• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌گزارش‌های رسیده، اطلاعات منتش …

  • کد خبر : 130424
  • 14 اسفند 1401 - 16:30
‌گزارش‌های رسیده، اطلاعات منتش …

    ‌گزارش‌های رسیده، اطلاعات منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی و همچنین اخبار رسانه‌های داخل ایران حاکی است که موج حملات شیمیایی به مدارس در شهرهای مختلف ایران در روز یکشنبه ۱۴ اسفند با شدت ادامه دارد و همزمان حکومت محدودیت‌هایی را در اطلاع‌رسانی اعمال می‌کند. ویدیوها حاکی از مسموم شدن دانش‌آموزان دست‌کم مدارس شهرهای فولادشهر، […]

 

‌گزارش‌های رسیده، اطلاعات منتش … 599036001678021204

 

‌گزارش‌های رسیده، اطلاعات منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی و همچنین اخبار رسانه‌های داخل ایران حاکی است که موج حملات شیمیایی به مدارس در شهرهای مختلف ایران در روز یکشنبه ۱۴ اسفند با شدت ادامه دارد و همزمان حکومت محدودیت‌هایی را در اطلاع‌رسانی اعمال می‌کند.
ویدیوها حاکی از مسموم شدن دانش‌آموزان دست‌کم مدارس شهرهای فولادشهر، کرج، تبریز، یزد، همدان، شیراز، رامهرمز، تهران، ماهشهر، قزوین، گنبد کاووس، سپاهان شهر، فردیس (البرز) است.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو نیز خبر داد که روز یکشنبه تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی دخترانه معصومیه شاهد در گیلانغرب در استان کرمانشاه، مسموم و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

همزمان رسانه‌های ایران از مسموم شدن دانش‌آموزان مدارس دخترانه و حتی پسرانه در شهرهایی چون اصفهان، تبریز، روستای کندرود تبریز ، روستای ورجوی مراغه و بندر عباس خبر دادند.

حسن بختیاری رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز گفت دو مدرسه ابتدایی دخترانه شقایق و همچنین پسرانه خوارزمی واقع در کوی فرهنگ زنجان و همچنین مدرسه دبیرستان دخترانه عصمت در شهر ابهر هدف حملات شیمیایی قرار گرفتند.

بر اساس گزارش‌ها، در روز یکشنبه به دستکم پنج مدرسه در اهواز حمله شیمیایی شده است.
@VahidOOnLine


خبرگزاری ایرنا از مسمومیت تعداد زیادی از دانشجویان خوابگاه دختران یاس دانشگاه فنی و حرفه ای ارومیه در اوایل صبح امروز (یکشنبه ۱۴ اسفند) خبر داده است.
براساس این گزارش در این خوابگاه ۴۵۰ دانشجو اسکان دارند که تعداد زیادی از آن‌ها مسموم شده و «۲۹ نفر » هم در بیمارستان بستری شده‌اند.
@VahidHeadline

ابوطالب جوان، ‌فرماندار نیشابور از مسمومیت «۵۰ دانش آموز» دبیرستان دخترانه بقراط در این شهر خبر داده است.
او گفته که از این تعداد «۱۰ نفر» به بیمارستان منتقل و بستری شده‌اند.
@VahidHeadline

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی از مسمومیت «۵۹ دانش‌آموز» در پنج مدرسه مشهد خبر داده است.
حسین محمدزاده گفته که این مسمومیت‌ها در مدارس «بشری، نجمه، صداقت و تدین و یک مدرسه در ناحیه ۵» این شهر اتفاق افتاده است.
او همچنین گفته که در مدرسه عترت سبزوار ۲ دانش آموز، در کاشمر دو دانش آموز و در نیشابور هم دانش آموزان دو مدرسه دچار علائم مسمومیت شدند.
@VahidHeadline

علیرضا نظری، نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در ایران به احتمال نقش معلمان اشاره کرده است.
او گفته: «اینکه این ماجرا توطئه‌ای از سوی دشمنان نظام است وآنها بنا دارند از این طریق به نظام لطمه بزنند و دست دشمن در کار است و ممکن است برخی از معلمان پشت قضیه باشند دور از ذهن نیست.»
او البته گفته: «هنوز برای اینکه بخواهیم بگوییم، چه اتفاق افتاده هنوز گزارش دقیقی وجود ندارد.»
مهرداد ویس کرمی، نماینده مجلس شورای اسلامی پیشتر گفته بود این مسمومیت‌ها «نوعی انتقام گرفتن از جوانان و بخصوص نوجوانانی است که در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن حضور گسترده داشتند.»
@VahidHeadline

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای حمله به مدارس و مسموم‌سازی دانش‌آموزان دختر را «حمله‌ای شیمیایی‌بیولوژیک» خواند و هدف آن را «رعب‌آفرینی برای جلوگیری از تحصیل دختران» و «ایجاد جو وحشت و رعب عمومی» خواند.
@VahidHeadline

ایرانیان و کنشگران در شهرهای مختلف جهان در شنبه‌ اعتراضی دیگری با برگزاری تجمع و تظاهرات با خیزش انقلابی مردم ایران ابراز همبستگی کرده و خواستار توجه جهانی به سرکوب مردم ایران، از جمله حمله‌های شیمیایی به مدارس دخترانه شدند.
@VahidOOnLine

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=130424

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.