• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌مسموم کردن دختران دانش‌آموز د …

  • کد خبر : 129989
  • 10 اسفند 1401 - 17:30
‌مسموم کردن دختران دانش‌آموز د …

    ‌مسموم کردن دختران دانش‌آموز در ایران ادامه دارد. روز ۱۰ اسفند دانش‌آموزان چند مدرسه دخترانه در تهران، پرند، اردبیل و کرمانشاه مسموم شدند. با گذشت سه ماه از آغاز این مسموم کردن‌ها، نمایندگان مجلس و مقامات جمهوری اسلامی مسوولیت ماجرا را گردن «منافقین، ‌اسرائیل و دشمنان» انداختند. روز چهارشنبه دانش‌آموزان دست‌کم ۱۶ مدرسه […]

 

‌مسموم کردن دختران دانش‌آموز د … 867670001677679220

 

‌مسموم کردن دختران دانش‌آموز در ایران ادامه دارد. روز ۱۰ اسفند دانش‌آموزان چند مدرسه دخترانه در تهران، پرند، اردبیل و کرمانشاه مسموم شدند. با گذشت سه ماه از آغاز این مسموم کردن‌ها، نمایندگان مجلس و مقامات جمهوری اسلامی مسوولیت ماجرا را گردن «منافقین، ‌اسرائیل و دشمنان» انداختند.

روز چهارشنبه دانش‌آموزان دست‌کم ۱۶ مدرسه در شهرهای تهران، اردبیل، کرمانشاه و پرند مسموم شدند.

گزارش‌های متعددی از درگیری نیروهای حکومتی و انتظامی با والدین دانش‌آموزان و سر دادن شعارهای اعتراضی از سوی دختران دانش‌آموز و خانواده‌هایشان منتشر شده است.

در کرمانشاه دانش‌‌آموزان مدرسه دخترانه سپهر مصباح و در اردبیل مدرسه دخترانه عفاف، دبیرستان‌های دخترانه بهار، بهاران دادمان و معراج دچار مسمومیت شده‌اند.

علی محبوبی پور، مدیرکل امنیتی استانداری اردبیل از مسموم شدن ۲۰۲ دانش‌آموز در هفت مدرسه اردبیل در روز چهارشنبه خبر داد و «منشا این مسمومیت را سم منتشر شده» ذکر کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هم با بیان این که «در هفت مدرسه بوی گاز یا مشابه آن احساس و علایم مشکوک تنفسی اعلام شده است» گفت: «وضعیت عمومی دانش آموزان مساعد و بررسی وضعیت در حال انجام است.»

در استان همدان هم پرویز علی‌بنده‌لو، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان رزن گفت که دلیل مسمومیت هفته گذشته دانش‌آموزان روستای امیرآباد «گازگرفتگی» بوده و یک دانش‌آموز یک روز و نیم در بیمارستان بستری بود که مرخص شد.

در پایتخت نیز که مسموم کردن‌های عمدی دانش‌آموزان از روز سه‌شنبه آغاز شده، خبرها حاکی از مسمومیت دانش‌آموزان دبستان دخترانه یارجانی در میدان ۱۷ نارمک، دبیرستان دخترانه مهدیه تهران، دبیرستان دخترانه ۱۳ آبان و مدرسه دخترانه هاجر هر دو در تهرانسر، دبستان دخترانه عصمت و مدرسه دخترانه امت در تهرانپارس است.

در فاز پنج پرند هم دانش‌آموزان دبستان پسرانه «یوسف علی» به دلیل انتشار گاز سمی مسموم شده‌اند.

ویدیوها حاکی از مسموم شدن دانش‌آموزان مدرسه دخترانه «سیاوش زرآزوند» در منطقه هشت تهران و مدرسه دخترانه یارجانی در میدان ۱۷ نارمک است.

هم‌زمان گزارش‌ها و تصاویری از دبیرستان دخترانه ۱۳ آبان در منطقه تهرانسر منتشر شده که نشان می‌دهند دانش‌آموزان این دبیرستان هم دچار مسمومیت شده‌اند.

روز گذشته (سه‌شنبه) برای اولین بار خبری از مسموم کردن دانش‌آموزان در مدارس تهران منتشر شد.

ابتدا مسمومیت دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه خیام در پردیس تهران تایید شد و پس از آن، مسموم کردن سریالی دانش‌آموزان به مدرسه راه زینب در منطقه ۱۳ تهران رسید.
@VahidOOnLine

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، گفته بر اساس بررسی‌های ۳۰ متخصص وزارت بهداشت «و نتیجه آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که گاز نیتروژن (N۲) در سم منتشر شده در مدارس وجود داشته است.» او همچنین گفته «بر اساس گزارش وزارت بهداشت، دُز سم منتشر شده بسیار پایین بوده و خانواده‌ها مطمئن باشند این موضوع به صورت جدی پیگیری می‌شود و خوشبختانه هیچ فوتی براثر این مسمومیت نداشته‌ایم.»

تا کنون صدها دانش‌آموز و کادر مدرسه با علائم اختلال تنفسی، تپش قلب و بی‌حسی به بیمارستان منتقل شدند. شاهدان می‌گویند پس از استشمام این گاز برخی «بالا می‌آورند»، «به زمین می‌افتادند» و «حتی برخی کف بالا آوردند.» عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مجلس شورای اسلامی روز گذشته شمار شهرها را ۱۰ تا ۱۵ شهر اعلام کرد.
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=129989

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.