نماد سایت خبرکده

‌🔸قیمت هر دلار آمریکا به ۴۴ هز …

‌🔸قیمت هر دلار آمریکا به ۴۴ هز … 476013001678573803 1024x1024

 

 

‌🔸قیمت هر دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۴۵۱ تومان کاهش یافت. همزمان بازار بورس تهران سقوط کرد.
قیمت یورو هم در بازارهای غیررسمی با کاهشی بیش از هزار تومانی، به حدود پنجاه هزار تومان رسید.
هرچند به باور برخی کارشناسان اقتصادی، واکنش کنونی بازار ارز تاثیر ملموسی بر زندگی مردم نخواهد داشت.
همزمان گزارش ها حاکی است نرخ خودرو در ایران باز هم افزایش خواهد یافت.
پایگاه اقتصادی اکو ایران به نقل از مازیار بیگلو، عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو، خبر داد قیمت محصولات خودروسازها، ۳۰ تا ۸۰ درصد افزایش خواهد داشت.
@VahidHadlin

🔸بر اساس گزارش‌ها روز شنبه دانش‌آموزان مدارس مختلف از جمله یک دبیرستان در باغملک، دو مدرسه در اهواز،‌ یک مدرسه در سیاهکل گیلان و یک مدرسه در آبادان هدف حمله شیمیایی قرار گرفتند و شماری از آنان، به دلیل وخامت حالشان به بیمارستان منتقل شدند.
@VahidOOnLin

🔸شهرهای مختلف اروپا [و آمریکا] روز شنبه ۲۰ اسفند شاهد تجمعات اعتراضی ایرانیان مقیم خارج در حمایت از مردم ایران بود.
این تجمعات که از آغاز سرکوب گسترده اعتراضات مردمی توسط نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی به‌صورت مستمر برگزار می‌شود، طی هفته‌های گذشته تحت تاثیر مسمومیت‌های مشکوک دانش‌آموزان در مدارس دخترانه ایران بوده است.
@VahidHadlin

🔸جمهوری آذربایجان در پی پرواز یک جنگنده ایرانی در مرز میان دو کشور در مسیر بیله‌سوار-‌زنگلان، سفیر جمهوری اسلامی را به وزارت خارجه احضار و این اقدام ایران را «به شدت» محکوم کرد.
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار گزارشی اعلام کرد در رابطه با پرواز «تحریک‌آمیز و غیردوستانه» جنگنده ایرانی یادداشت اعتراض این کشور به عباس موسوی سفیر ایران در باکو تحویل داده شد.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز در اطلاعیه‌ای عنوان کرد که صبح روز شنبه یک فروند جنگنده ایرانی از بیله‌سوار تا منطقه آزاد شده زنگلان پرواز رفت و برگشت انجام داده است.
اطلاعیه یادشده می‌افزاید: «این جنگنده در فاصله ۳ تا ۵ کیلومتری مرز ایران و آذربایجان مسیر پرواز را طی کرده و در برخی مواقع حتی درست روی خط مرزی پرواز کرده است. چنین اقدامی برخلاف موازین بین‌المللی، تحریک‌آمیز و غیردوستانه است.»
@VahidHadlin

🔸تیم ملی فوتبال جوانان ایران با شکست در برابر عراق، از دور مسابقات جوانان آسیا حذف شد.
عراق ضمن راهیابی به نیمه نهایی، جواز صعود به جام جهانی ۲۰۲۳ را هم کسب کرد.
هنگام اعزام تیم ملی جوانان به ازبکستان، سایت فدراسیون فوتبال در گزارشی با عنوان «خیز یوزپلنگ‌های جوان برای فتح آسیا»، به نقل از ماجدی نوشت: « یوزپلنگ‌های جوان ایرانی باید چنان بدرخشند که خبر تلخ جان باختن پیروز را از دل‌ها پاک کنند.»
@VahidHadlin

🔸هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد از «نهایی شدن» قرارداد خرید جنگنده‌های سوخو-۳۵ روسیه خبر داد اما از بیان جزئیات بیشتر در این‌باره خودداری کرد و آن را «محرمانه» خواند.
@VahidHadlin

🔸یک متهم به حیوان آزاری در شهرستان فیروزه واقع در استان خراسان رضوی به یک سال حبس محکوم شد.
“این فرد در یکی از روستاهای شهرستان فیروزه پس از آموزش و تحریک سگ‌‌های گله، مبادرت به شکار حیوانات وحشی کرده و از اعمال حیوان آزاری خود فیلم‌‌برداری و آن را در فضای مجازی منتشر می‌ کرد.”
@hranws

🔸گروهی از زنان افغانستانی که خود را مبارز علیه حکومت طالبان نامیده‌اند، در بیانیه‌ای با عنوان «منتظر خشم‌تان بر طالبان هستیم»، زنان ایران و پاکستان را به عنوان «زنان هم‌سرنوشت» فراخواندند تا همبستگی خود را با زنان افغانستانی اعلام کرده و مبارزه‌ای مشترک را ادامه دهند.
«زنان مبارز افغانستان» در این بیانیه تأکید کرده‌اند که مطالبات زنان در این سه کشور برای آزادی و برابری، متفاوت از یکدیگر نیست.
@VahidHadlin

🔸صدها هزار اسرائیلی در سراسر این کشور در تازه ترین تظاهرات علیه برنامه‌های دولت برای بازنگری سیستم قضایی شرکت کرده اند.
@VahidHadlin

🔸«مچ او د دی»، مسابقه روز، (Match of th Day)، پرسابقه‌ترین برنامه فوتبالی جهان، امشب بدون مجری و کارشناس روی آنتن می‌رود. در آخرین تحولات، کارشناسان و مجریان جایگزین این برنامه برای اعلام همبستگی با گری لینکر، مجری ورزشی بی‌بی‌سی از برنامه کنار کشیدند.
تشدید اتفاقات غیرمنتظره و دراماتیک در مورد توییت گری لینکر، بی‌بی‌سی را در موقعیت دشواری قرار داده است.
در آخرین واکنش‌ها دمیان گراماتیکاس، خبرنگار بی‌بی‌سی، می‌گوید فشار از سوی سایر کارشناسان و مفسران فوتبال، بی‌بی‌سی را مجبور کرده است تا بولتن برنامه‌هایی که اخبار ورزشی امروز را پوشش می‌دهند، تغییر دهد.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

خروج از نسخه موبایل