• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

‌🔸پس از چندین ماه از آغاز مسمو …

  • کد خبر : 130754
  • 18 اسفند 1401 - 0:30
‌🔸پس از چندین ماه از آغاز مسمو …

    ‌🔸پس از چندین ماه از آغاز مسمومیت‌های مشکوک در مدارس ایران، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در اولین واکنش خود در این زمینه مدعی شد که هنوز به «نتایج متقن» در این باره نرسیده است. وزارت اطلاعات روز چهارشنبه ۱۷ اسفند با انتشار بیانیه‌ای نوشت: « اگر چه از خلال مجموعه بررسی‌ها و پیگیری‌های […]

 

‌🔸پس از چندین ماه از آغاز مسمو … 903269001678309215

 

‌🔸پس از چندین ماه از آغاز مسمومیت‌های مشکوک در مدارس ایران، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در اولین واکنش خود در این زمینه مدعی شد که هنوز به «نتایج متقن» در این باره نرسیده است.
وزارت اطلاعات روز چهارشنبه ۱۷ اسفند با انتشار بیانیه‌ای نوشت: « اگر چه از خلال مجموعه بررسی‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده، علل برخی حوادث قبلی کشف شده‌اند، اما عدم امکان تعمیم علمی موارد مکشوفه به کل موارد گزارش شده، موجب تأمل در اطلاع‌رسانی تا وصول نتایج متقن و قابل تعمیم به سایر موارد شد.»
این وزارتخانه توضیح نداد «علل برخی حوادث قبلی» که کشف شده، چه بوده‌اند.
@VahidHeadli

🔸رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی به مناسبت روز جهانی زن بر حمایت این کشور از حقوق زنان و دختران در «همه جنبه‌های سیاست داخلی و خارجی» این کشور تاکید کرد و «شجاعت» زنان ایرانی برای دستیابی به آزادی‌هایشان را نیز ستود.
جو بایدن در این پیام که روز چهارشنبه ۱۷ اسفند در وبسایت کاخ سفید منتشر شده، نوشت که در ایران «رژیم به شیوه وحشیانه‌ای صدای زنانی را که شجاعانه برای آزادی خود می‌ایستند، سرکوب می‌کند».
@VahidHeadli

🔸در حالی که هنوز مقام‌های جمهوری اسلامی عاملان اصلی مسمومیت‌های مشکوک دانش‌آموزان را معرفی نکرده‌اند، موجی از بازداشت‌ها به دلیل اظهارنظر، گمانه‌زنی یا اطلاع‌رسانی درباره این مسمومیت‌ها به راه افتاده و دستگیری‌هایی در استان کردستان گزارش شده است.
رئیس ‌کل دادگستری استان کردستان از اختصاص «شعب ویژه» در این استان برای رسیدگی به آنچه «شایعات» درباره مسمومیت‌های مشکوک دانش‌آموزان خواند خبر داد و گفت: «تاکنون در این خصوص پنج نفر از لیدرها و سرشبکه‌های این موضوع شناسایی شده و سه نفر از این افراد دستگیر و روانه زندان شده‌اند.»
او افزود: «همچنین دستور تعقیب و دستگیری بیش از ۱۰ نفر دیگر در استان کردستان صادر شده است.»
@VahidHeadli

🔸سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد، یونسکو، از حملات با گاز به مدارس دخترانه در ایران و مسمومیت‌های گسترده دانش‌آموزان به شدت اظهار نگرانی کرد.
یونسکو با انتشار توییتی به مسمومیت هزاران دختر دانش‌آموز ایرانی اشاره کرد و خواستار تحقیقات و اقدام فوری برای حفاظت از دختران دانش‌آموز و بازگشت افراد آسیب‌دیده به کلاس‌های درس شد.
@VahidHeadli

🔸دولت بریتانیا در روز جهانی زن، ستاد امر به معروف و نهی از منکر جمهوری اسلامی و محمد صالح هاشمی گلپایگانی، دبیر آن را تحریم کرد.
وزارت خارجه بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای نوشت که این ستاد و مسئول آن را به دلیل نقش داشتن در «اجرای قوانین پوشش اجباری برای زنان» تحت تحریم‌های خود قرار داده است.
@VahidHeadli

🔸وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از تحریم سه سازمان و هشت فرد و مقام جمهوری اسلامی، از جمله عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش ایران به اتهام نقض حقوق بشر خبر داد.
بر اساس این گزارش شرکت انطباق گستر، مؤسسه ناجی پارس امین و شرکت ناجی پاس به تحریم‌های آمریکا اضافه شدند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که همه این موسسات در کار تولید ابزار و تجهیزات لازم برای سرکوب معترضان در ایران به دست نیروهای امنیتی و انتظامی هستند.
@VahidHeadli

🔸گروهی از فعالان فمینیست و برابری‌طلب در نشست خبری در دانشگاه سواز لندن ضمن انتقاد از «آلترناتیوسازی‌های از بالا»، بر ارتباط پیوسته خود با داخل ایران و جنبش‌های منطقه‌ای تاکید کردند.
این نشست دوزبانه را شبکه «فمینیست‌ها برای ژینا» برگزار کردند که در بیش از ۲۰ شهر در سراسر دنیا فعال است و در ماه‌های گذشته اعتراضات و تجمع‌هایی در خارج ایران برگزار کرده‌اند. …:
@VahidHeadli

🔸رییس شرکت امنیتی خصوصی «واگنر» ادعا کرد که مزدوران این شرکت بخش شرقی شهر باخموت در شرق اوکراین را تصرف کرده‌اند. دبیرکل ناتو نیز گفت این شهر ممکن است طی روزهای آینده به تصرف کامل روسیه درآید.
سقوط شهر باخموت پس از حدود شش ماه نبرد خونین می‌تواند اولین پیروزی مهم روسیه طی چندین ماه گذشته باشد ولی ارتش اوکراین می‌گوید به مقاومت در این جبهه ادامه خواهد داد.
@VahidHeadli

🔸مقامات قضایی لبنان گفتند دولت فرانسه از این کشور درخواست کرده که دو فرد مظنون به مشارکت در بمب‌گذاری ۴۰ سال پیش در بیروت را برای بازجویی بازداشت کند و نتایج بازجویی را در اختیار دادستانی فرانسه قرار دهد.
روز ۲۳ اکتبر ۱۹۸۳ بر اثر دو انفجار انتحاری و همزمان به وسیله دو خودرو، یکی در پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا و دیگری در پایگاه چتربازان ارتش فرانسه، ۲۴۱ سرباز آمریکایی و ۵۸ سرباز فرانسوی کشته شدند.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=130754

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.