• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌ ‌🔸عفو بین‌الملل از مقامات جم …

  • کد خبر : 128352
  • 21 بهمن 1401 - 19:30
‌ ‌🔸عفو بین‌الملل از مقامات جم …

    ‌ ‌🔸عفو بین‌الملل از مقامات جمهوری اسلامی خواست که حکم اعدام برای شعیب میربلوچ‌زهی ریگی، از بازداشت‌شدگان بلوچ، را لغو کند. این سازمان اعلام کرد که حکم اعدام آقای میربلوچ‌زهی ریگی، متولد ۱۳۸۲، که برای اعتراف اجباری، تحت شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها قرار گرفته، «به‌شدت ناعادلانه» است و باید لغو شود. @VahidHeadline 🔸ثمین […]

 

‌ ‌🔸عفو بین‌الملل از مقامات جم … 197327001676044805

 

‌ ‌🔸عفو بین‌الملل از مقامات جمهوری اسلامی خواست که حکم اعدام برای شعیب میربلوچ‌زهی ریگی، از بازداشت‌شدگان بلوچ، را لغو کند.
این سازمان اعلام کرد که حکم اعدام آقای میربلوچ‌زهی ریگی، متولد ۱۳۸۲، که برای اعتراف اجباری، تحت شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها قرار گرفته، «به‌شدت ناعادلانه» است و باید لغو شود.
@VahidHeadline

🔸ثمین چراغی، وکیل دادگستری که چند موکل در دادسرای اوین دارد، درباره محتوای تعهدنامه اخذ شده از برخی از معترضان بازداشتی به شبکه شرق گفت: «واقعیت آن است که برخی متون به شکلی بود که انگار قرار بر تعلیق مجازات است، نه عفو.»
او با اشاره به این که برخی تعهدنامه‌ها به لحاظ حقوقی شامل «اقرار متهم علیه» خود است، افزود: «به عنوان نمونه از برخی افراد که [درباره‌شان در دادگاه] حکمی صادر نشده و در بازداشت موقت بوده‌اند، خواسته شده بود که بنویسند مرتبه بعد اشد مجازات در قبالشان اجرایی شود.»
@VahidHeadline

🔸کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه، در یک تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود گفت که باید «پاسخ بین‌المللی قوی‌تری» به تهدید ناشی از برنامه موشک‌های بالستیک ایران داده شود.
@VahidOOnLine

🔸نماینده وزارت خارجه آلمان در پاسخ به نمایندگان پارلمان مرکزی این کشور درباره قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا، گفت: «قرار دادن این سازمان شبه‌نظامی در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا به این سادگی‌ امکان‌پذیر نیست و در این مسیر موانع حقوقی وجود دارد. الزامات این امر فعلا مشخص نیست و برخی نیز گمان می‌کنند که این الزامات هنوز کاملا فراهم نیست.»
وی در ادامه سخنان خود گفت که سپاه پاسداران هم‌اکنون به خاطر تسلیحات کشتار جمعی تحت تحریم اتحادیه اروپا است و از این رو اگر به فهرست سازمان‌های تروریستی نیز اضافه شود، تبعات بیشتری برای آن نخواهد داشت.

@VahidHeadline

🔸هرانا نوشت دادگاه انقلاب کرج برای ۱۱ شهروند بهایی در یک پرونده مشترک بین ۲۵ ماه تا ۷ سال حبس تعزیری صادر کرده است.
دادگاه انقلاب کرج این شهروندان بهایی را به «اهانت و فعالیت آموزشی و تبلیغی علیه شرع اسلام»، «شرکت در تشکیل گروه و اداره اشخاص به قصد بر هم زدن امنیت کشور از طریق اقدام به ترویج بهائیت در اطفال، کودکان و نوجوانان»، «فعالیت آموزشی و ترویجی مغایر با شرع اسلام از طریق آموزش و ترویج بر اساس تعالیم بهائیت در مهدهای کودک»، «تبلیغ بر علیه شرع اسلام از طریق آموزش کوچینگ» متهم کرده است:
@VahidHeadline

🔸شوراهای صنفی دانشجویان کشور از صدور حکم اخراج ۱۶ دانشجو در زابل و تعلیق دو استاد دانشگاه در ارتباط با اعتراضات سراسری اخیر خبر داده است:
@VahidHeadline

🔸منابع مطلع به خبرگزاری رویترز گفته‌اند، برزیل در حالی که لولا داسیلوا، رئیس جمهوری این کشور، در تدارک سفر به واشینگتن و دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده بوده، تحت فشار آمریکا به درخواست تهران برای پهلو گرفتن دو کشتی جنگی ایران در ریو دو ژانیرو پاسخ منفی داده است.
لولا دا سیلوا در حالی تن به این خواسته واشینگتن داده که همواره مخالف تحریم‌های ایالات متحده علیه تهران بوده است و سیاست خارجی بی‌طرفی را دنبال می‌کرد.
@VahidHeadline

🔸همزمان با آغاز تخریب بافت تاریخی شیراز، روزنامه سازندگی در گزارشی با عنوان «هراس شیراز» از محمدرضا رضازاده، شوهر انسیه خزعلی، معاون زنان و امور خانواده دولت سیزدهم، به‌ عنوان «نخستین و مهم‌ترین چهره» در پروژه تخریب بافت تاریخی شیراز نام برده شده است.
@VahidHeadline

🔸بیش از ۸۰ درصد از هواپیماهای ناوگان هواپیماهای ای‌تی‌آر ایران که پس از برجام خریداری شدند «به دلیل کمبود قطعه زمین‌گیر شده‌اند».
@VahidHeadline

🔸تیم والیبال پیکان تهران موفق شد با پیروزی سه بر صفر در مقابل تیم سریک گنبد، قهرمانی لیگ برتر والیبال زنان را به دست بیاورد.
@VahidOOnLine

🔸مسیح علی‌نژاد و شاهزاده رضا پهلوی به کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت شده‌اند. امسال مقامات جمهوری اسلامی دعوت نشده‌اند.
@VahidHeadline

🔸سخنرانی راجر واترز، اسطوره موسیقی راک و گروه بریتانیایی پینک‌فلوید در سازمان ملل متحد با اعتراض اوکراین روبرو شده است.
راجر واترز که به دعوت روسیه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد حاضر شده بود ضمن محکوم‌کردن لشکرکشی مسکو به خاک اوکراین، گفت که از نظر او این جنگ بدون اقدامات «تحریک‌آمیز» اوکراین و غرب آغاز نشده است.
@VahidHeadline

🔸مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای شهادت در تحقیقات قضایی علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا احضار شده است.
گزارش شده که این احضاریه در خصوص پرونده‌ای است که دونالد ترامپ را متهم می‌کند که به دنبال باطل کردن انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بود.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=128352

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.