• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌🔸با گذشت بیش از پنج ماه و نیم …

  • کد خبر : 130630
  • 16 اسفند 1401 - 17:30
‌🔸با گذشت بیش از پنج ماه و نیم …

    ‌🔸با گذشت بیش از پنج ماه و نیم از آغاز اعتراضات سراسری، شامگاه دوشنبه شهر مهاباد شاهد تجمع خیابانی در اعتراض به «حمله با گاز سمی به مدارس و دختران دانش‌آموز» بود و همزمان شعارهای شبانه ضد حکومتی در چند منطقه تهران از جمله پونک، شهرک اکباتان، شاهین جنوبی، جنت‌آباد و نارمک طنین‌انداز […]

 

‌🔸با گذشت بیش از پنج ماه و نیم … 905993001678197603

 

‌🔸با گذشت بیش از پنج ماه و نیم از آغاز اعتراضات سراسری، شامگاه دوشنبه شهر مهاباد شاهد تجمع خیابانی در اعتراض به «حمله با گاز سمی به مدارس و دختران دانش‌آموز» بود و همزمان شعارهای شبانه ضد حکومتی در چند منطقه تهران از جمله پونک، شهرک اکباتان، شاهین جنوبی، جنت‌آباد و نارمک طنین‌انداز شد.
جمعی از مردم در شهر مهاباد شامگاه دوشنبه با برپایی تجمع خیابانی به «حمله با گاز سمی به مدارس و دانش‌آموزان دختر» اعتراض کردند.
@VahidHeadl

🔸معلمان و فرهنگیان سه‌شنبه ۱۶ اسفند در اعتراض به مسمومیت سریالی دانش‌آموزان و همچنین مطالبه حقوق صنفی خود در بسیاری از شهرهای ایران راهپیمایی و تجمع برگزار کرده‌اند. این اعتراضات با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران برگزار شده است.
تا کنون عکس‌ها و ویدیوهایی از تج مع در بیش از ۲۰ شهر منتشر شده، از جمله در مشهد، اصفهان، کرج، رشت، سنندج، مریوان، لاهیجان، اهواز، بابل، شیراز ، نورآباد ممسنی، الیگودرز، سقز، کاشمر، لاهیجان، کازرون، جلفا، بوشهر، آبدانان و زنجان.
@VahidHeadl

🔸خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، به نقل از یک «مقام امنیتی» که نام او ذکر نشده نوشت: «دوربین‌های مدارس بررسی شده‌اند و هیچ مورد مشکوکی دیده نشده است، در برخی موارد مظنونین بازداشت شدند که پس از تحقیق مشخص شد ارتباطی با موضوع نداشتند.»
@VahidOOnL

🔸وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی در تازه‌ترین اظهارات خود پیرامون مسمومیت‌های سریالی در مدارس دخترانه گفت: «نگرانی برای باز بودن مدارس نیست چرا که بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزان بنا به درخواست خودشان به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند که بر اثر جو روانی ایجاد شده بوده و تحت تأثیر قرار گرفته بودند و یا بیماری زمینه‌ای داشتند.»
@VahidHeadl

🔸دادستان تهران روز سه‌شنبه، ۱۶ اسفند، از تشکیل پرونده قضایی و اعلام جرم علیه «مدیران مسئول رسانه‌های هم‌میهن، رویداد ۲۴ و شرق و همچنین اشخاصی از جمله آذر منصوری، صادق زیباکلام و رضا کیانیان» خبر داد.
علی صالحی، دادستان تهران، علت این تصمیم را «شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی» این افراد و رسانه‌ها در مورد ماجرای حملات با گاز به مدارس و خوابگاه‌ها عنوان کرد.
این خبر یک روز پس از آن اعلام می‌شود که همزمان با بالا گرفتن انتقادها علیه حکومت در مورد حمله با گاز سمی به مدارس و مراکز آموزشی در سراسر کشور، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی خواستار «اشد مجازات» برای گویندگان برخی اظهارات در این زمینه شد.
@VahidHeadl
غلامحسین کرباسچی، مدیر مسئول روزنامه هم‌میهن گفته: «علت حمله‌هایشان به هم‌میهن، عصبانیت‌شان از موضع رهبری در ماجرای مسمومیت‌ها است.»
او گفته: «چون علیه رهبری نمی‌توانند چیزی بگویند علیه هم‌میهن حرف می‌زنند.»
@VahidHeadl

🔸۲۰ وکیل و مدافع حقوق بشر ایرانی با ارسال نامه‌ای به چهار مرجع بین‌المللی خواستار تشکیل کمیته مستقل و مشترک جهت تحقیق فوری دربارهٔ حملات گازی به مدارس و اقدام فوری برای برای کمک مؤثر به دانش‌آموزان در ایران شدند.
این گروه از وکلا، حقوقدانان و مدافعان حقوق بشر ایرانی مستقر در داخل و خارج از ایران، نامه خود را به سازمان جهانی بهداشت، یونسکو (سازمان آموزشی علمی و فرهنگی ملل متحد)، یونیسف (مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد) و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ارسال کرده‌اند.
@VahidHeadl

🔸زهرا رهنورد، فعال سیاسی که همراه با همسرش میرحسین موسوی تحت حصر خانگی قرار دارد، در پیامی حملات گسترده با گاز سمی به مدارس را «انتقام‌جویی» حاکمان جمهوری اسلامی و جریان‌های مرتجع از دختران دانش‌آموز و «زشت‌ترین سناریوی ضد زن» خواند.
او گفت: «حاکمان زن‌ستیز می‌دانند که زنان و دختران معترض و آگاه نه تنها رهبری جنبش زن، زندگی، آزادی را با افتخار بر عهده گرفته‌اند، بلکه در رویدادهای حماسی پس از این نیز رهبر بلامنازع خواهند بود.»
@VahidHeadl

🔸کاخ سفید اعلام کرد که تحقیقات در مورد مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر در ایران می‌تواند در دستور کار سازمان ملل قرار بگیرد.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=130630

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.