• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌🔸کاهش قیمت دلار آمریکا در باز …

  • کد خبر : 130627
  • 16 اسفند 1401 - 17:30
‌🔸کاهش قیمت دلار آمریکا در باز …

    ‌🔸کاهش قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد ایران در دو روز ذشته نیز ادامه یافت و در روز سه‌شنبه به ۴۹ هزار و ۵۰ تومان رسید. بر اساس گزارش وب‌سایت‌های غیررسمی، نرخ برابری پوند بریتانیا در روز سه‌شنبه ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شد و هر یورو با قیمت ۵۲ هزار و […]

 

‌🔸کاهش قیمت دلار آمریکا در باز … 564251001678197603

 

‌🔸کاهش قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد ایران در دو روز ذشته نیز ادامه یافت و در روز سه‌شنبه به ۴۹ هزار و ۵۰ تومان رسید.
بر اساس گزارش وب‌سایت‌های غیررسمی، نرخ برابری پوند بریتانیا در روز سه‌شنبه ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شد و هر یورو با قیمت ۵۲ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد.
به گفته تحلیل‌گران بازار، به نظر می‌رسد تحولات سیاسی اخیر بر سر فعالیت هسته‌ای ایران سبب کاهش قیمت ارزهای خارجی در ایران شده است.
@VahidHeadl

🔸دیپلمات‌های غربی به خبرگزاری فرانسه اطلاع دادند که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خاطر تعهداتی که ایران در پی سفر اخیر مدیرکل آژانس به این کشور داده است، قطعنامه جدیدی علیه جمهوری اسلامی صادر نمی‌کند.
خبرگزاری فرانسه می‌نویسد این تحول پس از آن صورت گرفت که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران تضمین‌هایی مبنی بر نصب دوباره دوربین‌های نظارتی در چندین مرکز هسته‌ای این کشور و همچنین افزایش بازرسی‌ها دریافت کرد.
@VahidHeadl

🔸چهار زن عضو دو گروه حقوق‌بشری به نام‌های «ندای ایران» و «کوییر و فمینیست برای آزادی ایران» در آستانه روز جهانی زن نشستی با حضور فرانسوا اولاند، رییس جمهور پیشین فرانسه، در پاریس برگزار کردند و به تبادل نظر درباره جنبش «زن زندگی آزادی» پرداختند
در این جلسه، که در روز دوشنبه ۱۵ اسفند برگزار شد، اولاند با سپیده فارسی، سینماگر، حورا میرشکاری، هنرمند و خواننده بلوچ، نگین خزاعی، مدیر فیلمبرداری سینما و فعال کوییر، و مونا آرمند، دانشجوی حقوق بین‌الملل، دیدار کرد.
@VahidOOnL

🔸در آستانه بیستمین سال حمله آمریکا به عراق که به ساقط شدن حکومت صدام حسین منجر شد، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه، ۱۶ اسفند، در سفری از پیش‌اعلام‌نشده به بغداد رفت.
به نوشته رویترز، دیدار ژنرال لوید آستین از بغداد، بیان حمایت آمریکا از دولت عراق در مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی ایران نیز هست.
ژنرال آستین بلندپایه‌ترین مقام دولت جو بایدن است که در حدود ۲۶ ماه گذشته از عراق دیدار می‌کند.
@VahidHeadl

🔸وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که دولت ایران امروز ۱۸۹ افغان زندانی دیگر را آزاد کرده و در مرز افغانستان به مسئولان حکومت طالبان سپرده است.
روز گذشته نیز اعلام شد که ۲۶۸ زندانی افغان از زندان‌های ایران به افغانستان بازگردانده شدند.
@VahidHeadl

🔸هشدار وزیر خارجه جدید چین درباره روابط با آمریکا، تاکید بر حمایت از روسیه
وزیر خارجه جدید چین در نخستین نشست خبری خود در پکن، ضمن حمایت از تقویت روابط کشورش با روسیه، وقوع درگیری با آمریکا «در صورت عدم تغییر رویکرد واشینگتن» را «اجتناب‌ناپذیر» نامید.
به گزارش روزنامه گاردین و شبکه سی‌ان‌ان، چین گانگ در تشریح دستور کار سیاست خارجی چین برای پنج سال آتی، آمریکا و متحدان واشینگتن را به عنوان «منبع تنش و درگیری»، و روابط کشورش با روسیه را «چراغی فراراه قدرت و ثبات» توصیف کرد.
@VahidHeadl

🔸ائتلاف شش حزب مخالف دولت ترکیه، کمال قلیچ‌داراوغلو رهبر حزب جمهوری خلق را به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه معرفی کرد.
انتخابات قرار است چهاردهم مه (۲۴ اردیبهشت) برگزار شود و حتی پیش از اعلام این نامزدی هم با توجه به تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زلزله ویرانگر اخیر در ترکیه، انتظار می‌رود رجب طیب اردوغان برای پیروزی مجدد در انتخابات با مشکلات جدی روبرو شود.
کمال قلیچداراوغلو، اقتصاددان و سیاستمدار کهنه کار ترکیه، رهبر حزب جمهوری خواه خلق، اصلی‌ترین حزب مخالف دولت و بزرگترین حزب لائیک ترکیه است.
از وی به عنوان «گاندی ترکیه» یاد می‌شود و اکنون اعلام نام او به عنوان نامزد احزاب مخالف دولت – که اثتلاف میان آنها به ندرت اتفاق می‌افتد- می‌تواند رای‌دهندگان مخالف رجب طیب اردوغان را امیدوار کند که در دو ماه آینده با متحد شدن شانس بالایی برای شکست آقای اردوغان خواهند داشت.
@VahidHeadl

🔸سازمان ملل می‌گوید زلزله در ترکیه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به این کشور خسارت زده است.
به گفته این سازمان، اگر هزینه بازسازی و نوسازی هم در نظر گرفته شود این رقم بسیار بالاتر خواهد رفت.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=130627

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.