نماد سایت خبرکده

‌‌🔸مردم زاهدان برای بیست‌وسومی …

‌‌🔸مردم زاهدان برای بیست‌وسومی … 297065001678460417 1024x979

 

 

‌‌🔸مردم زاهدان برای بیست‌وسومین جمعه متوالی با وجود فضای شدید امنیتی حاکم بر شهر راهپیمایی کرده و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند. در گالیکش استان گلستان هم معترضان بار دیگر به خیابان‌ها آمدند.
بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، از صبح روز جمعه نیروهای نظامی، انتظامی و نیز نیروهای موسوم به «لباس شخصی» در اطراف خیابان‌های مسجد مکی و مصلی حضور دارند.
با وجود محاصره نیروهای امنیتی اما معترضان در زاهدان،‌ تظاهرات خود را با فریاد «آزادی، آزادی آزادی» در خیابان‌ها برگزار کردند.
@VahidOOnLine

🔸با وجود مخالفت دولت سوئیس، اکثریت اعضای شورای ملی (پارلمان) این کشور خواستار اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه حکومت ایران شدند.
در پارلمان فدرال سوئیس، ۱۰۵ نماینده به طرحی در حمایت از مردم ایران رای مثبت و ۶۵ نماینده رای منفی دادند.
@VahidHeadline

🔸عبدالله انوار، مترجم، فرهنگ‌نویس، مُصَحح و نسخه‌شناس باسابقه و رئیس پیشین بخش نسخ خطی در کتابخانه ملی ایران در ۹۸ سالگی درگذشت.
در سال ۱۳۹۷، یکی از خیابان‌های بلوار میرداماد تهران به نامِ عبدالله انوار نامیده شد:
@VahidHeadline

🔸خانواده برومند نجفی، محیط‌‌بان زندانی که تابستان سال جاری در مقابل ساختمان دادگاه به قتل رسید، از مجازات قاتل او گذشتند:
@VahidHeadline

🔸زینب مولائی‌ راد، مادر کیان پیرفلک در یک استوری با انتشار عکسی از خود در کنار مادر مجاهد کور‌کور، حمایت خود را از او اعلام کرد.
مجاهد کورکور یکی از افرادی است که در حمله مشترک وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و فراجا به روستایی در شهرستان ایذه در اوایل ماه دی بازداشت شد و به گفته وکیل خانواده پیرفلک به قتل کیان متهم شده است.
📷 @VahidHeadline

🔸شهره بیات، داور بین‌المللی شطرنج در مراسم اهدای جایزه افتخاری زنان شجاع سال که با حضور جیل بایدن بانوی اول آمریکا و بلینکین وزیر خارجه ایالات متحده در کاخ سفید برگزار شد، جایزه خود را دریافت کرد. در این مراسم جایزه افتخاری مادلین آلبرایت به «زنان و دختران معترض ایران» تعلق گرفت
@VahidOOnLine

🔸در پی وقوع مسمومیت‌های مشکوک در مدارس ایران به‌ویژه مدارس دخترانه در ماه‌های اخیر، مولوی عبدالحمید رهبر پرنفوذ سنی‌های ایران از حکومت خواست حق تحصیل دختران و زنان و حق اشتغال آنان را رعایت کند.
آقای عبدالحمید اسماعیل‌زهی معروف به مولوی عبدالحمید در سخنرانی خود در نماز جمعه اهل سنت زاهدان خطاب به «حکومت‌های اسلامی» گفت: «ما باید امروز شرایط دنیا را ببینیم و ببینیم برای زنان چه برنامه‌هایی دارند و زنان چه پیشرفت‌هایی در عرصه‌های علمی و فناوری داشته‌اند.»
@VahidHeadline

🔸در حالیکه روز گذشته اروپا اعلام کرد که اینستکس را به دلیل «عدم همکاری» ایران تعطیل خواهد کرد، تهران در اولین واکنش به این خبر گفته است که «هیچگاه» به این ساز و کار مالی «دل نبسته» بود.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است که «متاسفانه دولت‌های اروپایی در کنار بی‌عملی در خصوص سایر تعهدات خود، در راه‌اندازی موثر ایستکس نیز ناکام بودند و‌ اقدامات لازم و ضروری برای فعالسازی آن در قالب انجام تعهدات اروپا ذیل برجام را انجام ندادند».
@VahidHeadline

🔸حسین امیرعبداللهیان که برای ششمین بار از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون به عنوان وزیر خارجه جمهوری اسلامی به سوریه سفر کرده است، ضمن این ادعا که «سوریه دوست روز‌های سخت» ایران بوده، گفت: «ما هم دوست روز‌های سخت سوریه خواهیم ماند.»
@VahidHeadline

🔸اسحاق هرتزوگ، رئیس ‌جمهور اسرائیل، شامگاه پنج‌شنبه در یک نطق کم‌سابقه دولت بنیامین نتانیاهو را فراخواند که لایحه تغییرات دستگاه قضایی را سریعا” کنار بگذارد، وگرنه به گفته او اسرائیل به سوی «نقطه غیرقابل بازگشت» پیش می‌رود.
@VahidHeadline

🔸نمایندگان کنگره ملی خلق، شی جین پینگ را برای سومین دوره پیاپی به عنوان رئیس جمهوری چین انتخاب کردند.
نزدیک به سه هزار نماینده پارلمان چین، کنگره ملی خلق، به اتفاق آرا به شی، ۶۹ ساله، رای دادند. شی جین پینگ در این انتخابات رقیبی نداشت و تنها نامزد این انتخابات بود.
@VahidHeadline

🔸جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از بودجه پیشنهادی بودجه ۶.۸ تریلیون دلاری خود رونمایی کرد:
@VahidHeadline

🔸لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در گفت‌وگو با سران اسرائیل با ابراز نگرانی از تشدید خشونت میان اسرائیل و فلسطینیان، خواهان «اجرای کامل» مفاد بیانیه نشست اخیر پنج‌جانبه در اردن شد.
به گزارش گاردین و رسانه‌های اسرائیل، وزیر دفاع آمریکا گفت که تنش میان اسرائیل و فلسطینیان باید قبل از ماه رمضان و اعیاد یهودی کاهش یابد.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل