• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
0

‌🔸یک روز پس از آن که رئیس اورژ …

  • کد خبر : 129484
  • 03 اسفند 1401 - 17:30
‌🔸یک روز پس از آن که رئیس اورژ …

    ‌🔸یک روز پس از آن که رئیس اورژانس لرستان از مسمومیت ۱۷ دانش‌آموز یک دبیرستان دخترانه در بروجرد خبر داد، صبح چهارشنبه ۵۲ دانش‌آموز دیگر نیز روانه بیمارستان شدند. مهدی غیبی بار دیگر اشاره کرده است که این دانش‌آموزان به دلیل استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شده‌اند. در همین زمینه فارس نوشت […]

 

‌🔸یک روز پس از آن که رئیس اورژ … 125344001677074403

 

‌🔸یک روز پس از آن که رئیس اورژانس لرستان از مسمومیت ۱۷ دانش‌آموز یک دبیرستان دخترانه در بروجرد خبر داد، صبح چهارشنبه ۵۲ دانش‌آموز دیگر نیز روانه بیمارستان شدند.
مهدی غیبی بار دیگر اشاره کرده است که این دانش‌آموزان به دلیل استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شده‌اند.
در همین زمینه فارس نوشت که «بر اساس اعلام اولیه کارشناسان آتش‌نشانی، نشت گاز از سالن مجاور دبیرستان، علت مسمومیت دانش‌آموزان عنوان شده است».
@VahidHadlin

🔸آلمان اعلام کرد که در پی صدور حکم اعدام جمشید شارمهد، شهروند آلمانی، سفیر جمهوری اسلامی در برلین را احضار و از دو دیپلمات ایرانی به دلیل تشخیص «عنصر نامطلوب» بودن خواسته که در کوتاه‌ترين زمان ممکن خاک آلمان را ترک کنند.
@VahidHadlin
اولاف شولتس صدراعظم آلمان در توییتی نوشت: «حکومت ایران به هر شکل ممکن علیه مردم خود می‌جنگد و حقوق بشر را نادیده می‌گیرد. حکم اعدام جمشید شارمهد غیرقابل قبول است. ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم و از رژیم ایران می‌خواهیم که این حکم را لغو کند».
@VahidHadlin

🔸محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، اعلام کرد که «مسئولان آژانس در تهران هستند و از دیروز در حال مذاکره و بازدید و بررسی‌اند».
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه نشست دولت به خبرنگاران گفت «ابهاماتی که با برداشت ناصواب یک بازرس خلق شده بود، یا رفع و رجوع شده یا در حال رفع و رجوع شدن است».
@VahidHadlin

🔸منابع خارجی و همچنین رسانه‌ها در داخل ایران از سفر قریب‌الوقوع هیثم بن‌طارق، پادشاه عمان، به تهران خبر داده‌اند و آن را مرتبط با گفت‌وگوهای غیرمستقیم تهران و واشنگتن توصیف کرده‌اند.
@VahidHadlin

🔸آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، بار دیگر تاکید کرد که بر عهده ایران است که برای رفع بن‌بست در مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام تعامل کند.
وزیر خارجه آمریکا که در آتن صحبت می‌کرد، جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که برای روسیه امکان تجاوز به خاک اوکراین را فراهم کرده است.
آنتونی بلینکن در ادامه گفت ایالات متحده در قبال امنیت اسرائیل خود را متعهد می‌داند و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد.
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه افزود که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده کاملا روشن کرده است که تمام گزینه‌ها در قبال ایران روی میز قرار دارند.
@VahidHadlin

🔸نخست وزیر اسرائیل گفت که یک تهدید نظامی معتبر بهترین راه برای مقابله با جاه طلبی‌های هسته‌ای ایران است، اما هر چه بیشتر این اقدام به تعویق بیفتد، انجام آن سخت‌تر خواهد شد.
@VahidHadlin

🔸سازمان عفو بین‌الملل در نامه‌ای که به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی و همچنین سفارت ایران در اتحادیه اروپا ارسال کرده، خواستار روند عادلانه دادرسی برای چهار شهروند کُرد شده که به مدت هفت ماه است خانواده‌های آنها از وضعیت‌شان بی‌اطلاع مانده‌اند.
این زندانیان سیاسی پژمان فاتحی، وفا آذربار، محسن مظلوم و هژیر (محمد) فرامرزی نام دارند که اوایل تیر از سوی نیروهای حکومتی بازداشت شدند.
@VahidHadlin

🔸دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی روز سه‌شنبه دوم اسفند اعلام کرد که انجمن دندان‌پزشکی ایران دیگر حق فعالیت قانونی ندارد.
عبدالله مرادی دلیل این تصمیم را «تمدید نکردن پروانه و خروج از وظایف صنفی و رفتار خلاف اساسنامه» عنوان کرد.
او توضیح بیشتری در مورد علت ممنوع کردن فعالیت تشکل دندان‌پزشکان ایران نداد و تنها به انجمن‌های صنفی «توصیه» کرد تا «از ورود به مسائل سیاسی خارج از چارچوب وظایف قانونی خود» پرهیز کنند.
@VahidHadlin

🔸وزارت خارجه اتریش اعلام کرد که سفیر جمهوری اسلامی در پایتخت این کشور را در اعتراض به حکم حبس برای یک شهروند اتریش در تهران فراخوانده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت خارجه اتریش نوشت که سفیر جمهوری اسلامی پس از آن فراخوانده شده که این وزارتخانه از حکم ۷.۵ سال حبس برای شهروند اتریشی «به جرم جاسوسی» مطلع شده است.
@VahidHadlin

🔸به دنبال افزایش تنش میان ایران و بریتانیا بر سر «نقض حقوق بشر» و فشار بر خبرنگاران شبکه ایران اینترنشنال، وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز کاردار موقت این کشور در تهران را احضار کرد.
@VahidHadlin
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران تعلیق فعالیت شبکه فارسی زبان ایران اینترنشنال در لندن را به «نفوذ انقلاب» تعبیر کرده است.
سرلشکر سلامی در یک سخنرانی در مشهد گفته «پرتاب» این رسانه به «سرزمین دیگر» به گفته او «به‌معنی قلمروی قدرت، میدان نفوذ و شعاع تأثیر انقلاب است».
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=129484

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.