• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌ 🔸نرخ دلار آمریکا روز جمعه ۵ …

  • کد خبر : 129675
  • 06 اسفند 1401 - 1:00
‌ 🔸نرخ دلار آمریکا روز جمعه ۵  …

    ‌ 🔸نرخ دلار آمریکا روز جمعه ۵ اسفند در بازارهای آزاد ایران با افزایشی ۱۳۵۰ تومانی نسبت به روز گذشته به رکورد ۵۴ هزار تومان رسید. نرخ دلار در ایران طی دو هفته گذشته با شتاب بیشتر و متوالی مواجه شده و در این دوره کوتاه یاد شده، نسبت به ریال ایران نزدیک […]

 

‌ 🔸نرخ دلار آمریکا روز جمعه ۵  … 363588001677274203

 

‌ 🔸نرخ دلار آمریکا روز جمعه ۵ اسفند در بازارهای آزاد ایران با افزایشی ۱۳۵۰ تومانی نسبت به روز گذشته به رکورد ۵۴ هزار تومان رسید.
نرخ دلار در ایران طی دو هفته گذشته با شتاب بیشتر و متوالی مواجه شده و در این دوره کوتاه یاد شده، نسبت به ریال ایران نزدیک به ۲۳ درصد رشد داشته است.
از ابتدای سال جاری خورشیدی نیز نرخ دلار نسبت به ریال ایران ۶۹ درصد جهش داشته است.
@VahidHadlin

🔸سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش روزنامه بریتانیایی تلگراف درباره مخالفت واشینگتن با تصمیم دولت بریتانیا برای تروریستی نامیدن سپاه پاسداران را رد کرد.
ند پرایس در پاسخ به پرسش خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا تاکید کرد که واشینگتن «متحدین خود را برای فشار بر سپاه تشویق می‌کند».
@VahidHadlin

🔸وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا در سالگرد تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس، ایران و برخی دیگر از کشورها به دلیل حمایت آنها از مسکو اعمال کرد.
این تحریم‌ها شامل صادرات اقلام و تکنولوژی‌هایی به ایران می‌شود که در صنعت تولید پهپاد کاربرد دارند.
@VahidHadlin

🔸در حالی که گزارش‌ها حاکی از بازداشت‌های جدید در زاهدان است، مولوی عبدالحمید، رهبر پرنفوذ سنی‌های ایران، بار دیگر از جمهوری اسلامی انتقاد کرد و خواستار کنارگیری مقام‌های جمهوری اسلامی از قدرت شد.
آقای عبدالحمید اسماعیل‌زهی معروف به مولوی عبدالحمید روز جمعه، پنجم اسفند، در سخنرانی هفتگی خود در مراسم نماز جمعه زاهدان، خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی گفت: «به جای این که مردم زندانی شوند، به جای این که مردم را بگیرید، مردم را رها کنید و حرفشان را گوش کنید و اگر نمی‌توانید، اجازه بدهید کسان دیگری مشکلات مردم را حل کنند.»
@VahidHadlin

🔸سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت در ادامه گسترش همکاری‌های نظامی و تسلیحاتی روسیه و جمهوری اسلامی، مسکو در حال بررسی ارسال جنگنده برای ایران است.
جان کربی در یک نشست خبری افزود: «ارزیابی ما این است که دولت روسیه احتمالا همکاری نظامی و تسلیحاتی با ایران را به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقاء خواهد داد که شامل فروش موشک، تجهیزات الکترونیک و سامانه‌های دفاع ضد هوایی است. ما معتقدیم که مسکو ممکن است هواپیماهای جنگنده نیز به ایران بدهد.»
@VahidHadlin

🔸بر اساس آگهی‌هایی که در فضای مجازی از قیمت مسکن در شمال تهران منتشر شده، در برخی از مناطق قیمت مسکن به بیش از متری یک میلیارد تومان رسیده است.
@VahidHadlin

🔸در حالی که هنوز واردات گسترده خودرو به ایران انجام نشده، دولت ایران برای خریداران خودروهای وارداتی شرط ۵۰۰ میلیون تومانی برای ثبت ‌نام مقرر کرده است.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت نام خودروهای وارداتی از روز شنبه، ششم اسفند، شروع می‌شود.
@VahidHadlin

🔸ترکیه برنامه اولیه برای بازسازی خانه‌ها در پی زلزله‌های ویرانگر اخیر را آغاز کرده است.
یک مقام دولتی که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفته است که برای چندین پروژه مختلف، مناقصه و قرارداد صورت گرفته است و این روند «به سرعت» پیش می‌رود.
او همچنین گفته است که برنامه اولیه ساخت ۲۰۰ هزار آپارتمان و ۷۰ هزار خانه روستایی با هزینه دست‌کم ۱۵ میلیارد دلار است.
بانک آمریکایی «جی پی مورگان» برآورد کرده است که بازسازی خانه‌ها و زیرساخت‌ها ۲۵ میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.
این زلزله جان بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر را در ترکیه و نزدیک به ۶ هزار نفر را در سوریه گرفت.
@VahidHadlin

🔸 ایالات متحده دو برادر پاکستانی را که «هرگز متهم به ارتکاب جرم نشدند» و در گوانتانامو زندانی بودند، پس از نزدیک به دو دهه به کشورشان بازگرداند.
عبدل ربانی ۵۵ ساله و محمد ربانی ۵۳ ساله در سال ۲۰۰۲ توسط مقامات پاکستانی در کراچی – شهر زادگاهشان – دستگیر شدند و به سرعت با اتهام مدیریت خانه‌های امن اقاعده به بازداشتگاه ایالات متحده در گوانتانامو منتقل شدند.
@VahidHadlin

🔸وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون به مناسبت اولین سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین، از ارائه بسته جدید دو میلیارد دلاری برای ارسال مهمات
بیشتر و انواع پهپادهای کوچک و پیشرفته به اوکراین خبر داد.
@VahidHadlin
رهبران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت روز جمعه در پایان دیدار مجازی خود که به ریاست ژاپن برگزار شد با انتشار بیانیه‌ای مشترک بر «حمایت تزلزل‌ناپذیر» خود از اوکراین «تا هر زمان که لازم باشد» تاکید کردند.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=129675

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.