• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌🔸افزایش مشکلات معیشتی و عدم ر …

  • کد خبر : 131080
  • 22 اسفند 1401 - 23:30
‌🔸افزایش مشکلات معیشتی و عدم ر …

    ‌🔸افزایش مشکلات معیشتی و عدم رسیدگی به مطالبات صنفی روز دوشنبه ۲۲ اسفند بار دیگر بازنشستگان را دست‌کم در ۹ استان ایران به خیابان‌ها کشاند. بنا بر گزارش‌های شهروندی از استان‌های تهران، البرز، یزد، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، اردبیل، و خراسان رضوی، بازنشستگان و مستمری‌بگیران مخابرات روز دوشنبه ۲۲ اسفند به […]

 

‌🔸افزایش مشکلات معیشتی و عدم ر … 998726001678737601

 

‌🔸افزایش مشکلات معیشتی و عدم رسیدگی به مطالبات صنفی روز دوشنبه ۲۲ اسفند بار دیگر بازنشستگان را دست‌کم در ۹ استان ایران به خیابان‌ها کشاند.
بنا بر گزارش‌های شهروندی از استان‌های تهران، البرز، یزد، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، اردبیل، و خراسان رضوی، بازنشستگان و مستمری‌بگیران مخابرات روز دوشنبه ۲۲ اسفند به خیابان‌ها آمدند
@VahidHeadli

🔸بیش از دویست نفر از روزنامه‌نگاران در داخل ایران در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی شده‌اند.
@VahidHeadli

🔸بی‌بی‌سی به یک فهرست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دست پیدا کرده است که در آن ۵۳ نفر از جمله تعدادی از هنرمندان معترض و چند چهره دیگر با حکم دادستانی عمومی تهران «ممنوع‌المعامله» شده‌اند.
در این فهرست اسامی هنرمندان سرشناسی از جمله ترانه علیدوستی بازیگر، اصغر فرهادی کارگردان، کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده و مهدی یراحی خواننده به چشم می‌خورد.
این چهار هنرمند که نامشان در صدر فهرست سازمان ثبت اسناد است با اعتراضاتی که در پی کشته‌شدن مهسا (ژینا) امینی به دست پلیس ایران آغاز شد، همراهی کرده بودند.
@VahidHeadli

🔸سه روز پس از بیانیه مشترک ایران و عربستان سعودی مبنی بر دستیابی به توافقی با میانجی‌گری چین برای ازسرگیری کامل مناسبات و پایان دادن به خصومت‌های بین دو کشور، صدراعظم آلمان از این تحول استقبال کرد.
اولاف شولتس گفت خوب است که عربستان سعوی و ایران می‌خواهند روابطی کمتر متخاصم، داشته باشند.
صدراعظم آلمان در حالی از پیمان تهران و ریاض برای عادی‌سازی روابط استقبال کرد که او در شش ماه اعتراضات مردم ایران در جنبش «زن، زندگی، آزادی»، انتقادهای شدیدی از سرکوب‌گری جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و برلین نیز بارها سفیر تهران را احضار کرده بود.
پیشتر نیز روز شنبه، وزارت خارجه فرانسه گفته بود پاریس با هر ابتکاری که تأثیری محسوس بر کاهش تنش و تقویت امنیت داشته باشد، استقبال می‌کند.
در این میان، خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی از کارشناسان منطقه نوشت که خوش‌بینی‌ آن‌ها در مورد اثرات توافق ایران- عربستان، با احتیاط همراه است.
@VahidHeadli

🔸رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، که به ایران سفر کرده است، گفت: «کشورهای تحت تحریم آمریکا حربه تحریم را از بین ببرند».
رسانه‌های جمهوری اسلامی به نقل از الکساندر لوکاشنکو اعلام کردند که او به علی خامنه‌ای پاسخ داده است: «استفاده درست از شرایط تحریمی، می‌تواند یک فرصت برای پیشرفت هم باشد».
@VahidHeadli

🔸یک مقام ارشد نظامی جمهوری اسلامی گفت سازمان صنایع دفاعی ایران در یک سال اخیر رشدی ۲۰۰ درصدی داشته و تسلیحات تولیدی آن نیز دو و نیم برابر سال گذشته صادر شده‌اند.
@VahidHeadli

🔸اوکراین به‌دلیل کمک‌های تسلیحاتی قابل ملاحظه آمریکا و اتحادیه اروپا برای مقابله با تهاجم نظامی روسیه، در سال ۲۰۲۲ سومین واردکننده بزرگ اسلحه در جهان بوده است.
براساس آمارهای انستیتو بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم، در سال میلادی گذشته فقط هند و قطر که طی یک دهه اخیر خرید تسلیحات را به شدت افزایش داده است در مقایسه با اوکراین تسلیحات بیشتری وارد کرده‌اند.
@VahidHeadli

🔸رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد سیستم بانکی ایالات متحده «امن» است و وعده داد که دولت او مقررات بانکی سختگیرانه‌تری وضع خواهد کرد.
سخنان جو بایدن واکنشی به سقوط بانک «سیلیکون‌ولی» (اس‌وی‌بی) و بانک «سیگنیچر» است که موجب نگرانی از بروز بحران گسترده‌تر در سیستم بانکی آمریکا شده است.
آقای بایدن افزود: «مردم آمریکا می‌توانند کاملا مطمئن باشند که سیستم بانکی امن است و سپرده‌های آن‌ها آسیبی نخواهد دید».
سقوط این دو بانک بزرگترین موارد از ورشکستگی بانک‌های آمریکایی از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ تاکنون است.
آقای بایدن خاطرنشان کرد که در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ برخی از مقرراتی که در پی آن بحران وضع شده بود لغو و یا تسهیل شده‌اند.
@VahidHeadli

🔸دو ماه مانده به انتخابات ترکیه، چهار نظرسنجی انتشار یافته در روز دوشنبه ۲۲ اسفند حاکی است که رجب طیب اردوغان دست‌کم ۱۰ پله از رقیب خود عقب است.
این نخستین بار در دو دهه قدرت بلامنازع آقای اردوغان است که جایگاه او در نظرسنجی‌های نزدیک به موعد انتخابات، تا این حد متزلزل شده است.
کارشناسان امور ترکیه به خبرگزاری رویترز گفتند وضعیت کنونی، «بزرگ‌ترین فرصت» برای مخالفان آقای اردوغان و حزب حاکم، حزب «عدالت و توسعه»، است تا بتوانند او را شکست دهند.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=131080

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.