• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌🔸شبکه حقوق بشر کردستان طی گزا …

  • کد خبر : 130794
  • 18 اسفند 1401 - 16:30
‌🔸شبکه حقوق بشر کردستان طی گزا …

    ‌🔸شبکه حقوق بشر کردستان طی گزارشی اعلام کرد که «یک زن زندانی به نام آمنه احمدی روز یکشنبه ۷ اسفند به دلیل محرومیت از دسترسی به خدمات درمانی در کانون اصلاح و تربیت سنندج جان خود را از دست داده است.» در این گزارش آمده است که این زن زندانی اهل سنندج به […]

 

‌🔸شبکه حقوق بشر کردستان طی گزا … 804704001678366802

 

‌🔸شبکه حقوق بشر کردستان طی گزارشی اعلام کرد که «یک زن زندانی به نام آمنه احمدی روز یکشنبه ۷ اسفند به دلیل محرومیت از دسترسی به خدمات درمانی در کانون اصلاح و تربیت سنندج جان خود را از دست داده است.»
در این گزارش آمده است که این زن زندانی اهل سنندج به اتهامات مربوط به «مواد مخدر» بازداشت شده بود و سه روز قبل از جان باختن «به دلایل نامعلوم دچار مسمومیت» شده بود.
شبکه حقوق بشر کردستان تاکید کرد که آمنه احمدی پس از بروز علائم مسمومیت به بهداری زندان مراجعه کرده بود اما «پس از یک معاینه ساده» به داخل بند بازگردانده شده بود، اما «پس از سه روز مسمومیت و وخیم شدن وضعیت جسمی» به دلیل عدم اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان و محرومیت از دسترسی به خدمات درمانی، جان خود را از دست داد.
@VahidHeadli

🔸مراسم اعطای «جایزه بین‌المللی زنان شجاع ۲۰۲۳»‌ روز چهارشنبه ۱۷ اسفند به میزبانی جیل بایدن، همسر رئیس جمهوری آمریکا، و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده برای نخستین بار در کاخ سفید برگزار شد.
در این مراسم جایزه افتخاری «مادلین آلبرایت» به «زنان و دختران معترض ایران» اعطا شد.
کاندولیزا رایس، وزیر سابق خارجه آمریکا، در پیامی ویدئویی به این مراسم از شجاعت زنان و دختران ایرانی در جریان اعتراضات اخیر تقدیر کرد.
@VahidHeadli

🔸در پی انتشار خبری در وب‌سایت کلمه، اردشیر امیرارجمند به رادیوفردا خبر داد که میرحسین موسوی «در بیمارستان بستری است» و به توصیه پزشکان باید بستری بماند.
@VahidHeadli

🔸فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران می‌گوید بخشی از قایق‌های سپاه که تاکنون در آنها راکت‌انداز سوار شده بود اکنون تبدیل به «شناورهای موشک‌انداز» شده‌اند و این موشک‌ها «بین ۱۰ تا ۱۸۰ کیلومتر» برد دارند.
علیرضا تنگسیری تعداد قایق‌های مجهز به موشک‌انداز را ۹۹ فروند ذکر کرد و در ادامه نیز گفت که یک «ناو اقیانوس‌پیما» به نام «شهید مهدوی» نیز روز پنج‌شنبه در بندرعباس به ناوگان نیروی دریایی سپاه ملحق شده است.
او اضافه کرد که با پیوستن این شناور سنگین به نیروی دریایی سپاه، «مأموریت سپاه برای حضور در آب‌های دوردست، از امروز آغاز شد».
سپاه پاسداران تاکنون بیشتر مجهز به قایق‌های تندرو سبک بوده و به گزارش مؤسسه دریایی ایالات متحده سال‌ها است که برای تشکیل یک نیروی دریایی «متعارف» به صورت موازی با ارتش ایران تلاش می‌کند.
@VahidHeadli

🔸حسن غفوری فرد از سیاستمداران محافظه کار در ایران و از اعضای سابق حزب موتلفه اسلامی به علت بیماری در سن ۷۹ سالگی در تهران درگذشت.
@VahidHeadli

🔸دیشب مراسم اهدای جوایز به ۱۲ چهره منتخب مجله تایم برگزار شد.
مسیح علینژاد،‌ فعال مخالف جمهوری اسلامی و روزنامه نگار یکی از این زنان بود.
@VahidHeadli

🔸جمعی از فعالان جنبش زنان تحت عنوان «همبود فمینیستی ایران برای ژن، ژیان، آزادی»، با ارائه متن پیشنهادی «لایحه حقوقی زنان» خواهان تغییرات بنیادین در جریان تشکیل مجلس موسسان و تدوین قانون اساسی پس از جمهوری اسلامی برای تضمین «برابری و تنوع جنسی‌-جنسیتی، اتنیکی، مذهبی» و متعهد به «روح جنبش انقلابی زن، زندگی، آزادی» شدند.
تدوین کنندگان این لایحه افزودند که هدف‌شان از تدوین «لایحه حقوقی زنان»، تدوین پیش‌نویس متنی دقیق‌ و موجز «با نگاه به تاریخ مبارزات زنان و مهم‌ترین خواسته‌های آنها» بوده است تا به آسانی در نظام‌نامه‌‌‌های حقوقی آینده از جمله «قانون اساسی جدید ایران» ادغام شود.
@VahidHeadli

🔸پس از دو شب تظاهرات گسترده در تفلیس، پایتخت گرجستان، از سوی مخالفانی که لایحه «عوامل خارجی» را تغییری اقتدارگرایانه با الهام از روسیه می‌دانستند، حزب حاکم این کشور روز پنج‌شنبه، ۱۸ اسفند، اعلام کرد که این لایحه را «بدون قید و شرط» کنار گذاشته است.
@VahidHeadli

🔸خروج مسی و امباپه از لیگ قهرمانان اروپا
در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بایرن مونیخ با پیروزی در هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل پاری سن ژرمن راهی دور بعد شد.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=130794

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.