• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌🔸خبرگزاری بلومبرگ از قول دو د …

  • کد خبر : 129277
  • 01 اسفند 1401 - 1:00
‌🔸خبرگزاری بلومبرگ از قول دو د …

    ‌🔸خبرگزاری بلومبرگ از قول دو دیپلمات غربی گزارش داد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته در تاسیسات هسته‌ای ایران آثار اورانیوم با غنای ۸۴ درصد کشف کرده‌اند. غنی‌سازی تا سطح ۸۴ درصدی تنها شش درصد کمتر از میزانی است که برای تولید بمب هسته‌ای نیاز است. گزارش بلومبرگ که روز یکشنبه […]

 

‌🔸خبرگزاری بلومبرگ از قول دو د … 642467001676842202

 

‌🔸خبرگزاری بلومبرگ از قول دو دیپلمات غربی گزارش داد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته در تاسیسات هسته‌ای ایران آثار اورانیوم با غنای ۸۴ درصد کشف کرده‌اند.
غنی‌سازی تا سطح ۸۴ درصدی تنها شش درصد کمتر از میزانی است که برای تولید بمب هسته‌ای نیاز است.
گزارش بلومبرگ که روز یکشنبه ۳۰ بهمن منتشر شد، می‌افزاید: بازرسان اکنون باید مشخص کنند آیا جمهوری اسلامی ایران عامدانه تا این حد اورانیوم را غنی‌سازی کرده یا به‌صورت ناخواسته آبشارهایی از صدها سانتریفوژ پیشرفته با سرعت چرخش بالا باعث تولید اورانیوم تا رقم بسیار نزدیک به سطح نظامی شده است.
@VahidHeadli

🔸حسین امیرعبداللهیان در توئیتی نوشت که در تماس تلفنی با جوزپ بورل در مورد روابط جمهوری اسلامی و اتحادیه اروپا، توافق برای رفع تحریم‌ها [به شرط بازگشت به توافق هسته‌ای]، همکاری تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جنگ در اوکراین گفتگو کرده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم درباره محتوای گفت‌وگو با وزیر خارجه ایران نوشته است: «من بار دیگر بر موضع اتحادیه اروپا در مورد رفتارهای [حکومت] ایران تأکید کردم: نقض حقوق بشر را متوقف کنید، پشتیبانی از جنگ تجاوزکارانه را روسیه متوقف کنید و بازداشت خودسرانه شهروندان اتحادیه اروپا را متوقف کنید».
این دیپلمات بلندپایه اروپایی همچنین تصریح کرد که حکومت ایران باید با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «فوراً» همکاری کند.
@VahidHeadli

🔸سجاد پیرفلک، عموی کیان پیرفلک، کودکی که پس از تیراندازی به خودرو در اعتراضات ایذه کشته شد، در توییتی از ثبت شکایت علیه مهاجمان در دادسرای ایذه خبر داده است؛ هر چند نامی از آنها برده نشده است.
عموی کیان در توئیتر نوشته است که با دادن وکالت به یک وکیل «باسابقه و خوشنام» به خاطر تیراندازی به خودروی حامل خانواده برادرش، میثم پیرفلک و کشته شدن برادرزاده اش شکایت کرده‌اند.
نام وکیل خانواده پیرفلک «داود شاه ولی» اعلام شده است.
@VahidHeadli

🔸افشین خواجه‌فرد، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع جمهوری اسلامی، مدعی شد که ایران در ساخت موتورهای پهپاد و موشک‌های کروز به سطحی از خودکفایی رسیده است.
آقای خواجه‌فرد که خود تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد گفت: «ما در حوزهٔ موتور به حدی از خودکفایی رسیده‌ایم که امروز می‌توانیم ۱۰ نوع موتور در کشور تولید کنیم که بیشتر آن‌ها بر روی هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های کروز استفاده می شود.»
این ادعا در حالی است که پیشتر گزارش‌هایی دربارهٔ استفاده از موتورهای ساخت شرکت‌های غربی در پهپادهای ساخت ایران که روسیه علیه اوکراین استفاده کرده، منتشر شده است.
@VahidHeadli

🔸وزارت خارجه روسیه حمله هوایی اسرائیل به شهر دمشق، پایتخت سوریه و اطراف آن را به شدت محکوم کرد و این حمله را «نقض فاحش» قوانین بین‌المللی خواند. جمهوری اسلامی دیگر متحد دمشق در منطقه نیز این حمله را محکوم کرد.
@VahidOOnLi

🔸آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» گفت روابط ایران و روسیه به‌صورت فزاینده‌ای «مهلک و مایه نگرانی» شده است.
@VahidHeadli

🔸عبیر السهلانی، نماینده سوئد در پارلمان اروپا، در نشستی خبری در بروکسل تاکید کرد قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا باعث ثبات منطقه می‌شود. او سپاه پاسداران را عامل بی‌ثباتی منطقه دانست که مخاصمه‌های نظامی را شعله‌ورتر می‌کند.
@VahidOOnLi

🔸با وجود اعلام قبلی شرکت ایران خودرو درباره توقف تولید محصول پرطرفدار پژو ۲۰۶، کیانوش پورمجیب، معاون اجرایی شرکت ایران خودرو گفته توقف تولید محصولات خانواده پژو ٢٠۶ «به معنای توقف کامل نیست» و این خودرو پس از تطبیق کیفی با استانداردهای جدید سازمان استاندارد «باز خواهد گشت.»
@VahidHeadli

🔸سازمان مدیریت بحران ترکیه اعلام کرده است که تقریبا ۲ هفته پس از زلزله مهیب این کشور که ده‌ها هزار نفر را کشت، به عملیات نجات در همه استان‌ها به غیر از دو استان «قهرمان مرعش» و «ختای» پایان داده است.
@VahidHeadli
وزیر امور خارجه آمریکا، یکشنبه با هلیکوپتر بر فراز یکی از استان‌های ترکیه که بیشترین آسیب را از زمین‌لرزه اخیر دیده است بازدید کرد.
آنتونی بلینکن متعهد شد آمریکا ۱۰۰ میلیون دلار دیگر برای کمک به این منطقه اختصاص دهد.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=129277

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.