نماد سایت خبرکده

‌🔸ایران ساعاتی پس از اظهارات ر …

‌🔸ایران ساعاتی پس از اظهارات ر … 058888001678021203 1024x1024

 

 

‌🔸ایران ساعاتی پس از اظهارات رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه تهران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه «فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارتی بیشتری می‌دهد»، آن را تکذیب کرد.
بهروز کمالوندی در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا برخی «ادعاها» مبنی بر دسترسی به افراد را رد کرد و گفت: «در مورد نصب دوربین ها صحبت یا توافقی صورت نگرفته است.»
به گفته وی «در طول دو روزی که اقای گروسی و هیات همراه در ایران بودند هیچ گاه بحث دسترسی به افراد مطرح نشد و هیچ متنی هم حاکی از این موضوع نوشته نشده است.»
آقای کمالوندی همچنین گفته است که «البته حتی اگر چنین درخواستی مطرح می‌شد به طور قطع ما با آن مخالفت میکردیم.»
@VahidHeadli
این موضع در حالی است که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باوجود اظهارات مقامات اتمی جمهوری اسلامی، که گفته‌اند «توافقی برای نصب دوربین‌ها نکردیم»، در بازگشت از تهران در پاسخ به این پرسش که آیا تجهیزات و دوربین‌هایی که پیشتر جمع‌آوری شده بودند، دوباره نصب خواهند شد؟ گفته بود:«بله»
@VahidHeadli

🔸منتظر شبر، مدیر کل انتقال خون استان تهران گفته است که «ذخایر خون پایتخت روی مرز یک هفته است که این می‌تواند شرایط را بحرانی کند.»
او گفته «در حال حاضر مصرف خون در تهران چند صد واحد بیشتر از میزان خون دریافتی است، و در صورت افزایش تقاضا برای دریافت خون و همچنین افزایش عمل‌های جراحی، روزانه چند صد واحد عقب هسیتم و دور نیست که در تهران دچار بحران شویم.»
@VahidHeadli

🔸کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور گفته سالانه ۱۷ هزار نفر در ایران در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند؛ او تعداد مجروحان سالانه حوادث رانندگی در ایران را ۳۶۹ هزار نفر اعلام کرده است.
@VahidHeadli

🔸کشورهای جهان بعد از ده سال مذاکره به توافقی تاریخی در زمینه حفاظت از اقیانوس‌های جهان دست یافته‌اند.
«معاهده دریاهای آزاد» ۳۰ درصد آب‌های جهان را با هدف احیای طبیعت دریایی تا سال ۲۰۳۰ تحت حفاظت قرار می‌دهد.
این توافق عصر شنبه بعد از ۳۸ ساعت مذاکره در مقر سازمان ملل در نیویورک به دست آمد.
این مذاکرات به دلیل اختلاف نظر بر سر تامین بودجه و حق ماهیگیری سال‌ها بی‌نتیجه مانده بود.
@VahidHeadli

🔸امارات از نخستین پهپاد خود که با چاپگر سه‌بعدی ساخته شده است، رونمایی کرد.
این پهپاد که از روی عرشه کشتی به پرواز درمی‌آید، با داشتن حسگرها و سامانه‌های پیشرفته تصویربرداری، امکان پایش حریم آبی این کشور و شناسایی مین‌های دریایی را دارد.
@VahidHeadli

🔸تعداد کشته‌های برخورد دو قطار در یونان به ۵۷ نفر افزایش یافته است و رسانه‌ها از درگیری‌های خشونت‌آمیز میان پلیس و معترضان مقابل پارلمان یونان در آتن خبر داده‌اند.
بنا بر اعلام پلیس یونان، حدود هفت هزار و پانصد معترض روز یکشنبه ۱۴ اسفند مقابل پارلمان یونان در آتن تظاهرات کردند و با پلیس درگیر شدند.
خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد که تظاهرکنندگان سطل‌های زباله را آتش زدند و کوکتل مولوتف پرتاب کردند. پلیس نیز در مقابل برای متفرق کردند آنان گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی پرتاب کرد.
@VahidHeadli

🔸بر اساس گزارش وزارت دارایی چین، این کشور بودجه نظامی خود را برای سال جاری میلادی به میزان ۷.۲ درصد افزایش داده که بالاترین میزان افزایش سالانه بودجه دفاعی چین از سال ۲۰۱۹ به این سو به شمار می‌رود.
چین برای سال ۲۰۲۳ به میزان ۲۲۵ میلیارد دلار در زمینه نظامی هزینه خواهد کرد که بیشترین هزینه نظامی سالانه را در میان کشورهای جهان پس از آمریکا خواهد داشت.
با این حال، ناظران بین‌المللی معتقدند درباره این ارقام ارائه‌شده از سوی چین شک و تردیدهایی وجود دارد.
@VahidHeadli

🔸پنج شرکت هواپیمایی به دلیل طرحی برای کاهش تعداد پروازهایی که از اسخیپول، سومین فرودگاه شلوغ اروپا، انجام می‌شود از دولت هلند شکایت می‌کنند.
دولت هلند در تصمیم خود به نگرانی‌های محلی در آمستردام در مورد تاثیر پروازها از اسخیپول بر آلودگی صوتی و تغییر اقلیم اشاره کرده بود.
دولت هلند گفته می‌خواهد بین مزایای اقتصادی یک فرودگاه بزرگ و یک محیط زیست سالم، تعادل ایجاد کند و مقابله با آلودگی صوتی را در اولویت قرار دهد.
@VahidHeadli

🔸آلگ دریپاسکا، اولیگارش روسی با ۳ میلیارد دلار دارایی و غول صنعت آلومینیوم روسیه که فروردین ۱۳۹۷ توسط ایالات متحده آمریکا تحریم شده، می‌گوید تا سال ۲۰۲۴ روسیه منابع مالی برای سرمایه‌گذاری نخواهد داشت و ما نیازمند سرمایه‌گذاران خارجی هستیم.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

خروج از نسخه موبایل