• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌🔸عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات …

  • کد خبر : 129632
  • 05 اسفند 1401 - 16:00
‌🔸عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات …

    ‌🔸عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، از برنامه این وزارت‌خانه برای طراحی سیم‌کارت ویژه گردشگران خارجی خبر داد. به گفته او، اینترنتی که روی این سیم‌کارت‌ها ارائه می‌شود امکان دسترسی فرد به سایت‌های فیلتر شده‌ای مانند اینستاگرام و واتس‌اپ را فراهم می‌کند. زارع‌پور در توضیح علت ارائه سیم‌کارت ویژه برای توریست‌ها گفت […]

 

‌🔸عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات … 013005001677241802

 

‌🔸عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، از برنامه این وزارت‌خانه برای طراحی سیم‌کارت ویژه گردشگران خارجی خبر داد. به گفته او، اینترنتی که روی این سیم‌کارت‌ها ارائه می‌شود امکان دسترسی فرد به سایت‌های فیلتر شده‌ای مانند اینستاگرام و واتس‌اپ را فراهم می‌کند.
زارع‌پور در توضیح علت ارائه سیم‌کارت ویژه برای توریست‌ها گفت آن‌ها به دلیل فیلترینگ دو پلتفرم واتس‌اپ و اینستاگرام در کشور دچار مشکل شده‌اند.
این در حالی است که میلیون‌ها کاربر اینترنت ساکن ایران در ماه‌های گذشته بارها اعتراض خود را نسبت به وضعیت اسفناک دسترسی به اینترنت ابراز کرده‌اند.
@VahidOOnLin

🔸ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه گفت، دولت جو بایدن مانند چند دولت پیشین ایالات متحده در راستای منافع خود و مردم ایران، برخی از معافیت‌های «محدود» تحریمی علیه صداوسیمای جمهوری اسلامی را تمدید کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی در خصوص گزارش منتشر شده از معافیت تحریمی صدا و سیما گفت: «این معافیت توسط دولت‌های متوالی آمریکا بدون هیچ وقفه‌ای از سال۴ ۲۰۱ تمدید شده‌ است.»
ند پرایس تاکید کرد که این معافیت‌ تحریمی در سال‌های اخیر ۱۸ تا ۲۰ بار صادر شده است.
@VahidHadlin

🔸دولت کانادا روز پنجشنبه با اشاره به سرکوب اعتراضات اخیر توسط دولت ایران، از ساکنان موقت ایرانی در کانادا که به دنبال تمدید اقامت خود هستند، اعلام حمایت کرد.
بنا بر این بیانیه، از اول مارس ۲۰۲۳، تمدید اقامت موقت برای ایرانیانی که مایل به اقامت در کانادا هستند،‌ آسان‌تر خواهد شد و به ایرانیان اجازه می‌دهد با درخواست مجوز جدید از داخل کانادا به تحصیل، کار یا ملاقات با خانواده خود ادامه دهند.
در بیانیه دولت کانادا قید شده است که این اقدام دولت جاستین تردو، نخست‌وزیر کانادا، با توجه به شرایط سیاسی حاکم در ایران، نقض فاحش و نظام‌مند حقوق بشر و تداوم سرکوب‌ها اتخاذ شده است.
@VahidHadlin

🔸در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال فولاد ایران با شکست مقابل الهلال عربستان از دور مسابقات حذف شد.
گزارشگران صداوسیما در تحلیل قبل از مسابقه و در جریان بازی، اشاره‌ای به استعفای نکونام نکردند و حتی نام او را هم در پخش زنده بازی نبردند.
@VahidHadlin

🔸مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت بزرگی قطعنامه محکومیت حمله نظامی روسیه به اوکراین را تصویب کرد. ایران، چین و هند از جمله کشورهایی بودند که به این قطعنامه رای ممتنع دادند.
@VahidHadlin

🔸دولت چین با حکمی همه شرکت‌های فناوری و پلتفرم‌های اجتماعی را از کاربرد سرویس هوش مصنوعیِ چت‌جی‌پی‌تی منع کرد. حکومت هوش مصنوعی به کاررفته در آن را ابزاری برای «پخش اطلاعات نادرست» از سوی آمریکا دانسته که «ممکن است به حاکمیت چین لطمه بزند».
به گزارش روزنامه چاینا دیلی، از نظر این کشور، «اطلاعات نادرست» که توسط چت‌بات‌ها منتشر شود، می‌تواند به ایالات متحده در تحقق اهداف ژئوپلیتیک کمک کند.
@VahidHadlin

🔸در سالگرد آغاز حمله روسیه به اوکراین،‌ چین در بیانیه‌ای از طرفین درگیر خواست تا در اسرع وقت گفت‌وگوهای صلح را آغاز کنند و تاکید کرد که نباید از سلاح هسته‌ای در درگیری‌ها استفاده شود.
@VahidHadlin

🔸رسانه‌های ترکیه روز جمعه، پنجم اسفند، از کشته شدن «تروریستی» خبر دادند که او را «طراح حمله تروریستی» پاییز امسال در استانبول نامیدند.
به گزارش رسانه‌ها سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه در شمال سوریه خلیل منجی را از پای درآوردند.
در روز ۲۲ آبان امسال، در انفجاری سهمگین در بخش بی‌اوغلو در خیابان استقلال شش تن کشته و دست‌کم ۸۱ تن زخمی شدند.
@VahidHadlin

🔸تازه‌ترین آمارها از صادرات انرژی روسیه به اتحادیه اروپا نشان از سقوط سهمگین درآمدهای روسیه از محل صادرات زغال‌سنگ، نفت، محصولات نفتی و گاز روسیه به این اتحادیه دارد.
…درآمد روزانه صادرات انرژی روسیه به اتحادیه اروپا از ۷۲۵ میلیون یورو در روزهای ابتدایی تهاجم در اواخر فوریه پارسال به حدود ۱۱۵ میلیون یورو در هفته گذشته رسیده است.
@VahidHadlin

🔸هاروی واینستین، تهیه‌کننده پیشین هالیوود، در پرونده تجاوز جنسی لس‌آنجلس به ۱۶ سال زندان محکوم شد. این حکم پس از پایان دوره حکم کنونی ۲۳ سال حبس او در زندان نیویورک به اتهام آزار جنسی، اجرا خواهد شد.
حکم جدید ۱۶ سال زندان برای واینستین به دلیل تجاوز جنسی او به یک بازیگر در سال ۲۰۱۳ صادر شده است.
@VahidOOnLin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=129632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.