• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

‌🔸کانون صنفی معلمان در بیانیه‌ …

  • کد خبر : 130095
  • 11 اسفند 1401 - 17:30
‌🔸کانون صنفی معلمان در بیانیه‌ …

    ‌🔸کانون صنفی معلمان در بیانیه‌ای از مسموم‌سازی‌های عمدی در مدارس دخترانه با عنوان «بیوتروریسم» یاد کرد و خانه فرهنگیان ایران، علی خامنه‌ای و نهادهای تحت امر او را مسوول این ترورها دانست. از سوی دیگر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان خواستار بر‌ پا کردن تجمعی در روز ۱۶ اسفند شد. @VahidOOnLine 🔸در واکنشِ […]

 

‌🔸کانون صنفی معلمان در بیانیه‌ … 187172001677765604

 

‌🔸کانون صنفی معلمان در بیانیه‌ای از مسموم‌سازی‌های عمدی در مدارس دخترانه با عنوان «بیوتروریسم» یاد کرد و خانه فرهنگیان ایران، علی خامنه‌ای و نهادهای تحت امر او را مسوول این ترورها دانست. از سوی دیگر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان خواستار بر‌ پا کردن تجمعی در روز ۱۶ اسفند شد.
@VahidOOnLine

🔸در واکنشِ احمد وحیدی، وزیر کشور، درباره «حاصل جمع» جلسات با وزیر آموزش پرورش، مسئولان وزارت بهداشت، پدافند غیرعامل، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و استانداران چند استان این ادعا مطرح شد که «بیش از ۹۰ درصد عوارض» دانش‌آموزان ناشی از «استرس» و «نگرانی‌» بر اثر طرح موضوع مسمومیت بوده است.
@VahidHeadline

🔸یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مسمومیت در مدارس گفت: «بخش اعظم این موضوع، ناشی از ایجاد جو روانی در جامعه دانش آموزان و خانواده ها بوده است.» او مسمومیت را «‌توطئه» خواند و گفت رسانه‌های دخلی باید فضا را آرام کنند.
@VahidOOnLine

🔸همزمان با ادامه بروز مسمومیت سریالی در دانش‌آموزان دختر در چندین شهر ایران، شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، اعم از چهره‌های سیاسی و مدنی، این اقدام را حمله «شیمیایی» و «بیولوژیک» خواندند.

مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر از نهم آذر در قم آغاز شد و تاکنون صدها دانش‌آموز در ده‌ها مدرسه در شهرهای قم، بروجرد، تهران، اردبیل، شاهین‌شهر و کرمانشاه در پی این مسمومیت راهی بیمارستان شده‌اند.

پس از گذشت سه ماه و با وجود این که برخی نمایندگان مجلس این اقدام را «عمدی» خوانده‌اند، همزمان با کم‌اهمیت جلوه دادن موضوع از سوی وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و سکوت وزارت اطلاعات در این باره، فرمانده کل نیروی انتظامی مدعی شده که تاکنون در این باره «سرنخی» پیدا نشده است.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline
مروری بر کل ماجرا:
چطور شروع شد؟
چه اتفاقی در مدرسه‌ها می‌افتد؟
پیامد آن برای دانش‌آموزان چیست؟
چه تعداد مدرسه دچار مشکل شده‌اند؟
واکنش مقام‌ها چه بوده است؟
عامل مسمومیت چیست؟
سابقه داشته است؟
دلیل این اتفاقات چیست؟
چه چیزهایی پنهان مانده است؟
در این مطلب:

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=130095

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.