• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌ایران روز جمعه، ۱۹ اسفندماه، …

  • کد خبر : 130908
  • 19 اسفند 1401 - 18:30
‌ایران روز جمعه، ۱۹ اسفندماه،  …

    ‌ایران روز جمعه، ۱۹ اسفندماه، رسما اعلام کرد با میانجیگری چین، با عربستان سعودی توافق کرده که روابط تهران و ریاض به زودی از سر گرفته شده و دو کشور «در امور داخلی یکدیگر» دخالت نکنند. ساعتی پس از آن که صداوسیمای جمهوری اسلامی در روز جمعه متن فارسی بیانیه سه‌جانبه میان ایران، […]

 

‌ایران روز جمعه، ۱۹ اسفندماه،  … 887107001678460417

 

‌ایران روز جمعه، ۱۹ اسفندماه، رسما اعلام کرد با میانجیگری چین، با عربستان سعودی توافق کرده که روابط تهران و ریاض به زودی از سر گرفته شده و دو کشور «در امور داخلی یکدیگر» دخالت نکنند.

ساعتی پس از آن که صداوسیمای جمهوری اسلامی در روز جمعه متن فارسی بیانیه سه‌جانبه میان ایران، عربستان سعودی و چین را منتشر کرد، این بیانیه در خبرگزاری رسمی عربستان سعودی هم منتشر شد.

این بیانیه پس از پایان مذاکرات علی شمخانی نماینده رهبر جمهوری اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در پکن با طرف‌های چینی و سعودی به امضا رسیده است.

نورنیوز وابسته به شورای عالی امنیت ملی ایران پیش از آن که عکسی را به عنوان عکس نشست سه جانبه ایران، عربستان سعودی و چین در پکن منتشر کند، در یک توییت از انتشار قریب‌الوقوع خبری مهم اطلاع داده بود.

بر اساس متنی که از بیانیه سه کشور منتشر شده، این مذاکرات از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ اسفندماه برگزار شده است.
@VahidHeadline

در بخشی از بیانیه‌ای که خبرگزاری تسنیم به عنوان بیانیه سه‌جانبه ایران، عربستان و چین منتشر کرده آمده است ایران و عربستان «ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند»، وزرای امور خارجه دو کشور با یکدیگر دیدار کنند، و دو کشور در «امور داخلی یکدیگر» دخالت نکنند.
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=130908

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.