• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

‌سخنگوی نیروی انتظامی از دستگی …

  • کد خبر : 130668
  • 17 اسفند 1401 - 0:30
‌سخنگوی نیروی انتظامی از دستگی …

    ‌سخنگوی نیروی انتظامی از دستگیری پنج نفر به اتهام دست داشتن در مسمومیت دانش‌آموزان در شهرستان لارستان استان فارس خبر داد. سعید منتظرالمهدی در این باره گفت که این افراد «شامل دو مرد ۵۰ و ۲۲ ساله و سه زن هستند و ‌یکی از زنان، یک دانش‌آموز مردودی ۲۱ ساله» است. او افزود: […]

 

‌سخنگوی نیروی انتظامی از دستگی … 426097001678222805

 

‌سخنگوی نیروی انتظامی از دستگیری پنج نفر به اتهام دست داشتن در مسمومیت دانش‌آموزان در شهرستان لارستان استان فارس خبر داد.
سعید منتظرالمهدی در این باره گفت که این افراد «شامل دو مرد ۵۰ و ۲۲ ساله و سه زن هستند و ‌یکی از زنان، یک دانش‌آموز مردودی ۲۱ ساله» است.
او افزود: «افراد دستگیرشده طی روزهای اخیر با پرتاب گاز نیتروژن به داخل هفت مدرسه در شهرستان لارستان باعث مسمومیت ۵۳ نفر از دانش آموزان شده بودند».
سخنگوی نیروی انتظامی همچنین مدعی شد: «سه زن دستگیرشده پس از انجام اقدامات خرابکارانه از محیط فیلمبرداری و به شبکه‌های معاند از جمله ایران اینترنشنال ارسال کرده‌ بودند».
@VahidHeadline


وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد سه نفر از کسانی که به تازگی به ظن دست داشتن در مسمومیت‌های مشکوک مدارس ایران بازداشت شده‌اند، جزو معترضان اعتراضات سراسری ایران هستند.
این وزارتخانه در سومین بیانیه خود درباره مسمومیت‌های مشکوک در مدارس ایران نوشت که چند «تیم» مظنون به دست داشتن در این مسمومیت‌ها بازداشت کرده است.
در این بیانیه ادعا شده است: «برابر اطلاع واصله در مورد یکی از تیم‌های چهار نفره، سه نفر از آنان دارای سوءسابقه از جمله فعالیت در اغتشاشات اخیر هستند و ارتباط آنان با رسانه‌های معاند خارجی که نقش برجسته‌ای در اغتشاشات و جنگ ترکیبی اخیر داشته‌اند، محرز شده است».
در بیانیه وزارت کشور همچنین آمده که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی این افراد را «در شش استان خوزستان، آذربایجان غربی، فارس، کرمانشاه، خراسان و البرز» بازداشت کرده‌اند.
وزارت کشور این افراد را که هویت‌شان فاش نشده، به «تهیه مواد تحریک‌کننده و انتشار آن در بین دانش‌آموزان» متهم کرده است.
این در حالی است که کمی پیش از این بیانیه، مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، از دستگیری «برخی افراد» در پنج استان در رابطه با این مسمومیت‌ها خبر داده و گفته بود: «البته مواردی هم که جنبه غیر معاندانه داشتند».
@VahidHeadline


مجید میراحمدی، معاون امنیتی وزیر کشور، مسمومیت‌ها در برخی مدارس را به «شوخی میان دانش‌آموزان با دوستانشان» و «ماجراجویی» آن‌ها مرتبط کرد و گفت چون قصد «معاندانه» نداشتند به آن‌ها تذکر داده شد و «آگاه» شدند.
@VahidOOnLine

مجید میراحمدی، در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «جای نگرانی جدی وجود ندارد و میزان موارد رخ داده در مدارس به صورت چشمگیری کاهش یافته است.»
@VahidHeadline

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که با وجود برخی دستگیری‌ها، هنوز «سرنخ و عامل اصلی» مسمومیت‌های مشکوک دانش‌آموزان پیدا نشده است.
در حالی که گزارش‌ها حاکی از تداوم موج مسمومیت‌های سریالی در مدارس ایران است، او افزود: «تحقیقات و بررسی‌ها برای کشف این موضوع ادامه دارد».
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=130668

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.