نماد سایت خبرکده

‌🔸نرخ دلار در بازار آزاد ایران …

‌🔸نرخ دلار در بازار آزاد ایران … 271542001677508203 1024x786

 

 

‌🔸نرخ دلار در بازار آزاد ایران روز یکشنبه هفتم اسفند به‌رغم برخی ادعاها مبنی بر «تزریق ۷۰۰ میلیون دلار با ارز درهم» در بازار، با افتی چند ساعته دوباره اوج گرفت و به ۵۸ هزار تومان رسید.
@VahidHeadline

🔸 وزیر خارجه جمهوری اسلامی از توافق تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر قریب‌الوقوع مدیرکل این آژانس به ایران خبر داد.
حسین امیرعبداللهیان، روز دوشنبه هشتم اسفند درپی سفر خود به ژنو سوئیس و در جریان دیدار دوجانبه با وزیر خارجه فنلاند گفت که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس، به زودی به تهران سفر خواهد کرد.
او ابراز امیدواری کرد که «در صورت پرهیز از اِعمال فشارهای سیاسی بر آژانس، پیشرفت‌های خوبی در خصوص مسائل فنی حاصل شود».
@VahidHeadline
حسین امیرعبداللهیان، با اشاره به «پیامی» از مقامات آمریکا که وزیر خارجه عراق حامل آن بوده است، در مصاحبه‌ای با شبکه العالم گفت که «اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه برخورد کند، فاصله زیادی با توافق نداریم».
@VahidHeadline

🔸رسانه‌های کارگری در ایران از مداخله نیروهای امنیتی در اعتصاب کارگران متجمع ذوب آهن اصفهان و تداوم ایجاد فضای رعب و وحشت میان اعتصاب‌کنندگان خبر داده‌اند.
اتحادیه آزاد کارگران شامگاه یکشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت که در واکنش به اعتصاب کارگران مجتمع ذوب آهن اصفهان چند صد نفر از نیروهای انتظامی و گارد ویژه برای ساعت‌ها در محل حضور یافته و با رژه‌ موتوری در صدد تشدید فضای رعب و وحشت میان کارگران معترض برآمده‌اند.
این گزارش می‌گوید حضور نیروهای امنیتی در مجتمع ذوب آهن اصفهان که با بازداشت شماری از کارگران همراه بوده است.
@VahidHeadline

🔸مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران‌خودرو، به‌دلیل «واگذاری رانتی خودرو به برخی مدیران و همچنین برخی دستگاه‌های نظارتی» برکنار شد.
حسن درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه نهاد ریاست‌جمهوری، تأکید کرد که نهادهایی از هر سه قوه جمهوری اسلامی در فهرست این درخواست‌‌ خودروها بوده‌اند، اما از گزارش دقیق جزئیات خودداری کرد و توضیح دربارهٔ آن را به آینده موکول کرد.
@VahidHeadline

🔸برای دومین بار در چند ماه اخیر، فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان تغییر کرد. روز دوشنبه با حضور احمدرضا رادان در زاهدان، دوستعلی جلیلیان جایگزین محمد قنبری شد که در اواسط آبان ماه سال جاری به این سمت منصوب شده بود.
@VahidHeadline

🔸محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه «قرار نیست پول بلوکه شده ایران در چین با مصالح ساختمانی تهاتر شود» تاکید کرد: «قرار بر این شد که منابع بلوکه شده و پول‌های ایران در چین، صرف ساخت مسکن و اجرای پروژه جهش تولید مسکن در ایران شود.»
@VahidHeadline

🔸معاون وزیر بهداشت جمهوری اسلامی، در واکنش به رسانه‌ای‌شدن ابلاغ مجدد «دستورالعمل پوشش کارکنان داروخانه‌ها» و اجبار مقنعه مشکی برای کارکنان زن، گفت این دستورالعمل همان دستورالعمل قبلی است و برخی رسانه‌ها «برخی بخش‌های آن را پررنگ‌تر کرده‌اند تا ضربه بزنند».
حیدر محمدی تأکید کرد که دستورالعمل جدید «چیز جدیدی نیست»، اما درباره دلیل ابلاغ مجدد آن در سوم اسفند ۱۴۰۱ هیچ توضیحی نداد.
@VahidHeadline

🔸منابع نزدیک به میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از اعمال محدودیت‌های ناگهانی در زندان خانگی این دو رهبر جنبش سبز خبر دادند و دلیل تشدید محدودیت‌ها را انتشار بیانیه‌های آن‌ها در حمایت از اعتراضات مردمی و «جنبش زن‌ زندگی آزادی» عنوان کردند.
@VahidHeadline

🔸این نگرانی وجود دارد که بیش از ۱۰۰ نفر از جمله کودکان پس از غرق شدن قایق آنها در دریای مواج جنوب ایتالیا جان خود را از دست داده باشند.
تاکنون مرگ دست کم ۶۲ پناهجو از جمله ۱۲ کودک پس از غرق شدن این قایق چوبی تایید شده و جستجو برای یافتن مفقودها همچنان ادامه دارد.
@VahidHeadline

🔸بهبود روابط میان دمشق و دیگر پایتخت‌های عربی همچنان ادامه دارد و سامح شکری، وزیر خارجه مصر، روز دوشنبه برای نخستین بار پس از آغاز جنگ داخلی سوریه وارد دمشق شد و با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
این سفر نشانه دیگری از گرم شدن روابط دمشق با کشورهای عربی در ماه‌های گذشته و به ویژه پس از زمین‌لرزه مرگبار اخیر در سوریه و ترکیه است.
@VahidHeadline

🔸عربستان سعودی از تصمیم خود برای ارسال بسته‌ای کمکی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به اوکراین خبر داد که ۳۰۰ میلیون دلار از آن شامل فرآورده‌های نفتی و ۱۰۰ میلیون دلار دیگر کمک‌های بشردوستانه خواهد بود.
@VahidHeadline

🔸مقامات اسرائیلی و فلسطینی روز یکشنبه با صدور بیانیه مشترکی نسبت به کاهش خشونت‌ها تعهد دادند. همچنین اسرائیل در این بیانیه گفت که بحث درباره ساخت و سازهای جدید در کرانه باختری اشغالی را برای چهار ماه متوقف خواهد کرد.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل