نماد سایت خبرکده

‌🔸مناطق مختلفی از شهر تهران از …

‌🔸مناطق مختلفی از شهر تهران از … 758060001676296803 1024x1024

 

 

‌🔸مناطق مختلفی از شهر تهران از جمله شهرک‌ اکباتان، صادقیه، شهرک باقری، نارمک، تهرانپارس در شامگاه برفی یک‌شنبه شاهد سردادن شعارهای شبانه و ضد حکومتی از سوی معترضان بود.
جمعی از مردم نیز در شهرهای آمل استان مازندران، بجنورد استان خراسان شمالی، کلاچای استان گیلان، همدان و تعداد دیگری از شهرهای ایران اقدام به سردادن شعارهای شبانه و پخش آژیر نمادین انقلاب کردند.
@VahidHeadline

🔸با وجود اعتراض‌ها به مصوبهٔ سران سه قوه جمهوری اسلامی برای فروش اموال دولتی و ملی کشور، سخنگوی شورای نگهبان گفت این مصوبه «به‌تأیید رهبری رسیده بنابراین مبنای قانونی دارد».
هادی طحان نظیف، در عین حال ادعا کرد که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، تأیید چنین مصوبه‌ای از اختیارات رهبر جمهوری اسلامی بوده است.
@VahidHeadline

🔸رسانه‌های دولتی گزارش داده‌اند که دولت ابراهیم رئیسی به دنبال اجرای طرحی با عنوان «بسته امتداد وحدت» است تا زمینه بازگشت ایرانیان خارج کشور بدون آنکه «تحت تعقیب» قرار بگیرند، فراهم شود. دولت می‌گوید در عین حال به دنبال بازگرداندن چهر‌ها به کار و دانشگاهیان به تحصیل است.
پایگاه خبری نورنیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی گزارش داده است که ابراهیم رئیسی پیشنهادهای خود را به آیت‌الله خامنه‌ای ارائه و او نیز با این طرح «موافقت» کرده است.
مسئولان و رسانه‌های دولتی می‌گویند «بسته امتداد وحدت» دولت ابراهیم رئیسی در ادامه موافقت رهبر جمهوری اسلامی با پیشنهاد قوه قضائیه آزادی زندانیان سیاسی است.
@VahidHeadline

🔸مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، بزرگ‌ترین قبرستان پایتخت ایران، اعلام کرد که «اگر اتفاقی در تهران رخ دهد»، این قبرستان قبر به‌اندازه لازم ندارد.
@VahidHeadline

🔸در پی تعلیق حسن باقری نیا، استاد رشته علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه حکیم سبزواری، به خاطر حمایت از دانشجویان معترض و اعتراضات سراسری در ایران، ۴۹۶ دانشجوی این دانشگاه با انتشار بیانیه‌ای این اقدام را «غیر قانونی» دانستند و خواهان بازگشت او به دانشگاه شدند.
@VahidHeadline

🔸به‌رغم انتشار خبرها و گزارش‌های متعدد در چند ماه گذشته از اخراج شمار بسیاری از استادان دانشگاه‌ها به‌دلیل حمایت از اعتراضات، در قالب قطع همکاری یا بازنشستگی اجباری و یا تعلیق، معاون حقوقی وزارت علوم ادعا کرد «هیچ استادی به‌دلیل مسائل سیاسی اخراج نشده است».
مرتضی فرخی گفت آماری از اخراج اساتید دانشگاه‌ها پس از اعتراضات اخیر «وجود ندارد»، و در عین حال ادعا کرد «اگر مواردی از اخراج اساتید مطرح می‌شود، دلیل آن ناتوانی علمی و عدم دریافت‌ پایه‌ها در زمان مقرر است».
@VahidHeadline

🔸درحالی‌که برخی منابع حکومتی از دو روز پیش از بازداشت سروان بهنام زارعی، مأمور پلیس اهل کرمانشاه، خبر می‌دادند، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس کشور گفت که این مأمور «دستگیر نشده» بلکه «توجیه» شده است.
@VahidHeadline

🔸۱۱۲ نفر از انقلابیون مسلمانی که در جریان انقلاب سال ۱۳۵۷ در ایران مشارکت داشتند، با انتشار بیانیه‌ای نوشتند که جمهوری اسلامی با «فضای خفقان‌آمیزی» که ایجاد کرده «جز شرمساری از آن‌چه بر فرزندان این مرز و بوم می‌رود، چیزی باقی نگذاشته» است.
این مبارزان و زندانیان سیاسی دوران پهلوی در بیانیه خود به‌مناسبت سالگرد انقلاب اسلانی ۵۷ این انقلاب را «پیروزی شیرین» توصیف کردند که اکنون از آن فقط «تلی از آرزوی‌‌های بربادرفته بر جای مانده است».
آنان نوشتند که جمهوری اسلامی «کشور را به ورطه سقوط برده و استبدادی دیگر به کشور بازگردانیده آن هم به نام دین و مذهب»:
@VahidHeadline

🔸در حالی که تعداد قربانیان زمین‌لرزه هفته گذشته مناطق مرزی ترکیه و سوریه از مرز ۳۶ هزار نفر گذشت، امدادگران همچنان به بیرون آوردن بازماندگان بیشتری از زیر آوار در این دو کشور ادامه می‌دهند.
زلزله روز دوشنبه گذشته از حیث میزان تلفات ششمین بلایای طبیعی در جهان طی قرن کنونی به‌شمار می‌آید به طوری که آمار تلفات آن از زلزله شهر بم ایران در سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۲) که ۳۱ هزار کشته بر جای گذاشت، فراتر رفته است.
@VahidHeadline

🔸ایران خوردو تولید پژو ۲۰۶ را در اسفند ماه امسال متوقف خواهد کرد.
شرکت ایران خودرو، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های پژو ۲۰۶ در جهان بوده که تولید این اتومبیل را از سال ۱۳۸۰ شروع کرد.
@VahidHeadline

🔸عصر یکشنبه نیروی هوایی ایالات متحده یک شی دیگر را در ارتفاع بالا، روی هورون در ایالت میشیگان سرنگون کرد. هنوز جزئیات جدیدی از این شی اعلام نشده است.
این چهارمین شی‌ ناشناس است که آمریکا آن را سرنگون می‌کند. هفته پیش آمریکا بالن چینی را سرنگون کرد.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

خروج از نسخه موبایل