• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌🔸عفو بین‌الملل اعلام کرد مسمو …

  • کد خبر : 130120
  • 12 اسفند 1401 - 15:30
‌🔸عفو بین‌الملل اعلام کرد مسمو …

    ‌🔸عفو بین‌الملل اعلام کرد مسمومیت صدها دانش‌آموز دختر در مدارس ایران به مرحله هشدار رسیده است. بیانیه عفو بین‌الملل می‌افزاید دانش‌آموزان دختر در خط مقدم اعتراضات اخیر ایران برای احقاق حقوق مردم قرار داشتند و بسیاری از آن‌ها شجاعانه از قوانین تبعیض‌آمیز حجاب اجباری سرپیچی کردند: «این حملات نگرانی از افزایش خشونت علیه […]

 

‌🔸عفو بین‌الملل اعلام کرد مسمو … 757149001677844803

 

‌🔸عفو بین‌الملل اعلام کرد مسمومیت صدها دانش‌آموز دختر در مدارس ایران به مرحله هشدار رسیده است.
بیانیه عفو بین‌الملل می‌افزاید دانش‌آموزان دختر در خط مقدم اعتراضات اخیر ایران برای احقاق حقوق مردم قرار داشتند و بسیاری از آن‌ها شجاعانه از قوانین تبعیض‌آمیز حجاب اجباری سرپیچی کردند: «این حملات نگرانی از افزایش خشونت علیه زنان و دختران برای دفاع از حقوق خود را افزایش می‌دهد».
@VahidHeadline

🔸دو سازمان حقوق بشری می‌گویند دست‌کم ۹۴ شهروند ایرانی از جمله یک عرب، ۱۴ کُرد، و ١٣ بلوچ طی دو ماه نخست سال جاری میلادی توسط جمهوری اسلامی اعدام شد‌ه‌اند.
عفو بین‌الملل و بنیاد عبدالرحمن برومند روز پنجشنبه با انتشار این آمار اعلام کردند جمهوری اسلامی از مجازات اعدام به عنوان یک ابزار سرکوب علیه ایرانیان، به‌ویژه اقلیت‌های قومی، استفاده می‌کند.
@VahidHeadline

🔸آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در سخنان خود در نشست وزیران امور خارجه گروه ۲۰ که در دهلی نو برپا شد به موضوع نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های پس از کشته شدن مهسا امینی اشاره کرد.
آنتونی بلینکن گفت رژیم جمهوری اسلامی ایران بار دیگر شهروندان خود را که با دنبال حقوق انسانی و آزادی‌های اولیه خود هستند سرکوب می‌کند.
او افزود: «از زمان کشته شدن مهسا امینی که مردم را از هر سنی به خیابان‌ها کشاند، رژیم جمهوری اسلامی ایران بیش از ۵۰۰ نفر را کشته و ده‌ها هزار نفر را بازداشت کرده است که به گفته نها‌دهای حقوق بشری بسیاری از آنها شکنجه شده‌اند.»
آقای بلینکن با اشاره به تشکیل هیأت مستقل حقیقت‌یاب سازمان ملل در ماه نوامبر برای بررسی نقض حقوق بشر در ایران گفت: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که این هیأت کارش را به خوبی انجام دهد.»
@VahidHeadline

🔸دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مصالح ساختمانی در سال جاری و توقف ساخت‌وساز و فروش مسکن با اوج‌گیری نرخ دلار از آذرماه امسال خبر داد.
فرشید پورحاجت گفت با آغاز افزایش قیمت دلار از آذرماه، دوباره شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی بودیم که اوج آن هم در بهمن ماه و هفته اول اسفند بود.
@VahidHeadline

🔸گروه «کمپین حمایت از دکتر قره‌حسنلو» گفت که دکتر حمید قره‌حسنلو برای انجام امور درمانی به دلیل خونریزی گوارشی از زندان مرکزی کرج به بیمارستان رجایی کرج منتقل شده است.
@VahidHeadline

🔸مجله تایم فهرست زنان سال در ۲۰۲۳ را منتشر کرد: time.com
. این مجله ۱۲ چهره را به عنوان «رهبر فوق‌العاده» معرفی کرده که برای جهانی برابرتر تلاش می‌کنند. مسیح علی‌نژاد به همراه چهره‌هایی از جمله کیت بلانشت، بازیگر استرالیایی، و مگان رپینو، فوتبالیست آمریکایی در این فهرست قرار گرفتند.
@VahidOOnLine

🔸آنا بانیرا، گردشگر ۲۵ ساله اسپانیایی که هفته گذشته پس از حدود چهارماه از زندان در ایران آزاد شد، در اولین گفت‌وگوی رسانه‌ای خود گفت در طول دوران بازداشت خودش را مجبور کرد به چیزی جز آزادی فکر نکند، «زیرا مرتکب هیچ اشتباهی نشده بود.»
@VahidHeadline

🔸انسیه خزعلی معاون رئیسی در امور زنان درباره مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس گفت: «مسمومیت دانش‌آموزان را دشمن ایجاد کرده است و به آن دامن می‌زند تا سوء استفاده و بهره‌برداری سیاسی کند.» او افزود: «امیدواریم با شناسایی عوامل مسمومیت دانش آموزان دختر زمینه آرامش این قشر فراهم شود.»
@VahidOOnLine

🔸به گفته وکیل بنجامین بریر، این شهروند فرانسوی زندانی در ایران علی‌رغم تبرئه در دادگاه تجدیدنظر هنوز در زندان است و از آزادی او «در آخرین لحظه جلوگیری شد.»
فیلیپ والنت، در بیانیه‌ای که به خبرگزاری فرانسه ارسال کرد گفت دستور آزادی او ۱۵ فوریه صادر شد.
این وکیل در ادامه افزود سپاه پاسداران علی‌رغم اعلام بیگناهی موکلش «همچنان او را در زندان نگه داشته است.»
@VahidHeadline

🔸وزارت خزانه‌داری آمریکا شش شرکت ایرانی و خارجی همراه با ۲۰ کشتی و نفتکش بین‌المللی را به خاطر نقض تحریم‌های پتروشیمی علیه ایران به لیست سیاه خود اضافه کرد.
@VahidHeadline

🔸مقامات شورای عالی آثار باستانی مصر اعلام کردند که یک راهروی پنهان به طول ۹ متر در نزدیکی ورودی اصلی هرم بزرگ ۴۵۰۰ ساله جیزه کشف شده است که می‌تواند منجر به یافته‌های بیشتری شود.
@VahidHeadline

🔸آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه برای اولین بار پس از تهاجم روسیه به اوکراین با یکدیگر به صورت حضوری دیدار و گفت‌وگو کردند.
یک مقام آمریکایی گفت این دیدار کوتاه در حاشیه نشست وزیران خارجه گروه ۲۰ در دهلی‌نو و به مدت کمتر از ۱۰ دقیقه انجام شد.
@VahidOOnLine

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=130120

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.