نماد سایت خبرکده

‌🔸ایران و آژانس بین‌المللی انر …

‌🔸ایران و آژانس بین‌المللی انر … 296201001677963603

 

 

‌🔸ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه ۱۳ اسفند بر سر بازرسی‌های بیشتر از فعالیت‌های‌ هسته‌ای جمهوری اسلامی به توافق رسیدند.
این توافق در پی سفر دو روزه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، و دیدار او با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، به دست آمد.
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، متن بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را منتشر کرده که در نتیجه سفر آقای گروسی نوشته شد.
این بیانیه نتایج نشست‌های رافائل گروسی با مقامات ایران در تهران را «مثبت» ارزیابی کرده و می‌گوید که طرفین اعتقاد دارند «چنین تعاملاتی می‌تواند راه را برای توافق‌های گسترده‌تر میان دولت‌های عضو هموار کند».
@VahidHeadline

🔸در پی انتشار خبری مبنی بر جان باختن یک دانش‌آموز براثر مسمومیت در مدرسه «امامت» در شهر پاکدشت در جنوب تهران، روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران این خبر را تکذیب کرده است.
روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در اطلاعیه منتشره گفته این خبر از سوی «رسانه‌های معاند» گفته شده و «این اخبار از اساس دروغ و شایعه‌پراکنی و با هدف برهم زدن آرامش و ایجاد دلهره واضطراب در جامعه منتشر شده است».
@VahidHeadline

🔸وزیر کشور ایران با گذشت دو ماه و نیم از مسمومیت‌های گسترده در مدارس دخترانه ایران می‌گوید «نمونه‌های مشکوک» در «آزمایشگاه‌های معتبر» کشور در دست بررسی است و در اولین فرصت نتایج آن توسط وزارت بهداشت به اطلاع مردم خواهد رسید.
اظهارات احمد وحیدی در حالی است که طی این مدت ده‌ها مورد از مسمومیت عمومی دانش‌آموزان مدارس گزارش شده و مقامات جمهوری اسلامی تنها با ادعای «نبود اطلاعات کافی» و «نسبت دادن آن به بیگانگان» از توضیح علت مسمومیت‌ها طفره رفته‌اند.
@VahidHeadline

🔸در حالی که قیمت دلار در روز پنج‌شنبه هفته گذشته با کاهش حدود هزار تومانی نسبت به روز قبل به ۵۳ هزار تومان رسیده بود، این قیمت در روز شنبه،‌۱۳ اسفند، به ۵۴ هزار و ۷۵۰ تومان رسید.
@VahidHeadline

🔸ایران از کشف ذخیره بزرگی از لیتیوم در غرب کشور خبر داد که ماده‌ اصلی در تولید باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی و دستگاه‌های الکترونیکی محسوب می‌شود.
ابراهیم‌علی مولابیگی، از مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران گفت که برای نخستین بار ذخیره لیتیوم در کشور و در استان همدان کشف شده که این امر «نویدبخش کشف ذخایر دیگری در این استان خواهد بود».
به گفته مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان ذخیره قطعی محدوده یادشده هشت میلیون و ۵۰۰ هزارتن کانسنگ لیتیوم ست.
@VahidHeadline

🔸ابوالفضل قدیانی در واکنش به «تهاجم بیولوژیکی به مدارس دختران» بار دیگر رهبر جمهوری اسلامی را مقصر دانست و با حمایت از استقرار یک دموکراسی سکولار پایبند به عدالت و حقوق بشر در ایران گفت آنچه «ما را به روشنی می‌رساند، ماندن در خیابان است.»
@VahidHeadline

🔸شرکت گوگل از حذف ۴۰ کانال مرتبط با جمهوری اسلامی در شبکه اجتماعی یوتیوب خبر داد. بنا بر گزارش گوگل، این کانال‌ها که به زبان‌های فارسی، انگلیسی، هندی و اردو فعالیت داشتند، در حمایت از سیاست‌های نظام و انتقاد از معترضان در ایران تولید محتوا می‌کردند.
@VahidOOnLine

🔸ژنرال ارشد ارتش ایالات متحده روز شنبه ۱۳ اسفند در سفری از پیش اعلام‌نشده از پایگاه نظامی آمریکا در سوریه بازدید کرد، رخدادی که هدف از آن ارزیابی ماموریت هشت ساله نظامیان آمریکایی در جنگ با داعش عنوان شده است.
@VahidHeadline

🔸باستان شناسان می‌گویند که در لاشه یک کشتی سلطنتی که بیش از ۵۰۰ سال پیش در سواحل بالتیک سوئد غرق شده‌ بود، یک انبار «بی نظیر» از انواع ادویه که به خوبی حفظ شده، از زعفران گرفته تا دانه‌های فلفل و زنجبیل کشف کرده‌اند.
به گزارش رویترز، لاشه کشتی متعلق به هانس پادشاه دانمارک و نروژ بود که در سال ۱۴۹۵ میلادی، زمانی که گمان می‌رود او در یک نشست سیاسی در ساحل سوئد شرکت داشت، آتش گرفت و غرق شده است.
📷 @VahidHeadline

🔸کاخ سفید در جدیدترین تلاش خود برای تقویت دفاع سایبری ایالات متحده اقدام به رونمایی از یک راهبرد جدید امنیت سایبری با مقررات سختگیرانه‌تر کرد.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل