• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌ 🔸در پی اعلام توافق ایران و ع …

  • کد خبر : 130932
  • 20 اسفند 1401 - 16:30
‌ 🔸در پی اعلام توافق ایران و ع …

    ‌ 🔸در پی اعلام توافق ایران و عربستان با میانجی‌گری چین برای عادی‌سازی روابط دیپلماتیک، نرخ برابری ارزهای خارجی با ریال ایران کاهش یافت. نرخ دلار در بازار آزاد ایران، روز جمعه ۱۹ اسفند به ۴۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسید که کمترین میزان طی یک و نیم ماه گذشته است. @VahidHadlin 🔸دولت […]

 

‌ 🔸در پی اعلام توافق ایران و ع … 967820001678539602

 

‌ 🔸در پی اعلام توافق ایران و عربستان با میانجی‌گری چین برای عادی‌سازی روابط دیپلماتیک، نرخ برابری ارزهای خارجی با ریال ایران کاهش یافت.
نرخ دلار در بازار آزاد ایران، روز جمعه ۱۹ اسفند به ۴۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسید که کمترین میزان طی یک و نیم ماه گذشته است.
@VahidHadlin

🔸دولت عراق ساعاتی پس از انتشار خبر توافق ایران و عربستان اعلام کرد که بغداد از این اقدام استقبال می‌کند. وزارت خارجه عمان نیز هم‌زمان از توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دیپلماتیک و عدم مداخله در امور داخلی همدیگر اسقبال کرد.
در این میان سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرگزاری رویترز گفت ایالات متحده از این موضوع آگاه است و واشینگتن به طور کلی از هرگونه تلاش برای کمک به پایان دادن به جنگ در یمن و تنش‌زدایی در منطقه خاورمیانه استقبال می‌کند.
@VahidHadlin
مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه در تماس تلفنی با همتای سعودی خود از توافق بین عربستان و ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک استقبال کرد.
@VahidHadlin
رویترز و شماری از رسانه‌های ایران گزارش دادند که وزارت امور خارجه بحرین، روز جمعه از توافق عربستان سعودی و ایران استقبال کرد.
@VahidHadlin
یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل در توییتر گفت این یک شکست کامل و خطرناک در سیاست خارجی دولت نتانیاهو است و احساسات دیگر مخالفان اصلی را تکرار می کند.
آنها می‌گویند نتانیاهو با تمرکز بر اصلاحات قضایی، روابط خارجی را نادیده گرفته است.
دولت اسرائیل تا کنون هیچ واکنش رسمی به تلاش ایران و عربستان برای دسترسی به توافق نداشته است. اما یک مقام ارشد اسرائیلی گفته این موضوع تاثیری بر روی تلاش اسرائیل برای سیاست عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی نخواهد گذاشت.
@VahidHadlin
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی تاثیر این توافق بر کشورهای منطقه را بررسی کرده است:
@VahidHadlin

🔸سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبسرانی تهران و حومه، روز جمعه و همزمان با گذشت ۳۰۰ روز از بازداشت و حبس رضا شهابی، فعال کارگری عضو این سندیکا، با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرام خود خواستار آزادی او شده است.
@VahidHadlin

🔸وزارت خارجه و اداره تحقیقات فدرال آمریکا در شانزدهمین سالروز «ربوده شدن» رابرت لوینسون، مامور سابق اف‌بی‌آی در جزیره کیش، خواهان پاسخگویی جمهوری اسلامی در مورد سرنوشت این شهروند آمریکایی شدند.
@VahidHadlin

🔸سیاستمدار اهل جمهوری آذربایجان که قرار است به‌زودی اولین سفیر کشورش در اسرائیل شود، گفته است که باکو به اسرائیل اجازه نخواهد داد تا از آسمان این کشور به ایران حمله کند.
مختار محمد‌اف در گفت‌وگویی با نشریه جروزالم پست تاکید کرد که ارتش اسرائیل در صورت جنگ با ایران نمی‌تواند از جمهوری آذربایجان برای آماد و پشتیبانی نیروهای خود استفاده کند.
@VahidHadlin

🔸جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز جمعه ۱۰ مارس وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.
طبق بیانیه کاخ سفید، اقدامات و سیاست‌های ایران از جمله تکثیر و توسعه موشک‌ها و دیگر قابلیت‌های تسلیحات نامتقارن و متعارف، شبکه و کارزار تجاوزگری‌های جمهوری اسلامی در منطقه، حمایت از گروه‌های تروریستی، و فعالیت‌های بدخواهانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای نیابتی‌اش همچنان تهدیدی غیرمعمول و فوق‌العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی، و اقتصاد ایالات متحده آمریکا است.
@VahidHadlin

🔸شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع مطلع گزارش داد که روسیه در ازای دریافت تسلیحات از جمله پهپادهای نظامی از ایران بخشی از سلاح‌های آمریکایی و غربی به غنیمت گرفته شده را به ايران داده است.
مقامات آمریکایی معتقدند که صنایع تسلیحاتی جمهوری اسلامی با روش موسوم به مهندسی معکوس تلاش خواهند کرد تا تسلیحات مشابهی تولید کنند و یا سامانه‌های تسلیحاتی جدیدی برای مقابله با سلاح‌های آمریکایی بسازند.
@VahidHadlin

🔸مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه ۲۰ اسفند به اتفاق آراء رای داد که تمامی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در مورد منشاء همه‌گیری کووید-۱۹ علنی شود.
@VahidHadlin

🔸ساعاتی پس از تیراندازی یک شهرک‌نشین یهودی به یک مرد فلسطینی در نزدیکی کرانه باختری، ارتش اسرائیل یک نوجوان فلسطینی را در کرانه باختری کشت.
ارتش اسرائیل اعلام کرد أمير مأمون عودة شانزده ساله یک بمب آتش‌زا را به سمت ایست بازرسی ارتش پرتاب کرد.
@VahidHadlin

🔸گری لینکر، مجری ورزشی بی‌بی‌سی تا زمان توافق در مورد نحوه استفاده او از رسانه‌های اجتماعی از سمت فعلی خود در بی‌بی‌سی کناره می‌گیرد.
این تصمیم پس از جنجال بر سر اظهارات او در انتقاد از لایحه دولت در مورر پناهجویان اتخاذ شده است.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=130932

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.