نماد سایت خبرکده

‌🔸پنجاه و دومین نشست شورای حقو …

‌🔸پنجاه و دومین نشست شورای حقو … 285907001677533403 1024x683

 

 

‌🔸پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۸ اسفند در ژنو آغاز شد.
در نخستین روز این نشست نمایندگان چند کشور اروپایی با اشاره به اعتراضات سراسری ایران در پی کشته شدن مهسا امینی، بر ضرورت پشتیبانی از خواسته‌های مردم ایران و پایان سرکوب آنها توسط حکومت جمهوری اسلامی تاکید کردند.
@VahidHeadline

🔸چند وزیر خارجه اروپایی که در پنجاه‌ودومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو شرکت کرده بودند، روز دوشنبه هشتم اسفند، ادعاهای حقوق بشری حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود، در این نشست را محکوم کردند. …
حاجا لحبیب، وزیر خارجه بلژیک، در حالی که یکی از معدود مقامات اروپایی دیدارکننده با حسین امیرعبداللهیان در حاشیه روز نخست اجلاس جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل بود، کارنامه حقوق بشری رژیم ایران را مملو از تبعیض و غیرقابل قبول نامید.
خانم لحبیب از پشت تریبون شورای حقوق بشر سازمان ملل اظهار داشت که زنان ایران به طور سیستماتیک هدف تبعیض بوده‌اند.
دیدار وزیر خارجه بلژیک با همتای ایرانی او، ظاهرا تلاشی از سوی دولت بلژیک برای آزاد کردن اولیویه فانده‌کاستیل، امدادگر بلژیکی است که در جمهوری اسلامی ایران به ۳۸ سال حبس محکوم شده است. …
@VahidHeadline

🔸دولت کانادا روز دوشنبه هشتم اسفند اعلام کرد ۱۲ فرمانده ارشد سپاه پاسداران و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را به دلیل مشارکت در «نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر» در ایران تحریم می‌کند.
بیانیه وزیر خارجه کانادا یادآوری می‌کند تحریم‌های روز دوشنبه «نُهمین بسته تحریمی» است که دولت کانادا از مهرماه امسال علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.
@VahidHeadline

🔸سازمان عفو بین‌الملل با اعلام این‌که اولیویه فانده‌کاستیل، امدادگر بلژیکی زندانی در ایران، در معرض «ناپدیدسازی قهری، شکنجه و دیگر انواع بدرفتاری» از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی قرار گرفته است، از رئیس قوه قضاییه خواست تا «فوراً» ضمن اعلام محل نگهداری این تبعه خارجی، او را آزاد کند.
در متن این فراخوان اقدام فوری که روز دوشنبه هشتم اسفند منتشر شد، آمده است که اولیویه فانده‌کاستیل ۴۲ ساله در سلولی انفرادی در یک زیرزمین بدون پنجره نگهداری می‌شود که طبق قوانین بین‌المللی این اقدام علیه زندانی «جرم» محسوب می‌شود.
@VahidHeadline

🔸امیر مرادی، رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران با اشاره به وضعیت پیروز، توله‌یوز «ایران» گفت که دیالیز پیروز توله یوز پردیسان آغاز شده و در حال انجام است اما خبر خوب اینکه مادر او دوباره باردار است.
@VahidOOnLine

🔸فعالان مخالف حکومت بلاروس روز یکشنبه هفتم اسفند گفتند که در حمله پهپادی به یک پایگاه هوایی در حومه شهر مینسک، پایتخت بلاروس، یک هواپیمای تجسسی و پیشرفته نیروی هوایی روسیه را منهدم کرده‌اند. روسیه و بلاروس تاکنون این ادعا را تایید نکرده‌اند.
@VahidHeadline

📡 @VahidO

خروج از نسخه موبایل