‌سوری امسال قرار است از مأموران حکومتیِ لباس‌شخصی هم استفاده کنند.
او گفت که پلیس «از ظرفیت مساجد» و «گروه‌هایی» که او «مردمی» خواند، در جریان این برخوردها استفاده خواهد کرد.
@VahidHeadli

🔸به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، «انفجار مواد محترقه» عامل انفجار دیروز در شهر تبریز و تخریب چندین واحد مسکونی بوده است.
این انفجار در منطقه منظریه تبریز اتفاق افتاد که اعلام شد هفت نفر در اثر آن کشته شدند.
@VahidHeadli

🔸مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی که در زندان اوین محبوس است، با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشت: «عصر شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱، برای بار سوم در ماه گذشته ماموران تفتیش و بازرسی زندان، نهاد تحت‌نظر منصوبان شما، به اتاق ما در اوین حمله کردند» و «در این تفتیش غیر معمول و طولانی از جمله بخشی از یادداشت‌های شخصی من و سعید مدنی را با خود بردند.» ….:
@VahidHeadli

🔸با وجود هشدارها درباره پیامدهای آبگیری سد چمشیر و چند روز پس از انتشار عکس‌هایی از آبگیری «مخفیانه» این سد، خبر آبگیری این سد روز دوشنبه، ۲۲ اسفند به‌ طور رسمی اعلام شد.
محمد فاضل، معاون اجرایی طرح سد چمشیر به کشاورزان پایین‌دست این سد در خوزستان وعده داد: «با وارد شدن مرحله جدید آبگیری و ذخیره‌سازی مناسب آب، می‌توان در تابستان و پاییز، آبی مناسب را از لحاظ کیفیت و کمی برای آنها تنظیم کرد.»
سد چمشیر در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است و بسیاری از کارشناسان و فعالان محیط زیست در سال‌ها و به‌ویژه در ماه‌های گذشته بارها درباره پیامدهای آبگیری آن هشدار داده‌اند.
به گفته مخالفان، آبگیری این سد می‌تواند منجر به شور شدن زمین‌های کشاورزی منطقه و تشکیل کانون‌های ریزگرد در بخش جنوب شرقی خوزستان شود.
@VahidHeadli

🔸ابراهیم رئیسی و الکساندر لوکاشنکو بر همکاری مشترک جمهوری اسلامی و بلاروس برای مقابله با تحریم‌های بین‌المللی علیه این دو کشور تاکید کردند.
رئیس جمهور ایران روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور بلاروس در تهران گفت: «مصمم هستیم روابط منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود با بلاروس را افزایش دهیم.»
@VahidHeadli

🔸نود و پنجمین دوره جوایز آکادمی اسکار شامگاه یکشنبه ۲۱ اسفند با موفقیت خیره‌کننده فیلم «همه‌چیز همه‌جا به یکباره» به پایان رسید، ساخته مشترک دانیل شاینرت و دانیل کوان که ۷ مجسمه طلایی را از آن خود کرد.
مراسم که به روال معمول در سالن تئاتر دالبی لس‌آنجلس برگزار می‌شد، با اجرای جیمی کیمل، کمدین و مجری سرشناس تلویزیون، شروعی نامتعارف داشت. کیمل در آغاز برنامه با چتر نجات در صحنه فرود آمد که تقلیدی از فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» بود، یکی از نامزدهای بهترین فیلم این دوره اسکار.
فهرست برندگان: RadioFarda_
چند عکس از برندگان: @VahidHeadli

📡 @VahidOnli

خروج از نسخه موبایل