نماد سایت خبرکده

‌🔸در ادامه نوسان شدید در قیمت …

‌🔸در ادامه نوسان شدید در قیمت  … 538174001677763809 1024x843

 

 

‌🔸در ادامه نوسان شدید در قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد، قیمت دلار در روز پنج‌شنبه، ۱۱ اسفند، با کاهش حدود هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ۵۳ هزار و ۳۵۰ تومان رسید.
قیمت دلار آمریکا در روز چهارشنبه با کاهش حدود چهار هزار تومانی نسبت به روز قبل به قیمت ۵۴ هزار تومان و ۱۵۰ و سپس ۵۴ هزار تومان رسیده بود.
@VahidHeadli

🔸به گفته رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی، طبق مصوبه این کمیسیون، پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج، پاسگاه‌ها، کلانتری‌ها و موزه‌های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب برق، گاز، آب و فاضلاب، تلفن، عوارض شهرداری و شمارش‌گرها و کلیه خدمات دولتی و عوارض معاف شدند.
@VahidHeadli

🔸«هیئت حقیقت‌یاب مستقل بین‌المللی سازمان ملل در مورد جمهوری اسلامی ایران» که از طرف شورای حقوق بشر این نهاد درباره اعتراضات سراسری در ایران تحقیق می‌کند در بیانیه‌ای خواستار دریافت اسناد، شواهد و مدارک در این‌باره شد.
این هیئت در بیانیه خود خواستار گردآوری اسنادی درباره « نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران» از جمله در مورد زنان، کودکان و اقلیت‌ها شده است.
@VahidHeadli

🔸نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در ایران در واکنش به سخنان وزیر خارجه این کشور در نشست عادی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، گفته «من به عنوان هم‌بندی و شاهد در دو مورد تعرض جنسی فیزیکی و شکنجه جسمی حاضر به ادای شهادت در هر مکانی هستم».
@VahidHeadli

🔸وزارت خارجه اسرائیل از برزیل به دلیل اینکه به کشتی های نظامی ایران اجازه داده در بندر ریودوژانیرو توقف کنند،‌ انتقاد کرد و در بیانیه‌ای از این کشور خواست تا دستور خروج کشتی‌ها از این بندر را هر چه زودتر صادر کند.
@VahidHeadli

🔸مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی به نشریه اکسیوس گفته‌اند، ران درمر، وزیر امور راهبردی اسرائیل، و زاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی این کشور هفته آینده برای مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران به واشینگتن سفر می‌کنند.
@VahidHeadli

🔸نهادهای اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند هیچ موردی از بیماری مرموز موسوم به «سندروم هاوانا» را به یک دشمن خارجی مرتبط کنند.
شبکه سی‌ان‌ان به نقل از جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارش داد «بعید است» که این بیماری نتیجه کارزار هدفمند یکی از کشورهای دشمن آمریکا باشد.
شماری از دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در هاوانا، پایتخت کوبا، از سال ۱۳۹۵ از سردرد و سرگیجه شدید شکایت کردند و علائم دیگری را نیز که شبیه آسیب‌های وارده به سر بعد از یک ضربه فیزیکی بود، عنوان کردند.
آن‌ها تعادل راه رفتن نداشتند، صداهای مرموز در گوش و سر خود می‌شنیدند، به میگرن و بی‌خوابی مفرط مبتلا شده و بخشی از حافظه خود را موقتا از دست دادند.
سال‌های بعد از آن، دیپلمات‌های آمریکایی در بوگوتا، پایتخت کلمبیا و وین، پایتخت اتریش، مواردی مشابه را گزارش کردند.
دولت آمریکا در مجموع ۱۵۰۰ مورد از شکایات مشابه دیپلمات‌ها و مأموران اطلاعاتی خود را که در ۹۶ شهر در کشورهای مختلف کار می‌کردند، ثبت کرد و این بیماری را با عنوان «سندروم هاوانا» مورد بررسی قرار داد.
@VahidHeadli

🔸در پی درخواست یک وزیر ارشد دولت اسرائیل برای تخریب یک شهرک فلسطینی، آمریکا این اظهارات را «منزجرکننده» نامید و آن را شدیدا” محکوم کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت درخواست بتسال‌ال اسموت‌ریچ برای اقدام اسرائیل جهت نابودی شهرک حواره، «غیرمسئولانه، نفرت‌انگیز و منزجرکننده» است.
ند پرایس افزود دولت بایدن سخنان این وزیر اسرائیلی را محکوم می‌کند و آن را «تحریک به خشونت» می‌داند.
او از بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر اسرائیل، خواست تا علنا” سخنان وزیر ارشد دولت را رد کند.
@VahidHeadli

🔸در حالی که دولت اسرائیل برای تغییرات نظام قضایی این کشور تلاش می‌کند، پلیس و ماموران امنیتی حرکت قطارها و چند جاده و خیابان را با هدف کنترل اعتراضات به این تغییرات مسدود کرده و مقامات معترضان را «هرج‌ومرج‌طلب» – آنارشیست – خوانده‌اند.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

خروج از نسخه موبایل