• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌🔸گزارش‌ها حاکی است که دیپلمات …

  • کد خبر : 129813
  • 08 اسفند 1401 - 4:00
‌🔸گزارش‌ها حاکی است که دیپلمات …

    ‌🔸گزارش‌ها حاکی است که دیپلمات‌های دولت قبلی افغانستان سفارت این کشور در تهران را تخلیه کرده‌اند و این محل قرار است روز دوشنبه هشتم اسفند رسما به نماینده طالبان واگذار شود. وزارت خارجه جمهوری اسلامی هفته گذشته به کارمندان سفارت افغانستان در تهران اعلام کرد که این محل به‌زودی در اختیار نماینده معرفی‌شده […]

 

‌🔸گزارش‌ها حاکی است که دیپلمات … 592659001677457802

 

‌🔸گزارش‌ها حاکی است که دیپلمات‌های دولت قبلی افغانستان سفارت این کشور در تهران را تخلیه کرده‌اند و این محل قرار است روز دوشنبه هشتم اسفند رسما به نماینده طالبان واگذار شود.
وزارت خارجه جمهوری اسلامی هفته گذشته به کارمندان سفارت افغانستان در تهران اعلام کرد که این محل به‌زودی در اختیار نماینده معرفی‌شده از سوی طالبان قرار می‌گیرد، اما سرپرست سفارت و شمار زیادی از کارمندان گفتند حاضر به همکاری با طالبان نیستند.
رسانه‌های افغان در روزهای اخیر با انتشار پیام‌هایی از زنان افغانستان، از جمهوری اسلامی خواسته بودند که با واگذاری سفارت این کشور، به طالبان رسمیت ندهد.
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان پیشتر تحویل‌دهی سفارت افغانستان در تهران به نماینده «گروهی که حاکمیت آنان بر افغانستان نامشروع است» را خلاف عرف دیپلماتیک اعلام کرده بود.
این در حالی است که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه مدعی شد موضوع تحویل و تحول سفارت افغانستان در تهران، «امری داخلی (مربوط به افغانستان) بوده و به هیچ عنوان وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به موضوع مزبور، ورود نکرده است».
@https://t.me/VahidHeadl/67704

🔸سخنگوى «جبهه اصلاحات ایران» می‌گوید انتخابات موضوعیتی برای گفتگو ندارد و در شرایط موجود صحبت از انتخابات حالت تهوع‌ ایجاد می‌کند.
على شکورى‌راد روز یکشنبه هفتم اسفند در مصاحبه با خبرگزاری ايلنا، عدم پذيرش اصلاح از سوى حاکميت را علت بن‌بست سياسى موجود در کشور دانست.
@

🔸وزیر امنیت بریتانیا، تام توگندات، به سایت خبری «جویش کرونیکل» در بریتانیا گفت که جمهوری اسلامی ایران تبهکاران سازمان‌یافته را برای جاسوسی از یهودیان بریتانیا استخدام می‌کند.
او گفت این اقدام برای اجرای احتمالی برنامه ترور اعضای برجسته جامعه یهودیان بریتانیا است.
وزیر امنیت بریتانیا به جویش کرونیکل گفت برای هشداری که در مورد یهودیان بریتانیا و اسرائيلی‌ها می‌دهد «دلیل خوبی» دارد در غیر اینصورت به این موضوع اشاره نمی‌کرد.
@

🔸گلرخ ایرایی، زندانی سیاسی، در یادداشتی با عنوان «چرا هر بار سرکوب می‌شویم و صدای رسای نیرو‌های پیشرو داخل به قدر کفایت شنیده نمی‌شود» از زندان اوین، نوشت: «برای فروپاشی ساختار قدرت نیاز به سازماندهی اعتراضات و خیزش مخالفان و انسجام و پیوند جریانات، تشکل‌ها و فعالان داخل داریم.»
@VahidOOnL

🔸سردار آزمون، مهاجم ایرانی بایرلورکوزن در بازی امشب با فرایبورگ در دقیقه۶۷ یک گل زد و دقایقی بعد، دروازه لورکوزن را نجات داد. او مهمترین نقش را در تساوی امشب لورکوزن داشت. سردار ۸۶دقیقه بازی کرد. این گل سردار که با یک والی تماشایی به ثمررسید، نخستین گل او در فصل جاری بوندسلیگا است.
@VahidOOnL

🔸روزنامه وال‌استریت جورنال به یک سند محرمانه اداره اطلاعات ملی آمریکا دست یافته است که نشان می‌دهد وزارت انرژی آمریکا همراه با اف‌بی‌آی علت همه‌گیری کرونا را نشت آزمایشگاهی در چین می‌دانند.
به نوشته وال‌استریت جورنال، اداره اطلاعات ملی آمریکا به تازگی گزارشی محرمانه در اختیار کاخ سفید و مقام‌های ارشد کنگره گذاشت که شامل تازه‌ترین دیدگاه نهادهای اطلاعاتی این کشور درباره منشأ کروناست و نشان می‌دهد که فقط نظر وزارت انرژی تغییر کرده است.
به این ترتیب، در حال حاضر وزارت انرژی و اف‌بی‌آی دلیل همه‌گیری کرونا را نشت آزمایشگاهی می‌دانند: «چهار نهاد آمریکایی از یک علت احتمالا طبیعی سخن گفته‌اند و دو نهاد نیز هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌اند».
@

🔸جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت چین هنوز از روسیه حمایت مرگبار نکرده اما چنین اقدامی پیامدهایی جدی و «هزینه‌های واقعی» برای پکن خواهد داشت.
او در گفت‌وگویی جداگانه با ای‌بی‌سی نیز گفت اگرچه چین هنوز چنین کمکی به روسیه نکرده اما این گزینه را از روی میز برنداشته است.
@

🔸وزارت امور خارجه چین از دیدار قریب‌الوقوع الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس و متحد نزدیک رهبر روسیه، از پکن خبر داد.
بلاروس قویا از روسیه حمایت کرده و اجازه داده است که مسکو برای تهاجم به اوکراین در فوریه سال گذشته از خاک این کشور استفاده کند.
لوکاشنکو از سال ۱۹۹۴ تنها رئیس جمهور ی بلاروس بوده است و اعتراضات سال ۲۰۲۰ نسبت به انتخاب مجددش را در رای گیری که مخالفان و کشورهای غربی آن را تقلبی خواندند، سرکوب کرد.
این دیدار در حالی انجام می شود که مقامات ارشد ایالات متحده به چین برای ارائه کمک نظامی به روسیه در جنگ با اوکراین هشدار داده و گفته‌اند که این امر عواقب سنگینی به همراه خواهد داشت.
@

📡 @VahidOnl

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=129813

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.