نماد سایت خبرکده

‌🔸مجلس شورای اسلامی به دولت اج …

‌🔸مجلس شورای اسلامی به دولت اج … 132015001678222805 1024x1024

 

 

‌🔸مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه داد که به دهک‌های پایین درآمدی در کشور کالابرگ الکترونیکی ارائه کند.
این اقدام برای جبران آنچه «کاهش قدرت خرید» دهک‌های پایین خوانده شده، صورت می‌گیرد.
نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره (۱۴) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
@VahidHeadl

🔸در آستانه هشتم مارس، روز جهانی زن، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه افراد و نهادهای مسئول در خشونت‌های جنسی و نقض حقوق زنان در شش کشور از جمله «زندان قرچک» در ایران را به تصویب رساند.
زندان قرچک که بزرگترین زندان زنان در ایران است به‌دلیل «آزار جنسی از سوی نگهبانان» و «تهدید به تجاوز برای گرفتن اعتراف» در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته است.
این زندان پیشتر از سوی آمریکا تحریم شده و صغری خدادادی رئیس این زندان نیز به‌دلیل نقض حقوق بشر، تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا و کانادا قرار گرفته بود.
ووپکه هوکسترا وزیر خارجه هلند روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند اعلام کرد که این تحریم‌ها شامل کشورهای ایران، روسیه، افغانستان، سودان جنوبی، میانمار و سوریه می‌شود.
@VahidHeadl

🔸وزیر خارجه آلمان در جریان سفر به بغداد، حملات موشکی ایران در سراسر مرز عراق با این کشور را «غیرقابل قبول» خواند.
آنالنا بائربوک در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقی خود گفت حملات موشکی ایران هم مردم و هم ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد.
به گفته او، «رژیم ایران با حملات موشکی خود نه تنها نشان می‌دهد که بی‌پروا و وحشیانه مردم خود را سرکوب می‌کند، بلکه زندگی انسان‌ها و ثبات کل منطقه را برای حفظ قدرت به خطر می‌اندازد».
@VahidHeadl

🔸سازمان ملی امنیت سایبری اسرائیل روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند هکرهای «وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی» را مسئول حمله سایبری باج‌خواهی ماه فوریه به دانشگاه مهندسی حیفا دانست.
این گزارش می‌افزاید گروهی موسوم به «آب گل‌آلود» پشت حمله هکری ماه فوریه به دانشگاه مهندسی حیفا موسوم به «تکنیون» بوده‌ است.
پیشتر، آمریکا و بریتانیا نیز این گروه هکری را وابسته به جمهوری اسلامی معرفی کرده بودند؛ موضوعی که سازمان ملی امنیت سایبری اسرائیل نیز به آن اشاره کرده و مانند نهادهای امنیتی آمریکا و بریتانیا تصریح کرده است این گروه تاکنون مسئول حملات سایبری به نهادهای مختلفی از آسیا، آفریقا تا شمال آمریکا بوده است.
@VahidHeadl

🔸فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، از برخی از حکومت‌های جهان از جمله روسیه و چین به‌دلیل سرکوب جامعه مدنی و از حکومت‌های غربی به‌دلیل عملکرد ضعیف آن‌ها در مقابله با فقر و خشونت پلیس انتقاد کرد.
این اولین سخنرانی آقای تورک در شورای حقوق بشر سازمان ملل از زمان انتصاب او به مقام کمیسر عالی حقوق بشر در اکتبر گذشته بود و از نظر ترسیم اولویت‌های او اهمیت فراوانی داشت.
@VahidHeadl

🔸دولت بریتانیا می‌گوید بر اساس لایحه جدید، ورود پناهجویان به این کشور با قایق‌های کوچک از طریق «کانال مانش» را غیرقانونی خواهد کرد. لایحه جدید را وزیر کشور بریتانیا امروز اعلام کرده است. سوئلا براورمن می‌گوید این قانون از ورود قایق‌هایی که دهها هزار نفر را به این کشور می‌رسانند «جلوگیری خواهد کرد.»
@VahidHeadl

🔸دوازده سناتور از دو حزب جمهوریخواه و دمکرات آمریکا لایحه‌ای به مجلس سنا پیشنهاد خواهند داد که در صورت به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا، برای ممنوع کردن فعالیت تیک‌تاک، اپلیکیشن ارسال ویدئو متعلق به یک شرکت چینی و سایر فناوری‌های دیجیتال خارجی، به جینا ریموندو، وزیر تجارت، اختیارات بیشتری می‌دهد.
@VahidHeadl

🔸لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفت که کنترل احتمالی شهر باخموت توسط نیروهای روسی در شرق اوکراین را یک شکست استراتژیک برای اوکراین تلقی نخواهد کرد.
آستین در جریان سفر خود به اردن به خبرنگاران گفت: «به نظر من ارزش این موفقیت بیشتر نمادین است تا استراتژیک و عملیاتی.»
باخموت ماه‌ها محل درگیری شدید با روسیه برای کنترل استان دونتسک در اوکراین بوده است.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

خروج از نسخه موبایل