• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
1

‌🔸رسانه‌های حکومتی در ایران از …

  • کد خبر : 129546
  • 04 اسفند 1401 - 18:00
‌🔸رسانه‌های حکومتی در ایران از …

    ‌🔸رسانه‌های حکومتی در ایران از اعدام سرکوت (آرش) احمدی، زندانی سیاسی، به اتهام «عضویت در حزب کومله و قتل یکی از ماموران انتظامی» در بامداد چهارشنبه سوم اسفند خبر دادند. صداوسیمای جمهوری اسلامی با اعلام این خبر، اعترافات اجباری این متهم را پخش کرده که در دیگر رسانه‌های حکومتی نیز منتشر شده است. […]

 

‌🔸رسانه‌های حکومتی در ایران از … 082965001677162606

 

‌🔸رسانه‌های حکومتی در ایران از اعدام سرکوت (آرش) احمدی، زندانی سیاسی، به اتهام «عضویت در حزب کومله و قتل یکی از ماموران انتظامی» در بامداد چهارشنبه سوم اسفند خبر دادند.
صداوسیمای جمهوری اسلامی با اعلام این خبر، اعترافات اجباری این متهم را پخش کرده که در دیگر رسانه‌های حکومتی نیز منتشر شده است.
@VahidHeadline

🔸سیر صعودی قیمت‌ها در بازار سکه و دلار همچنان ادامه دارد و رسانه‌های ایران گزارش دادند که قیمت «سکه امامی» امروز پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ برای نخستین بار از رقم ۳۰ میلیون تومان عبور کرد و قیمت دلار در بازار آزاد ایران نیز از ۵۱ هزار تومان گذشت.
بعضی از رسانه‌ها از جمله «هم‌میهن» می‌گویند قیمت دلار از ۵۲ هزار تومان نیز عبور کرده و رکورد جدیدی را دربرابر ارزش ریال برجا گذاشته است.
@VahidHeadline

🔸 خبرگزاری فارس، دادستان اصفهان در واکنش به انتشار فیلمی از دختر دانش‌آموز اصفهانی با صورت خون‌آلود گفته است که «با بررسی و تحقیقات به عمل آمده در پرونده قضایی آنچه مشخص شده این است که اختلاف دو دختر بچه منجر به ورود والدین آن‌ها و منجر به ضرب و جرح دختر خانمی شده است».
دادستان اصفهان گفته است که «پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است و ارتباطی به حجاب ندارد و آنچه در فضای مجازی منتشر شده منطبق بر واقعیت نیست.»
@VahidHeadline

🔸یک روز پس از حضور سفیر سوئیس در «حرم حضرت معصومه» در شهر قم در حالی که چادر سیاه بر سر دارد، وزارت خارجه سوئیس در واکنش اعلام کرد که سفیر زن از مکانی مذهبی در قم دیدار کرده و به همین دلیل «پروتکل پوشش» در چنین مکانی را رعایت کرده است.
@VahidOOnLine

🔸یه-اون ری، نماینده پارلمان آلمان و کفیل توماج صالحی در توئیتی نوشت: «توماج صالحی ۱۱۶ روز است که در سلول انفرادی در حبس است. وضعیت سلامتی او نگران کننده است. جراحات او در اثر شکنجه هرگز درمان نشده است. نه تنها چشم او، بلکه دست‌ها و پایش نیز(معالجه نشده‌اند). این (جراحات) می‌توانند به آسیب دائمی منجر شود.»
@VahidHeadline

🔸سامان یاسین، خواننده رپ اهل کرمانشاه که توسط دادگاه انقلاب اسلامی متهم به «محاربه» شده است، پس از «درخواست همبندی‌هایش» به اعتصاب غذا پایان داد.
@VahidHeadline

🔸معاون قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که دادرسی جمشید شارمهد، زندانی دوتابعیتی «کاملا عادلانه» صورت گرفته است.
کاظم غریب‌آبادی با تکرار ادعاهای سابق مقامات قضایی جمهوری اسلامی از آقای شارمهد با عنوان «تروریست» نام برد و گفت که این موضوع «مانع از برخورداری او از دادگاه عادلانه نشده است.»
دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی در ادامه هم‌چنین مدعی شد که دادرسی آقای شارمهد با «بهره‌مندی از حق و حقوق قانونی» صورت گرفته و افزود که این حکم «قابل فرجام خواهی» است.
@VahidHeadline

🔸بیش از ۶۰۰ فعال سیاسی و مدنی با انتشار بیانیه‌ای تایید حکم ۹ سال زندان برای سعید مدنی، جامعه‌شناس، در دادگاه تجدید نظر را نشانه‌ای دیگر از فقدان استقلال قضایی در ایران دانستند و نسبت به عواقب این نوع احکام هشدار دادند.
@VahidHeadline

🔸یک استاد اقتصاد دانشگاه «علامه طباطبایی» در تهران با انتقاد از «خانمان‌براندازترین سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی» جمهوری اسلامی در سه دهه گذشته هشدار داد چنانچه حکومت به «بازنگری بنیادین در ساختار نهادی» تن ندهد «ایرانی باقی نخواهد ماند.»
فرشاد مومنی با بیان اینکه «یک سوم سفره مردم نابود شده است» از افزایش جمعیت زیرخط فقر در ایران خبر داد و گفت دستکم ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم ایران در سال ۱۴۰۰ به دلیل سیاست های حکومت به زیرخط فقر رانده شدند.
@VahidHeadline

🔸ارتش اسرائیل و شاهدان عینی در اراضی فلسطینی گزارش داده‌اند که پیش از سپیده دم روز پنج‌شنبه ۴ اسفند چندین فروند راکت از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است.
اطلاعیه ارتش اسرائیل شمار راکت‌های شلیک‌شده را ۶ فروند عنوان کرده و گفته که سامانه دفاع هوایی آن توانسته است ۵ فروند از این راکت‌ها را رهگیری کند و ششمین راکت نیز در یک منطقه غیرمسکونی فرود آمده است.
@VahidHeadline

🔸سازمان هوانوردی غیرنظامی عُمان اعلام کرد که آسمان این کشور به روی «همه پروازهای غیر نظامی» گشوده شده است.
رسانه‌های اسرائیل خبر دادند این تصمیم، نتیجه ماه‌ها مذاکرات فشرده و پشت‌پرده میان این کشور با عُمان با مشارکت آمریکا بود. به گفته شبکه اسرائیلی کان، عربستان نیز در این مذاکرات نقش داشته است.
@VahidHeadline

🔸روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده است که دولت بایدن در نظر دارد اطلاعاتی که به عقیده واشنگتن نشان می‌دهد چین درحال بررسی ارائه تسیلحات به روسیه برای کمک به این کشور در جنگ اوکراین است را منتشر کند. چین با وجود فشارهای آمریکا تاکنون حاضر نشده روسیه را بعد از حمله به اوکراین تنها بگذارد.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=129546

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.