نماد سایت خبرکده

‌🔸قیمت هر دلار آمریکا روز چهار …

‌🔸قیمت هر دلار آمریکا روز چهار … 604225001676471403 1024x1024

 

 

‌🔸قیمت هر دلار آمریکا روز چهارشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه، را با عدد ۴۶ هزار و ۲۵۰ تومان آغاز کرد و ساعاتی بعد با ثبت رکوردی جدید به بالای ۴۷ هزار تومان هم رسید. احتمال داده می‌شود قیمت دلار به ۵۰ هزار تومان هم برسد.
@VahidHeadli

🔸رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی روز چهارشنبه ۲۶ بهمن گفت «کمبودها و ضعف‌های ما کم نیست، بعضی‌هایش را مردم احساس می‌کنند. گرانی هست، تورم هست، کاهش ارزش پول ملی هست، ضعف‌های دیگری هم داریم در بخش‌های مختلف»، اما در ادامه خطاب به مردم افزود: «منتها شما با نگاه انقلابی به ضعف‌ها نگاه کنید، چرا با نگاه ارتجاعی نگاه می‌کنید؟»
گفت: «با نگاه ارتجاعی به ضعف‌ها، اینگونه نتیجه گرفته می‌شود که فایده‌ای ندارد و نمی‌شود کاری کرد بنابراین باید دست روی دست بگذاریم یا نِق بزنیم و ضعف‌ها را با صدای بلند مطرح کنیم و حتی مثل برخی‌ها اصل انقلاب و جمهوری اسلامی را انکار کنیم.»
رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که «می‌گویند چرا همه‌ تلاش خودتان را گذاشتید روی تسلیحات؛‌ پهپاد، موشک و…»، از آن به‌عنوان «پیشرفت» یاد کرد و در توضیح دلیل آن گفت «کشوری که دشمن دارد، باید به فکر خودش باشد دیگر».
@VahidHeadli, @VahidOOnLi

🔸روسیه می‌گوید به خاطر نبود گواهی‌نامه ایمنی خودروهای ایرانی، واردات آن به کشور غیرممکن است.
خبرگزاری ریانوستی روسیه از قول وزارت صنایع و تجارت کشور گزارش داد یکی از شروط واردات خودرو از هر کشوری گواهی استاندارد خودرو است.
خودداری صریح روسیه از واردات خودروهای ایرانی به خاطر کیفیت و ایمنی پایین آنها در حالی است که مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ۲۱ دی‌ماه مدعی شده بود تا پایان امسال حدود دو هزار دستگاه «تارا» و «دنا» به بازار روسیه صادر خواهیم کرد.
@VahidHeadli

🔸خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، به نقل از بانک مرکزی از افزایش ۶۰ درصدی در ارزش صادرات نفت ایران در نیمه نخست سال جاری خبر داد.
ایرنا که اخبار رسمی حکومت را پوشش می‌دهد انتشار این آمار رسمی از سوی بانک مرکزی را نشانه آن دانسته است که «موفقیت دولت سیزدهم در مقابله با تحریم‌های نفتی کاملا موثر بوده است».
@VahidHeadli
حضور ابراهیم رئیسی با تیم اقتصادی دولت در چین و اصرار برای اجرایی شدن قرارداد ۲۵ ساله در کنار نگرانی‌های کارشناسان، باعث ذوق زدگی در اردوگاه اصولگرایان و حامیان ابراهیم رئیسی شده است. روزنامه‌های ایران و همشهری با انتشار گزارش‌هایی در مورد این سفر، توافق‌های انجام شده را تلاشی برای «خنثی کردن» و دور زدن تحریم‌ها دانستند.
@VahidHeadli

🔸ستاد فرماندهی نظامی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز چهارشنبه از سرنگونی یک پهپاد ساخت ایران در شمال شرقی سوریه به دست نیروهای آمریکایی حاضر در این منطقه خبر داد.
سنتکام می‌گوید که این پهپاد قصد انجام ماموریت شناسایی بر فراز پایگاه کونوکو در شمال شرقی سوریه در نزدیکی مرز عراق را داشته است.
@VahidHeadli

🔸برنامه زیست‌محیطی سازمان ملل متحد، «یونپ»، بار دیگر روز سه‌شنبه خواستار آزادی نیلوفر بیانی، فعال محیط‌‌ زیستی و کلیه فعالان و کارشناسان محیط‌ زیستی زندانی در ایران شده است.
این نهاد وابسته به سازمان ملل در بیانیه‌ای تصریح کرده است که با توجه به «عفو» زندانیان در شرایط کنونی در ایران، بار دیگر درخواست خود را برای آزادی نیلوفر بیانی و دیگر فعالان محیط زیستی تکرار می‌کند.
@VahidHeadli

🔸خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام، در متنی که «رنجنامه» توصیف شده، خواستار آزادی فائزه هاشمی از زندان شده‌اند.
آن‌ها در این متن که در وب‌سایت «جماران» منتشر شده، نوشته‌اند به «جُرم» فرزند هاشمی‌بودن، «تحت فشار» قرار دارند و «شاید بتوان با آزادی زنان در بند سیاسی از جمله خواهرمان فائزه، مرهمی بر زخم‌ها گذاشت».
این متن در شرایطی منتشر شده که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به دنبال اخذ تعهدنامه کتبی از بازداشت‌شدگان اعتراضات است، اما فائزه هاشمی رفسنجانی با انتشار نامه‌ای سرگشاده «تعهد» داده به فعالیت سیاسی ادامه دهد.
@VahidHeadli

🔸مقامات ترکیه و سازمان ملل روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن اعلام کردند تعداد قربانیان زمین‌لرزه هفته گذشته در مناطق مرزی ترکیه و سوریه از مرز ۴۱ هزار نفر گذشت.
سازمان ملل اعلام کرده است که شمار قربانیان زمین‌لرزه در سوریه تا روز سه‌شنبه به هشت هزار و ۸۱۴ نفر رسیده است.
@VahidHeadli

🔸کاخ سفید می‌گوید نشانه‌ای در دست نیست که سه شی پرنده‌ای که در پایان هفته توسط ارتش آمریکا ساقط شدند، به عملیات تجسسی چین است، مرتبط باشند.
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، گفت که این اشیاء ممکن است «به سازمان‌های تجاری یا تحقیقاتی مرتبط باشند، بنابراین بی‌خطرند.»
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

خروج از نسخه موبایل