• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌🔸نرخ دلار در بازار آزاد ایران …

  • کد خبر : 130507
  • 15 اسفند 1401 - 0:30
‌🔸نرخ دلار در بازار آزاد ایران …

    ‌🔸نرخ دلار در بازار آزاد ایران ۵۱ هزار تومان است. مرکز پژوهش‌های مجلس سیاست‌های ارزی دولت را از عوامل اصلی جهش نرخ ارز و تشدید بحران ارزش پولی ملی در کشور عنوان کرد. این گزارش با اشاره به رسیدن نرخ دلار به «رقم غیر قابل باور ۶۰ هزار تومان» در روز ششم اسفند، […]

 

‌🔸نرخ دلار در بازار آزاد ایران … 727424001678050002

 

‌🔸نرخ دلار در بازار آزاد ایران ۵۱ هزار تومان است.
مرکز پژوهش‌های مجلس سیاست‌های ارزی دولت را از عوامل اصلی جهش نرخ ارز و تشدید بحران ارزش پولی ملی در کشور عنوان کرد.
این گزارش با اشاره به رسیدن نرخ دلار به «رقم غیر قابل باور ۶۰ هزار تومان» در روز ششم اسفند، تصریح کرد‌ اولین و مهمترین سیاست ارزی اشتباه، اعلام تثبیت نرخ ارز در سامانه نیما بود.
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش خود می‌افزاید تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی در شرایطی که بهای دلار در بازار آزاد بسیار بالاتر از این رقم است، تقاضای ارزی برای واردات را افزایش داده و سبب می‌شود چرخه افزایش نرخ پرقدرت‌تر از قبل حرکت کند.
در این گزارش تاکید شده که سیاست‌های به کار گرفته شده خروج سرمایه را دستخوش افزایش کرده است.
@VahidHead

🔸رئیس‌جمهور اسلامی ایران روز یکشنبه ۱۴ اسفند بار دیگر مسمومیت زنجیره‌ای دختران دانش‌آموز در مدارس شهرهای مختلف کشور را به «توطئه جدید دشمن» نسبت داد.
ابراهیم رئیسی در جلسه هیأت دولت بدون ارائه شواهد و مستنداتی مدعی شد که مسموم کردن دانش‌آموزان با هدف «التهاب‌آفرینی» در جامعه و «تشویش اذهان عمومی» از سوی «دشمنان» صورت گرفته است.
او با اشاره به «بررسی و پیگیری» این مسئله از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی افزود که «ایجاد دلهره» برای دانش‌آموزان و والدین آن‌ها، «جنایت و اقدامی ضد بشری» است.
@VahidHead

🔸غزاله شارمهد، فرزند جمشید شارمهد، شهروند ایرانی-آلمانی که در ایران زندانی است در توئیتی تازه با عنوان «پیام فوری» نوشت که «اعدام شهروند ربوده‌شده آلمانی، جمشید شارمهد، می‌تواند به‌زودی اتفاق بیفتد. اکنون وضعیت هشدار قرمز است».
@VahidHead

🔸یک روز پس از سخنان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست خبری تهران، مبنی بر این‌که حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای کشورها «غیرقانونی» است، نخست‌وزیر اسرائیل این سخنان را «نابجا» دانست.
به گزارش خبرگزاری رویترز و بیانیه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، بنیامین نتانیاهو در جلسه هیئت دولت خود در روز یکشنبه ۱۴ اسفند گفت رافائل گروسی یک فرد شایسته است اما اظهاراتی «ناشایست» بیان کرده است.
آقای نتانیاهو پرسید: اشاره او «کدام قانون است؟ آیا ایران، که آشکارا خواهان نابودی ماست، حق دارد ابزاری برای سلاخی کردن ما داشته باشد؟ آیا برای ما ممنوع است که از خود دفاع کنیم؟»
@VahidHead

🔸شبکه خبری فاکس‌نیوز روز یکشنبه به نقل از «منابع اطلاعاتی خارجی» گزارش داد ایران به صورت مخفیانه با روسیه به توافق رسیده که اورانیوم انبارشده خود در روسیه را در صورت شکست مذاکرات احیای برجام که ماه‌ها است متوقف شده از این کشور پس‌گیرد.
این منابع اطلاعاتی «آگاه از مذاکرات میان مسکو و تهران» به فاکس‌نیوز گفته‌اند ولادیمیر پوتین موافقت کرده در صورت شکست مذاکرات احیای برجام، اورانیومی را که به عنوان بخشی از توافق برجام از جمهوری اسلامی دریافت کرده بود به ایران بازگرداند.
@VahidHead

🔸روزنامه بریتانیایی گاردین در مصاحبه‌ٔ تازه‌ای که با یکی از افراد زخمی‌شده در جریان سرکوب اعتراضات «زن زندگی آزادی» انجام داده، جزئیاتی از نوع برخورد مأموران حکومتی جمهوری اسلامی با معترضان را روایت کرده است.
این گزارش مصاحبه‌ای است با یک مرد پرستار ایرانی-بریتانیایی که در ماه اکتبر برای دیدار خانواده به ایران رفته بود اما پس از اعتراض به تعرض مأموران به یک دختر نوجوان در خیابان شریعتی تهران، خود هدف تیراندازی مأموران قرار گرفت.
این شهروند ایرانی-بریتانیایی که اکنون در بریتانیا به‌سر می‌برد و به دلایل امنیتی خواسته نامش فاش نشود، توضیح داده است که نیروهای حکومتی قصد کشتن او را داشتند و به او «تا سرحد مرگ» با تفنگ‌های نیمه‌خودکار ساچمه‌ای تیراندازی کرده‌اند.
@VahidHead

🔸نخست‌وزیر اسرائیل در تلاش برای فرونشاندن خشم بین‌المللی در واکنش به سخنان وزیر ارشدش که گفته بود «دولت اسرائیل باید شهرک فلسطینی حواره را محو کند»، گفت «این اظهارات نامناسب بوده است».
بتسال‌ال اسموت‌ریچ، رهبر حزب «صهیونیسم مذهبی» که متحد کلیدی در ائتلاف دولت بنیامین نتانیاهو با داشتن دو پست مهم وزارتی است، هفته گذشته ابتدا یک پیام فیس‌بوکی یک اسرائیلی افراطی را دربارهٔ نابودکردن شهرک حواره پسند (لایک) کرد.
او در پاسخ به این پرسش که چرا این پست را لایک کرده، گفت: چون خودم هم این‌طور فکر می‌کنم؛ حواره باید محو شود.
وزارت خارجه آمریکا در واکنشی که در قبال اسرائیل کم‌سابقه بود، اعلام کرد اظهارات این مقام اسرائیلی، «نفرت‌انگیز، منزجرکننده و غیرمسئولانه است». سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز بنیامین نتانیاهو را به موضع‌گیری در این باره فراخواند.
@VahidHead

📡 @VahidOn

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=130507

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.