• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌🔸چند هفته پس از آزادی شماری ا …

  • کد خبر : 130553
  • 15 اسفند 1401 - 18:00
‌🔸چند هفته پس از آزادی شماری ا …

    ‌🔸چند هفته پس از آزادی شماری از فعالان سیاسی و مدنی زندانی در پی صدور بخشنامه «عفو» که سازمان حقوق بشر ایران آن را «اقدامی تبلیغاتی» و «ریاکارانه» خوانده بود، برخی از این کنشگران از احضار دوباره خود به نهادهای امنیتی خبر داده‌اند. عالیه مطلب‌زاده در توئیتی اعلام کرده که ۲۵ روز پس […]

 

‌🔸چند هفته پس از آزادی شماری ا … 147116001678113002

 

‌🔸چند هفته پس از آزادی شماری از فعالان سیاسی و مدنی زندانی در پی صدور بخشنامه «عفو» که سازمان حقوق بشر ایران آن را «اقدامی تبلیغاتی» و «ریاکارانه» خوانده بود، برخی از این کنشگران از احضار دوباره خود به نهادهای امنیتی خبر داده‌اند.
عالیه مطلب‌زاده در توئیتی اعلام کرده که ۲۵ روز پس از آزادی دو ابلاغیه بدون ذکر اتهام از سوی دادسرای اوین دریافت کرده است.
لیلا حسین‌زاده نیز از احضار تلفنی و تهدید‌آمیز خود از سوی اداره اطلاعات تهران خبر داده.
حسین رونقی نیز شامگاه یک‌شنبه از یورش «عده‌ای ناشناس و لباس شخصی» به خانه خود خبر داده بود.
@VahidHeadli

🔸امروز قرار است شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تشکیل جلسه دهد و یکی از دستورات این جلسه بررسی پرونده ایران در این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد است.
@VahidHeadli
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در یک کنفرانس خبری در وین در شروع جلسه شورای حکام و دو روز پس از بازگشت از مذاکره با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در تهران گفته است که «توافقات مشخصی» در سفرش در سطوح عالی با مقام های ایران داشته و ابراز امیدواری کرده است که اجرای توافق منجر به نظارت بیشتری بر برنامه اتمی ایران شود اما همزمان گفته نمی تواند موفقیت آن را تضمین کند.
@VahidHeadli

🔸خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، می‌گوید شش نفر از اعضای «جنبش نضال» از گروه‌های مخالف حکومت ایران از سوی دادگاه انقلاب در استان خوزستان به اعدام محکوم شده‌اند. این حکم از سوی دادگاه بدوی صادر شده و قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است.
دادگاه انقلاب شهر اهواز این ۶ نفر را از اعضای گروه «حرکه نضال» شناخته که به گزارش خبرگزاری قوه قضائیه، در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در «شهادت مردم و نیروهای حافظ امنیت در استان خوزستان» دست داشته‌اند.
این خبرگزاری حمله صورت گرفته به رژه نیروهای مسلح در اهواز در شهریور ۱۳۹۷ را به این افراد نسبت داده است.
@VahidHeadli

🔸رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در تازه‌ترین اظهاراتش دربارهٔ اعتراضات سراسری ایران، بار دیگر از ارائه آمار دقیق معترضان بازداشت‌شده خودداری کرد اما گفت تاکنون بیش از ۸۰ هزار زندانی در جریان عفو اخیر آزاد شدند.
آقای محسنی اژه‌ای در گفت‌وگو با یکی از وب‌سایت‌های وابسته به دفتر رهبر جمهوری اسلامی که یکشنبه ۱۴ اسفند منتشر شد، گفت: «تعداد کسانی که مشمول عفو شدند، اعم از دستگیرشدگان اغتشاشات و غیراغتشاشات، اعم از آن‌هایی که حکم‌شان تقلیل پیدا کرده و تخفیف گرفتند، از مرز ۸۰ هزار نفر گذشته است.»
@VahidHeadli

🔸ارزیابی‌های مقام‌های غربی نشان می‌دهد که روسیه در موضوع خرید موشک‌های بالیستیک از ایران به تردید افتاده، زیرا نگران آن است که متحدان اوکراین، در واکنش به این اقدام، موشک‌های دوربرد به کی‌یف تحویل دهند.
روزنامه فایننشال تایمز با درج این خبر نوشت که بر اساس ارزیابی‌های کشورهای ناتو، یکی از عوامل مهم این تردیدِ روسیه تهدیدِ ایالات متحده برای تحویل‌دادن سامانه موشکی «اِی‌تی‌اِی‌سی‌ام‌اس» (Atacms) معروف به «اتکمز» به کی‌یف است.
@VahidHeadli
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان می گوید: «درصورتی که چین برای جنگ روسیه در اوکراین سلاح بفرستد، «پیامد‌هایی» برای چین خواهد داشت، اما او نسبتاً خوشبین است که پکن از انجام چنین کاری خودداری کند.»
@VahidHeadli

🔸ملک عبدالله، پادشاه اردن، در دیدار با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، گفت که کشورش برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در امتداد مرزهای خود با سوریه که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران متهم به دست داشتن در آن هستند، به کمک نیاز دارد.
@VahidHeadli

🔸رسانه‌های ایران گزارش کرده‌اند که شب گذشته یک هواپیمای خطوط هوایی ماهان «به دلیل نقص فنی» در آلماآتی پایتخت قزاقستان فرود اضطراری کرده است.
@VahidHeadli

🔸نیروهای هوایی اوکراین خبر داد که نیروهای روس ۱۵ پهپاد «شاهد» ساخت ایران را از منطقه بریانسک در شمال شرق کی‌یف پرتاب کردند که نیروهای اوکراینی موفق به انهدام ۱۳ فروند از آن‌ها پیش از برخورد به اهداف شدند.
@VahidHeadli

🔸رضا خندان مهابادی، نویسنده و عضو کانون نویسندگان ایران که به‌تازگی از زندان آزاد شده است، در یادداشتی تأکید کرد که آزادی او و چند عضو دیگر این کانون «با قدرت جنبش مردم ممکن شد».
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=130553

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.