نماد سایت خبرکده

‌🔸حسین امیرعبداللهیان، وزیر ام …

‌🔸حسین امیرعبداللهیان، وزیر ام … 208663001677708002 1024x1024

 

 

‌🔸حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در مصاحبه‌ای با کریستین امانپور، خبرنگار ارشد سی‌ان‌ان، گفته که «زنان در ایران همه آزادی‌های لازم را دارند»، «در تظاهرات مسالمت‌آمیز کسی بازداشت نشد» و «پلیس کسی را با گلوله نکشت».
آقای امیرعبداللهیان این ادعا را در پاسخ به سوالی درباره حق اعتراض مسالمت‌آمیز زنان مطرح کرد و در ارتباط با اعتراضاتی که پس از کشته شدن مهسا (ژینا) امینی آغاز شد.
او گفت: «زنان در ایران همه آزادی‌های لازم را دارند»، او افزود: «در چهارچوب قانون.»
آقای امیرعبداللهیان سپس سوال خانم امانپور را با سوال پاسخ داد و از او پرسید: «آیا از کشورهای متحد آمریکا در منطقه چنین سوالاتی درباره حجاب می‌پرسید؟»
در هیچ یک از کشورهای منطقه، به جز افغانستان، حجاب مانند ایران اجباری نیست.
@VahidHeadline

🔸با ادامه اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران به مجازی شدن کلاس‌ها و تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی پس از تعطیلات نوروز، مسوولان دانشگاه از تصمیم خود عقب‌نشینی کرده و اطلاع دادند کلاس‌های درس به صورت حضوری برگزار می‌شوند.
دانشگاه تهران پیش از این ضمن اعلام غیرحضوری بودن کلاس‌ها، گفته بود دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی از ٢۵ اسفند تا هفت اردیبهشت تعطیل هستند.
@VahidOOnLine

🔸سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی از تشکیل پرونده قضایی برای بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت سابق ایران، در رابطه با «تلفات گسترده گاز» در کشور خبر داد.
مسعود ستایشی گفت طبق گزارش وزارت نفت در سال ۱۳۹۸ ارزش گازهای سوزانده شده همراه نفت ۴.۶ میلیارد دلار و گازهای سوخته ‌شده در پالایشگاه یک میلیارد دلار بوده است.
@VahidHeadline

🔸وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود به کنگره، فهرستی از مقامات جمهوری اسلامی را ارائه کرده است که مشمول محدودیت‌های مهاجرتی به آمریکا می‌شوند.
علاوه بر علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی، اسامی محمد جواد ظریف، حسن روحانی، قاضی صلواتی و احمدرضا رادان نیز در این فهرست به چشم می‌خورد.
بر اساس قانون «کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه» که در سال ۲۰۱۲ تصویب شده است، دولت آمریکا موظف است هر سال فهرستی از مقام‌های ارشد و وابستگان به حکومت ایران منتشر کند.
@VahidHeadline

🔸دادستانی کل آذربایجان گفت سوالات بی‌پاسخ زیادی از جمهوری اسلامی درباره حمله مسلحانه تروریستی به سفارت این کشور در تهران وجود دارد، و افزود: «می‌دانیم و شواهد هم نشان می‌دهد که این حمله سازماندهی شده بود».
@VahidHeadline

🔸الکساندر دی کرو، نخست‌وزیر بلژیک، روز چهارشنبه ۱۰ اسفند از رئیس‌جمهور ایران خواست امدادگر اهل این کشور را که در ایران زندانی است «بلافاصله» آزاد کند.
اولیویِر فانده‌ کاستیل امدادگر ۴۲ ساله بلژیکی بهمن‌ماه پارسال بازداشت و حدود دو ماه پیش به اتهام «جاسوسی» به ۱۲ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
@VahidHeadline

🔸گرچه مقام‌های عراقی به صورت شفاف درباره موضوعاتی که قرار است در جریان سفر آنتونیو گوترش، دبیر‌کل سازمان ملل به بغداد به آن‌ها پرداخته شود حرفی نزده‌اند اما به نظر می‌رسد مساله پنج دوره میزبانی بغداد از مذاکرات میان تهران و ریاض یکی از محورهای اصلی گفت‌وگوها باشد.
@VahidOOnLine

🔸وزارت خارجه آلمان در واکنش به اخراج دو دیپلمات سفارت این کشور در تهران گفت که این اقدام جمهوری اسلامی قابل انتظار، اما خودسرانه و غیرقابل توجیه بود.
@VahidHeadline

🔸شاهزاده رضا پهلوی در سخنرانی خود در پارلمان اروپا گفت که به آنجا آمده است تا به مردم ایران بگوید «تنها نیستند و اروپا مردم ایران را به رسمیت می‌شناسد نه جمهوری اسلامی را».
ولیعهد سابق ایران در این سخنرانی، بر اهمیت حمایت کشورهای اروپایی از اعتراضات سراسری در ایران تاکید کرد.
او گفت: «جنبش ملی ما باید متکی به خودمان باشد و هیچ کشور خارجی نباید ما را نجات دهد، اما حمایت اروپا می‌تواند بسیار به جنبش مردم ایران کمک کند».
@VahidHeadline

🔸عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری فاش کرد که پیشنهاد ارائه «اینترنت طبقاتی» به گردشگران خارجی از طرف او مطرح شده و خودش هم کماکان پیگیر اجرای این طرح است.
ضرغامی با تاکید بر این که دسترسی به اینترنت و پلتفرم‌های فیلتر شده برای خارجی‌ها «مثل نان شب» ضروری است، یکی از دلایل عدم تمایل سفر توریست‌ها به کشور را نبود اینترنت آزاد عنوان کرد.
@VahidOOnLine

🔸بر اساس اسناد محرمانه بودجه اضطراری و برنامه‌های ویژه نظامی ایالات متحده آمریکا که پایگاه خبری «اینترسپت» آمریکا به نسخه‌ای از آن دست یافته، پنتاگون طرح احتمالی برای جنگ با ایران را تدوین کرده است.
این گزارش می‌افزاید طرح یاد شده با اسم رمز «نگهبان پشتیبانی» در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تامین بودجه شده است که بخشی از طرح وسیع جنگی پنتاگون در خصوص پیش‌بینی وقوع یک بحران بالقوه است.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل