• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

پس از اذعان معاون وزارت بهداشت …

  • کد خبر : 129816
  • 08 اسفند 1401 - 4:00
پس از اذعان معاون وزارت بهداشت …

    پس از اذعان معاون وزارت بهداشت مبنی‌بر «عمدی» بودن مسمومیت دانش‌آموزان دختر در قم و شماری از شهرهای ایران، یک عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم نیز اعلام کرد که گروهی موسوم به «هزاره‌گرا» پشتِ این مسمومیت‌های سریالی مدارس است. محمدتقی فاضل میبدی، استاد حوزه، روز یکشنبه هفتم اسفند در پی بالا گرفتن […]

 

پس از اذعان معاون وزارت بهداشت … 308190001677457803

 

پس از اذعان معاون وزارت بهداشت مبنی‌بر «عمدی» بودن مسمومیت دانش‌آموزان دختر در قم و شماری از شهرهای ایران، یک عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم نیز اعلام کرد که گروهی موسوم به «هزاره‌گرا» پشتِ این مسمومیت‌های سریالی مدارس است.

محمدتقی فاضل میبدی، استاد حوزه، روز یکشنبه هفتم اسفند در پی بالا گرفتن مسئله مسمومیت دانش‌آموزان دختر و ابهام‌ها در مورد دلایل و عوامل آن، در مصاحبه با «شبکه شرق» تصریح کرد: «عمدی بودن این ماجرا واقعیت دارد. گفته می‌شود گروهی موسوم به هزاره‌گرا مسئول این مسمومیت‌های سریالی در مدارس هستند».

بنابر اظهارات این روحانی اهل یزد، «این گروه‌ و تفکر معتقد است که دختران نباید درس بخوانند یا نهایتاً باید تا [مقطع] سوم دبستان درس بخوانند». او این جریان را همچنین «یک جریان مذهبی و ضد مدرنیته» توصیف کرد.

فاضل میبدی در تکمیل اظهارات خود افزود یک جامعه‌شناس که نمی‌تواند نامش را فاش کند «در قم پژوهشی انجام داده» و به این نتیجه رسیده است که این مسمومیت‌ها «اتفاقی نیست» و «هزاره‌گراها» مسئول وقوع آن هستند.

این روحانی در مورد فضای حاکم بر قم بعد از این مسمومیت‌ها توضیح داد: «در مدارس دخترانه رعب و وحشت حاکم است. جامعه‌شناسی که پژوهشی در این خصوص انجام داده، معتقد است مرکز ثقل این جریان در قم و اصفهان است».

او ضمن ابراز «شگفتی» از عدم پیگیری «دولت و نهادهای امنیتی» و عدم شفاف‌سازی در قبال مردم گفت این جریان «شبیه طالبان هستند».
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=129816

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.