• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌ 🔸پس از انتشار ویدئو اعتراض ی …

  • کد خبر : 129166
  • 30 بهمن 1401 - 0:30
‌ 🔸پس از انتشار ویدئو اعتراض ی …

    ‌ 🔸پس از انتشار ویدئو اعتراض یک مهندس زن در مجمع سازمان نظام مهندسی تهران و برداشت و پرت کردن روسری، خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه خبر داد که برای او به دلیل «هتک حرمت» به حجاب اسلامی پرونده قضائی تشکیل شده است. این عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در انتخابات […]

 

‌ 🔸پس از انتشار ویدئو اعتراض ی … 689595001676754013

 

‌ 🔸پس از انتشار ویدئو اعتراض یک مهندس زن در مجمع سازمان نظام مهندسی تهران و برداشت و پرت کردن روسری، خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه خبر داد که برای او به دلیل «هتک حرمت» به حجاب اسلامی پرونده قضائی تشکیل شده است.
این عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در انتخابات هیئت مدیره این سازمان و پس از محرومیت از نامزدی، روسری خود را روی سن پرت کرد و رفت.
📹 @VahidOnline, @VahidHeadline

🔸معاون امور زنان و خانواده در دولت ابراهیم رئیسی روز شنبه ۲۹ بهمن از دستور «عفو» دانشجویان معترض خبر داد.
انسیه خزعلی در مورد احکام صادر شده تعلیق یا اخراج دانشجویان معترض به خبرگزاری ایلنا گفته است که رئیس جمهور دستور «عفو» این افراد را صادر کرده است.
او ابراز امیدواری کرد که کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها به این مسئله رسیدگی کنند و وزیر علوم را مسئول نظارت بر اجرایی شدن دستور رئیسی دانست.
منتقدان می‌گویند که این اقدام هم مثل فرمان «عفو معیاری» زندانیان سیاسی، با هدف به حاشیه بردن اخبار سرکوب دانشگاه‌ها صورت گرفته است.
@VahidHeadline

🔸وزیران امور خارجه آمریکا، بریتانیا، فرانسه، و آلمان روز شنبه در حاشیه نشست امنیتی مونیخ، به بحث و گفت‌وگو درباره ایران پرداختند و بر همبستگی با مردم ایران تاکید کردند.
طبق بیانیه وزارت امور خارجه ایالات متحده، آنتونی بلینکن، جیمز کلورلی، کاترین کولونا، و آنالینا بائربوک در این دیدار ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید فعالیت‌های هسته‌ای و خودداری جمهوری اسلامی از همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از جمهوری اسلامی خواستند رویکرد خود را تغییر دهد.
@VahidHeadline

🔸استاندار مازندران از بازگشت به کار دوباره معلم قائمشهری خبر داد که به خاطر پخش موسیقی در سرکلاس درس اخراج شده بود.
امروز فیلمی از صدف صفرزاده، معلم قائمشهری در رسانه‌های ایران از جمله همشهری آنلاین منتشر شد. او در این ویدئو بخاطر انتشار «کلیپی با محتوای نامناسب» از مردم، نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش و «مقامات بالا» عذرخواهی کرد و اعلام کرد قصد توهین نداشته و «هیچ سنخیتی با رسانه‌های خارجی» ندارد.
@VahidHeadline

🔸ده‌ها بازیگر، کارگردان، و سینماگر بین‌المللی حاضر در جشنواره فیلم برلین در برنامه ویژه‌ای حمایت خود را از معترضان ایرانی اعلام کردند.
کریستین استوارت، رئیس هیئت داوران بخش رقابتی اصلی جشنواره امسال یکی از چهره‌های شاخصی بود که در گردهمایی «زن زندگی آزادی» حضور یافت و با سینماگران زن ایرانی همراهی کرد.
گلشیفته فراهانی، از اعضای هیئت داوران، زر امیرابراهیمی، بازیگر، و سپیده فارسی که با انیمیشن «آژیر» در جشنواره حضور دارد، از جمله هنرمندان ایرانی بودند که در این مراسم اعتراضی شرکت کردند.
@VahidHeadline

🔸محسن رنانی، اقتصاددان و استاد دانشگاه، در مقاله‌ای نوشته است که جمهوری اسلامی «سه مرحله اول» از «رخداد سقوط» را طی کرده و مشخص نیست دیگر تا چه اندازه می‌تواند با «مقاومت، خشونت و امنیتی کردن جامعه»، مانع تحقق آخرین مرحله سقوط شود.
محسن رنانی نوشته است: «سقوط هر سیستم اجتماعی، دو بُعد و چهار مرحله دارد که پی‌در‌پی و به نوبت رخ می‌دهند. بُعد اول، سقوطِ ذهنی است که دو مرحله دارد: سقوط کارآمدی و سقوط شایستگی؛ و بُعد دوم، سقوط عینی است که آن‌هم شامل دو مرحله است: سقوط نمادها و سقوط ساختارها».
این استاد دانشگاه تأکید کرده که «اکنون معتقدم جمهوری اسلامی سه مرحله اول سقوط را طی کرده و در آستانه مرحله چهارم ایستاده است.»
@VahidHeadline

🔸ایران با شکست روسیه قهرمان کشتی آزاد باشگاه‌های جهان شد
@VahidOOnLine

🔸شمار قربانیان زلزله اخیر در ترکیه و سوریه در روز شنبه ۲۹ بهمن‌ماه از ۴۶ هزار نفر فراتر رفت.
با توجه به ویران شدن ۲۶۴ هزار واحد آپارتمان در جنوب ترکیه، ادامه تلاش‌ها برای تجسس افراد زنده و تاخیر در آغاز آواربرداری به امید نجات افراد بیشتر، انتظار می‌رود شمار قربانیان بسیار بیشتر از این رقم باشد.
@VahidHeadline

🔸رهبران جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان، برای اولین بار از ماه اکتبر سال گذشته به این سو با حضور وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ دیدار کردند.
آنتونی بلینکن این دیدار را فرصتی تاریخی برای برقراری صلح واقعی پس از ۳۰ سال منازعه میان دو کشور خواند و افزود واشنگتن متعهد به حمایت از تلاش‌ها برای ایجاد صلح است.
@VahidHeadline

🔸کره شمالی روز شنبه، ۲۹ بهمن، یک موشک بالستیک دوربرد به سمت دریا در سواحل غربی ژاپن پرتاب کرد.
مقامات ژاپنی گفتند موشک بالستیک دوربرد کره شمالی یک ساعت پس از پرتاب در آب های منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمد که نشان می دهد این موشک یکی از بزرگترین موشک‌های پیونگ یانگ بوده است.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=129166

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.