• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

خبرگزاری حال‌وش گزارش ‌می‌دهد …

  • کد خبر : 129263
  • 30 بهمن 1401 - 18:00
خبرگزاری حال‌وش گزارش ‌می‌دهد  …

    خبرگزاری حال‌وش گزارش ‌می‌دهد که منصور حوت و نظام‌الدین حوت که روز ۸ مهر در ارتباط با اعتراضات سراسری ایران بازداشت شده بودند به اتهام «محاربه و افساد فی الارض» به اعدام محکوم شده اند. منصور حوت ۲۷ ساله و نظام الدین حوت ۲۰ ساله هر دو اهل چابهار در بند ۹ زندان […]

 

خبرگزاری حال‌وش گزارش ‌می‌دهد  … 851861001676817006

 

خبرگزاری حال‌وش گزارش ‌می‌دهد که منصور حوت و نظام‌الدین حوت که روز ۸ مهر در ارتباط با اعتراضات سراسری ایران بازداشت شده بودند به اتهام «محاربه و افساد فی الارض» به اعدام محکوم شده اند.
منصور حوت ۲۷ ساله و نظام الدین حوت ۲۰ ساله هر دو اهل چابهار در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان محبوس هستند.
حال وش به نقل از یک منبع آگاه می‌نویسد که این دو شهروند که از حق داشتن وکیل انتخابی محروم بوده‌اند به رای صادره اعتراض کرده‌اند.
منابع آگاه به حال وش گفته‌اند که آنها «تحت شکنجه» مجبور به «اعتراف اجباری» شده‌اند، این درحالی است که آنها «هیچ نقشی در اعتراضات چهابهار نداشته‌اند و آتش‌سوزی اماکن شخصی و دولتی توسط نیروهای لباس شخصی صورت گرفته است.»
@VahidHeadline

منصور هوت متولد سال ۱۳۷۴ فرزند «کمال خان هوت» شاعر پرآوازه بلوچ و از خوانندگان نامی موسیقی مقامی بلوچی و نوازند تنبورک است که در اسفند سال ۱۳۸۸ درگذشت. پیش از درگذشت کمال خان هوت، بزرگذاشتی با حضور و سخنرانی محمدرضا شجریان در تهران برای این چهره هنری بلوچستان برگزار شده بود. نظام‌الدین هوت دیگر معترض چابهاری محکوم به اعدام نیز متولد سال۱۳۸۱ است.
@VahidHeadline

📡 @

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=129263

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.