• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

‌🔸خبرگزاری فارس گزارش داد که ع …

  • کد خبر : 129015
  • 28 بهمن 1401 - 1:30
‌🔸خبرگزاری فارس گزارش داد که ع …

    ‌🔸خبرگزاری فارس گزارش داد که عضویت ۱۲ نفر در کتابخانه ملی ایران پس از «بی‌اعتنایی به تذکرات» مرتبط با حجاب اجباری در این کتابخانه، تعلیق شد. این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران مدعی شده که از این میان، تعلیق عضویت چهار نفر پس از امضای یک «تعهد کتبی» مبنی بر رعایت حجاب اجباری، […]

 

‌🔸خبرگزاری فارس گزارش داد که ع … 908102001676584802

 

‌🔸خبرگزاری فارس گزارش داد که عضویت ۱۲ نفر در کتابخانه ملی ایران پس از «بی‌اعتنایی به تذکرات» مرتبط با حجاب اجباری در این کتابخانه، تعلیق شد.
این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران مدعی شده که از این میان، تعلیق عضویت چهار نفر پس از امضای یک «تعهد کتبی» مبنی بر رعایت حجاب اجباری، لغو شد.
اما بر اساس گزارش فارس، هنوز بقیه این افراد حاضر به امضای این تعهد کتبی نشده‌اند.
@VahidHeadli

🔸رئیس پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا گفت نیروهای او به طور فزاینده‌ای با تهدیدهای دولت‌های متخاصم مانند روسیه، چین، و جمهوری اسلامی ایران مقابله می‌کنند.
به گزارش رویترز، توجه پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا از سوی گروه‌های اسلامگرا به سمت تهدیدات ناشی از این دولت‌ها تغییر می‌یابد.
رئیس مبارزه با تروریسم در پلیس کلانشهر لندن، گفت که جمهوری اسلامی ایران دست‌کم ۱۵ بار برای ربودن یا حتی کشتن شهروندان بریتانیایی یا افراد مستقر در بریتانیا تلاش کرده است.
@VahidHeadli

🔸گلشیفته فراهانی بازیگر ایرانی که یکی از اعضای هیئت داوران هفتادوسومین جشنواره فیلم برلین به ریاست کریستین استوارت آمریکایی است، در این رویداد سینمایی به شدت از حکومت ایران انتقاد کرد.
او در نشست خبری افتتاحیه این جشنواره با شور و هیجان بسیار از اهمیت هنر در ایران به‌عنوان پادزهری علیه حکومت «سرکوبگر» جمهوری اسلامی سخن گفت.
@VahidHeadli

🔸انجمن «روزنامه‌نگاران کانادایی حامی آزادی بیان» جایزه بین‌المللی مطبوعات را به نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو روزنامه‌نگار زندانی در ایران اعطا کرد.
این جایزه «به دلیل شجاعت و حقیقت‌گویی در گزارش‌دهی» به یک روزنامه‌نگار ایرانی ساکن کانادا به نمایندگی از حامدی و محمدی اعطا شد.
نیلوفر حامدی عکاس و خبرنگار روزنامه شرق روز ۳۱ شهریور و الهه محمدی خبرنگار روزنامه هم‌میهن روز هفتم مهر به دلیل تهیه گزارش از کشته شدن مهسا امینی بازداشت شدند.
@VahidHeadli

🔸شی جین‌پینگ رییس‌جمهور چین و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی‌اش خواستار لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به عنوان «بخشی‌ جدایی‌ناپذیر» از برجام شدند. شی همچنین دعوت رئیسی برای سفر به ایران را پذیرفت.
@VahidOOnLi
چین و ایران، دو همسایه شرقی و غربی افغانستان، از حکومت طالبان خواستند به محدودیت‌هایی که علیه کار و تحصیل زنان افغان اعمال کرده، پایان دهد.
پکن و تهران در بیانیه مشترکی که روز پنجشنبه ۲۷ بهمن در آخرین روز از سفر ابراهیم رئیسی به چین منتشر کردند، چنین درخواستی را از طالبان مطرح کردند.
@VahidHeadli

🔸اتحادیه اروپا متن قطعنامه پیشنهادی خود برای متوقف کردن جنگ در اوکراین را به سازمان ملل ارائه داد و از مجمع عمومی این نهاد خواست در مورد قطعنامه رأی‌گیری کند.
این قطعنامه پیشنهادی که روز ۲۶ بهمن حدود یک هفته قبل از سالگرد شروع تهاجم نظامی روسیه ارائه شد، خواستار پایان یافتن جنگ و برقراری صلحی است که در آن «استقلال، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین» به رسمیت شناخته شود.
@VahidHeadli

🔸گزارش تکان‌دهنده تازه‌ای نشان می‌دهد روسیه شبکه گسترده‌ای از اردوگاه‌ها ایجاد کرده است که هزاران کودک اوکراینی در آنجا نگه‌داری می‌شوند. اکثر این کودکان با فریب یا به زور و اغلب بدون اطلاع بستگانشان از مناطق اشغال‌شده اوکراین به روسیه منتقل شده‌اند.
براساس داده‌های دادستانی کل اوکراین، حدود هشت هزار کودک اوکراینی در روزهای جنگ به روسیه منتقل شده‌اند؛ تنها ۱۲۸ کودک توانسته‌اند که نزد خانواده‌های خود بازگردند.
@VahidHeadli

🔸پارلمان اسرائیل قانونی را تصویب کرده است که براساس آن، تابعیت عرب‌های اسرائیلی که در ارتباط با اتهام «اقدامات تروریستی» محکومیت یافته و از تشکیلات خودگردان فلسطینی کمک مالی دریافت می‌کنند می‌تواند لغو شود.
@VahidHeadli

🔸سئول، پایتخت کره جنوبی، ۱۴ سال پس از راه‌اندازی فضاهای ویژه پارک خودرو زنان در پارکینگ‌های عمومی، این تسهیلات را بر می‌چیند. هدف اولیه از این طرح، حفاظت از زنان در برابر اقدامات خشونت‌آمیز بود.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=129015

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.