نماد سایت خبرکده

‌🔸جمعی از بازنشستگان روز سه‌شن …

‌🔸جمعی از بازنشستگان روز سه‌شن … 500937001677594602 1024x704

 

 

‌🔸جمعی از بازنشستگان روز سه‌شنبه ۹ اسفند در شهرهای یزد، سنندج، شهرکرد، کرمانشاه، مریوان، اردبیل، ایلام، ‌اراک، قزوین، رشت، اصفهان، تبریز، کرمان و ساری مقابل ساختمان‌های استانداری تجمع کردند و خواهان رسیدگی به مشکلاتشان شدند. در تهران نیروهای حکومتی به تجمع بازنشسته‌ها حمله کردند.
بازنشستگان روز ۹ اسفند در تجمعات خود شعارهایی چون «هزینه‌ها دلاریه، حقوق ما ریالی‌یه»، «گرانی، تورم، بلای جان مردم»، «همسان‌سازی حق مسلم ماست»، «دولت بی‌کفایت، استعفا، استعفا» و «رئیسی دروغ‌گو، وعده برجامت کو» سر دادند.
@VahidOOnL
کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان به نقل از یک بازنشسته نوشته است: «مترو بهارستان را بسته بودند. ماشین‌های ون و حتی بزرگ‌تر از ون از جمله مینی‌بوس آورده بودند. محیط کاملا امنیتی بود، با الفاظ رکیک معلمان را مخاطب قرار می‌دادند و برخورد فیزیکی می‌کردند. رفتار بسیار خشونت‌آمیز با بازنشستگان داشتند. مامورهای امروز به بازنشستگان فحش و ناسزا می‌گفتند و بازنشستگان را پیروپاتال خطاب می‌کردند.»
@VahidHeadl

🔸ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، درباره اظهارات حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، مبنی بر آمادگی آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات هسته ای گفته است که «فقط مقامات ایرانی می‌توانند بگویند که چرا به گفتن این دروغ‌ها ادامه می‌دهند».
آقای پرایس همچنین افزوده است که مذاکرات احیای برجام ماه‌هاست در دستور کار نبوده و آمریکا هیچ پیامی به ایران نداده است.
او همچنین گفت که نمی تواند در مورد اینکه چرا مقامات ایرانی «ممکن است در تلاش برای فریب بقیه جهان باشند» صحبت کند و این نکته بهتراست از آنها پرسیده شود.
@VahidHeadl

🔸دو کشتی جنگی ایرانی در پی صدور مجوز از سوی ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل، در بندر ریودوژانیرو پهلو گرفتند. این اقدام به‌رغم فشارهای ایالات متحده صورت گرفته که از برزیل خواسته بود به این دو کشتی اجازه لنگرانداختن ندهد.
پیشتر، خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که برزیل در مقابل فشار آمریکا تسلیم شده و به درخواستِ چند هفته پیشِ ایران برای پهلو گرفتن کشتی‌هایش در بندر ریو پاسخ منفی داده است.
@VahidHeadl

🔸وزیر خارجه اسرائیل روز سه‌شنبه در آلمان گفت برای محدود کردنِ ایران دو راه وجود دارد که به گفته او راه اول بازگرداندن همه تحریم‌هاست و راه دوم در اختیار داشتن یک گزینه نظامی معتبر است.
اِلی کوهن در همین حال جمهوری اسلامی را یک سرطان خواند که گروه‌هایی چون حزب‌الله و حماس را تغذیه می‌کند.
@VahidHeadl

🔸در مراسم اهدای جوایز سال ۲۰۲۲ فیفا، لیونل مسی، ستاره باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و تیم ملی آرژانتین مرد سال شد و الکسیا پوتیاس، ستاره اسپانیایی بارسلونا جایزه زن سال فیفا را تصاحب کرد.
در این مراسم همچنین علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، جایزه بازی جوانمردانه را اهدا کرد.
@VahidHeadl

🔸رسانه‌های داخلی روز سه‌شنبه از آغاز رزمایش «پدافندی» سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی با به‌کارگیری «نیروهای عملیاتی جوان و ولایتمدار» با هدف مقابله با «تهدیدات هوایی دشمن» خبر دادند.
سرتیپ دوم عباس فرجپور، سخنگوی این «رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی»، گفت که این رزمایش، «مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱» نام دارد و در «دو سوم آسمان کشور» انجام می‌شود.
او با ذکر این‌که این رزمایش «برای کشف و رهگیری پرنده‌های مهاجم» تمرین می‌کند و «دفاع همه‌جانبه از مراکز حساس و حیاتی کشور از جمله اهداف این رزمایش است»، منطقه عملیاتی این مانور را «مناطق پدافند هوایی شمال غرب، غرب، شرق، جنوب، شمال و مرکز کشور» اعلام کرد.
@VahidHeadl

🔸فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا از آغاز یک رزمایش بزرگ دریایی شامل ۵۰ کشور از جمله عربستان سعودی، امارات و مصر خبر داد و نوشت که این مانور تا اواسط ماه آینده ادامه خواهد داشت.
نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این مانور خلیج فارس، دریای عرب، دریای سرخ، خلیج عمان، اقیانوس هند و مناطق ساحلی در شرق آفریقا را پوشش می‌دهد.»
@VahidHeadl

🔸فعالان مخالف حکومت بلاروس گفتند که در حمله پهپادی به یک پایگاه هوایی در حومه شهر مینسک، پایتخت بلاروس، یک هواپیمای تجسسی و پیشرفته نیروی هوایی روسیه را منهدم کرده‌اند. روسیه و بلاروس تاکنون این ادعا را تایید نکرده‌اند. براساس ادعای پارتیزان‌های بلاروسی، این هواپیما از مدل «برییف آ-۵۰»، هواپیماهای هشدار موسوم به آواکس، است که در اواسط دهه هشتاد میلادی به خدمت نیروی هوایی اتحاد جماهیر شوروی درآمد و قابلیت رهگیری حدود ۶۰ هدف را به‌طور همزمان را دارد.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

خروج از نسخه موبایل