• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌🔸دو روز پس از آن که بهای دلار …

  • کد خبر : 129940
  • 10 اسفند 1401 - 1:00
‌🔸دو روز پس از آن که بهای دلار …

    ‌🔸دو روز پس از آن که بهای دلار آمریکا در بازار آزاد ایران رکورد تاریخی ۶۰ هزار تومان را هم رد کرد، بهای این ارز خارجی در روز سه‌شنبه، ۹ اسفند، هم‌چنان در کانال‌های ۵۷ و ۵۸ هزار تومان در نوسان است. @VahidHeadl 🔸بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ذرات اورانیوم غنی شده تا […]

 

‌🔸دو روز پس از آن که بهای دلار … 846771001677619801

 

‌🔸دو روز پس از آن که بهای دلار آمریکا در بازار آزاد ایران رکورد تاریخی ۶۰ هزار تومان را هم رد کرد، بهای این ارز خارجی در روز سه‌شنبه، ۹ اسفند، هم‌چنان در کانال‌های ۵۷ و ۵۸ هزار تومان در نوسان است.
@VahidHeadl

🔸بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ذرات اورانیوم غنی شده تا ۸۳.۷ درصد را در سایت هسته‌ای زیرزمینی فردو در ایران پیدا کردند.
بر اساس گزارشی که روز سه‌شنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس آن را دیده است، بازرسان در ۲۱ ژانویه کشف کردند که تنظیمات دو آبشار سانتریفیوژهای آی‌آر-۶ در فردو «به ‌طور قابل ملاحظه‌ای متفاوت» با آن چه پیشتر اعلام شده بود، تغییر یافته است. دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد روز بعد نمونه‌هایی را برداشت که وجود ذرات غنی‌شده تا ۸۳.۷ درصد خلوص را نشان دادند.
@VahidHeadl

🔸وزیر خارجه آلمان پس از دیدار با همتای اسرائیلی خود گفت که هر دو کشور از گزارش‌ها درباره غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۸۴ درصدی در ایران به شدت نگران هستند و این درجه از غنی‌سازی اورانیوم هیچ توجیه غیرنظامی ندارد.
مقامات جمهوری اسلامی چند روز پیش ادعای مربوط به غنی‌سازی ۸۴ درصدی را «توطئه‌ای» علیه کشور همزمان با تشدید تنش‌ها بر سرفعالیت‌های هسته‌ای ایران توصیف کردند.
@VahidHeadl

🔸وزیر خارجه جمهوری اسلامی بدون ذکر نام رضا پهلوی درباره او مدعی شد که «پدرش و خاندانش ده‌ها هزار نفر را در سال‌های حکومت‌شان در ایران به قتل رساندند» و همچنین این ادعا را مطرح کرد که «در چهل و چند سال پیش میلیون‌ها و میلیاردها دلار اموال ایران را سرقت کردند».
حسین امیرعبداللهیان در حاشیه برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو به خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی گفت: «در دیدارم با آقای [آنتونیو] گوترش گفتم آیا آلمانی‌ها می‌پذیرند که اگر هیتلر فرزندی داشت امروز بیاید صدراعظم آلمان شود؟»
هیتلر که سال ۱۹۴۵ در آستانه فتح برلین توسط قوای متفقین خودکشی کرد، فرزندی نداشت.
@VahidHeadl

🔸نمایشگاه کتاب «لایپزیگ» آلمان اجازه حضور مرکز اسلامی هامبورگ، وابسته به جمهوری اسلامی، در نمایشگاه سالانه کتاب را نداد.
این نمایشگاه روز سه‌شنبه ۹ اسفند با انتشار توئیتی اعلام کرد که اداره حفاظت از قانون اساسی هامبورگ گفته است که این نهاد مذهبی روابط نزدیکی با رژیم جمهوری اسلامی دارد و از اقداماتی که نقض حقوق بشر به شمار می‌آید، حمایت می‌کند.
@VahidHeadl

🔸آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان هشدار داد که برقراری مجازات اعدام در اسرائیل، آن طور که دولت این کشور برای «تروریست‌ها» در نظر گرفته، «اشتباهی بزرگ» خواهد بود.
خانم بربوک در یک کنفرانس مشترک با الی کوهن وزیر خارجه اسرائیل در برلین گفت: «ما به ویژه در مورد طرح اجرای مجازات اعدام نگران هستیم.»
این طرح دولت اسرائیل بسیار بحث‌برانگیز شده است.
@VahidHeadl

🔸صدها تن از نیروهای ذخیره «یگان اطلاعاتی و سایبری فوق امنیتی اسرائیل» که بازوی مهم ارتش و موساد در اجرای عملیات در عرصه‌های گوناگون است، در نامه به فرماندهان خود نوشته‌اند که برنامه دولت بنیامین نتانیاهو برای تغییرات در دستگاه قضایی را کودتای حکومتی و تغییر ماهیت نظام اسرائیل به یک حکومت خودکامه دانسته و در صورت تصویب نهایی آن، دیگر داوطلب این یگان نخواهند شد.
نیویورک‌تایمز و تایمز اسرائیل گزارش دادند که امضاءکنندگان این نامه با اشاره به تجربه اطلاعاتی خود به مقامات اسرائیل نوشته‌اند که نشانه‌های نگران‌کننده‌ای را نسبت به یکپارچگی و امنیت اسرائیل تشخیص داده‌اند.
آنان افزودند که فروپاشی انسجام اجتماعی، ضربات جدی به اقتصاد اسرائیل خواهد زد و اعتبار جهانی اسرائیل در عرصه‌های متعدد را زیر سؤال خواهد برد.
@VahidHeadl

🔸پس از اینکه کاخ سفید به سازمان‌های دولتی آمریکا دستور داد تا اپلیکیشن تیک‌تاک را ظرف ۳۰ روز از سیستم‌هایشان پاک کنند، چین، ایالات متحده را به «امنیتی کردن» این شبکه اجتماعی پرطرفدار متهم کرده است.
مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، گفته است: «ابرقدرتی مانند ایالات متحده نباید از نرم‌افزاری که اینقدر مورد علاقه جوانان است بترسد.»
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=129940

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.