• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل 27469امروز 0
0

‌🔸آمارهای بانک مرکزی ایران نشا …

  • کد خبر : 128785
  • 26 بهمن 1401 - 0:30
‌🔸آمارهای بانک مرکزی ایران نشا …

    ‌🔸آمارهای بانک مرکزی ایران نشان می‌دهد که در نیمه اول سال ۱۴۰۱ خالص حساب سرمایه کشور منفی ۱۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار بوده است. بدین ترتیب، نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار فرار سرمایه از کشور در نیمه ابتدایی امسال رخ داده که نزدیک به دو برابر دور مشابه پارسال و بیش از […]

 

‌🔸آمارهای بانک مرکزی ایران نشا … 707137001676408402

 

‌🔸آمارهای بانک مرکزی ایران نشان می‌دهد که در نیمه اول سال ۱۴۰۱ خالص حساب سرمایه کشور منفی ۱۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار بوده است.
بدین ترتیب، نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار فرار سرمایه از کشور در نیمه ابتدایی امسال رخ داده که نزدیک به دو برابر دور مشابه پارسال و بیش از سه برابر شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ است.
جزئیات آمارهای بانک مرکزی که روز دوشنبه ۲۴ بهمن منتشر شده، نشان می‌دهد که حدود ۱۰ میلیارد دلار از فرار سرمایه امسال مربوط به بهار و بقیه مربوط به فصل تابستان بوده است.
هنوز گزارشی از وضعیت پاییز، زمانی که کشور درگیر اعتراضات گسترده مردمی شده بود، منتشر نشده است.
@VahidHadlin

🔸وزیر خارجه فرانسه از آماده شدن پنجمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا در ارتباط با سرکوب اعتراضات سراسری در ایران خبر داد.
@VahidHadlin

🔸در پی انتشار سخنان انتقادآمیز عبدالکریم سروش، چهره‌ جریان موسوم به «روشنفکری دینی»، از شرکت‌کنندگان در نشست مخالفان جمهوری اسلامی در واشینگتن، کاربران شبکه‌های اجتماعی او را به «توهین جنسیتی» به گلشیفته فراهانی متهم کردند.
آقای سروش در یک سخنرانی ویدئویی که در اینترنت منتشر شده است، از نشست روز ۲۱ بهمن هشت شخصیت مخالف جمهوری اسلامی در دانشگاه جورج واشینگتن انتقاد کرد و آنان را به «پهن کردن بساط رهبری برای ایران» متهم کرد.
او بدون نام بردن از گلشیفته فراهانی که از شرکت‌کنندگان در این نشست بود، در مورد این بازیگر سینما گفت: «یکی از آن‌ها که تا امتحان نداد و سر تا پا برهنه نشد، او را به درون خانواده هنری نپذیرفتند».
اشاره عبدالکریم سروش به تصاویر نیمه‌برهنه گلشیفته فراهانی، هنرپیشه معروف ایرانی، است که چند سال پیش در یک تیزر تبلیغاتی منتشر شد و در جامعه ایرانی جنجال آفرید.
@VahidHadlin

🔸زهرا موسوی خامنه، فرزند زهرا رهنورد و میرحسین موسوی در استوری اینستاگرامش با اشاره به حصرخانگی پدر و مادرش نوشته است: «حصر ظالمانه ۱۲ ساله شد، از ۲۵ بهمن ۸۹ تاکنون.»
@VahidHadlin

🔸دادستانی خراسان رضوی با اعلام خبر بازداشت مربی متخلف در یکی از مدارس فوتبال مشهد، گفت، برای سه خبرنگار و یک مسئول اداره ورزش و جوانان مشهد «قرار تأمین» صادر شده؛ هم‌زمان گفته می‌شود خبرنگارانی که این موضوع را رسانه‌ای کرده بودند شش ماه از فعالیت خبری تعلیق شده‌اند.
خانواده ۱۵ نفر از اعضای «تیم فوتبال نمازگزاران مشهد» از مربی باشگاه به دلیل «تعرض» به فرزندانشان شکایت کر‌ده‌اند.
دادستانی خراسان رضوی در اظهارات اخیر خود گفت، «هیچ‌گونه سند و مدرکی» دال بر انجام تعرض فیزیکی از سوی مربی به دستگاه قضایی ارائه نشده و «به اثبات نرسیده است.»
@VahidHadlin

🔸رئیس‌جمهور چین در جریان سفر همتای ایرانی‌اش به این کشور برای توسعه روابط دوجانبه بر حمایت پکن از جمهوری اسلامی تاکید کرد.
به گزارش سایت تلویزیون دولتی چین، شی جین پینگ روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن در دیدار با ابراهیم رئیسی خود گفت که «چین از حاکمیت ملی ایران و مقاومت در برابر یکجانبه‌گرایی و زورگویی حمایت می‌کند».
او افزود که پکن با دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی و تضعیف امنیت و ثبات ایران مخالف است.
آقای شی وعده داده که دو کشور «در مورد مسائل مربوط به منافع اصلی یکدیگر همکاری کنند»، اما جزئیاتی ارائه نداد.
@VahidHadlin

🔸رئیس‌جمهور ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد شمار قربانیان زلزله اخیر در جنوب این کشور به ۳۵ هزار و ۴۱۸ نفر رسیده و بیش از ۱۳ هزار نفر از مصدومان این حادثه نیز هنوز در بیمارستان بستری هستند.
رجب طیب اردوغان که در وزارت حوادث اضطراری سخنرانی می‌کرد، افزود: عملیات تجسس در ۱۵ هزار ساختمان از کل ۱۹ هزار ساختمان فروریخته در مناطق زلزله‌زده تمام شده و در کل ۲۱۱ هزار واحد مسکونی در ۴۷ هزار ساختمان دیگر قابل سکونت نیستند.
@VahidHadlin

🔸الماس بحث برانگیز مورد ادعای هند موسوم به الماس کوه نور در مراسم تاجگذاری چارلز سوم پادشاه، بریتانیا در لندن در ماه مه مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.
در عوض، شهبانو کامیلا، همسر پادشاه بریتانیا یک تاج مزین با الماس را از مجموعه شخصی ملکه الیزابت فقید خواهد پوشید.
هند استدلال می‌کند که یکی از حاکمان قرن نوزدهمی این کشور فریب خورده تا الماس کوه نور را در زمان استعمار بریتانیا تحویل دهد و می‌خواهد آن را بازگرداند.
این الماس غول پیکر همچنین مورد ادعای پاکستان و طالبان در افغانستان نیز است.
@VahidAfLin

🔸یاکوب یانکتو، فوتبالیست ۲۷ ساله تیم ملی جمهوری چک، دیروز دوشنبه با انتشار ویدیویی در صفحه توییتر خود گفت: من همجنس‌گرا هستم و دیگر نمی‌خواهم این موضوع را پنهان کنم.
@VahidOOnLin

🔸عربستان سعودی پس از دریافت میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۳۰ رسما به عنوان میزبان جام جهانی باشگاه ها در سال ۲۰۲۳ معرفی شد.
@VahidOOnLin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=128785

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.