• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 27538امروز 0
0

‌🔸امیر مازیار عضو هیات علمی دا …

  • کد خبر : 128244
  • 20 بهمن 1401 - 16:00
‌🔸امیر مازیار عضو هیات علمی دا …

    ‌🔸امیر مازیار عضو هیات علمی دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر دانشگاه تهران از تعلیق خود و همچنین کوروش گلناری دیگر استاد این دانشگاه خبر داد. @VahidHeadline 🔸در حالی که در جریان اعتراضات سراسری ایران معترضان خواستار حمایت ارتش شده بودند، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در واکنشی غیرمستقیم اعلام کرد که […]

 

‌🔸امیر مازیار عضو هیات علمی دا … 341923001675945804

 

‌🔸امیر مازیار عضو هیات علمی دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر دانشگاه تهران از تعلیق خود و همچنین کوروش گلناری دیگر استاد این دانشگاه خبر داد.
@VahidHeadline

🔸در حالی که در جریان اعتراضات سراسری ایران معترضان خواستار حمایت ارتش شده بودند، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در واکنشی غیرمستقیم اعلام کرد که ارتش اکنون نسبت به روزهای آغازین تشکیل جمهوری اسلامی «به مراتب انقلابی‌تر» شده است.
آقای خامنه‌ای در یک سخنرانی به مناسبت «روز نیروی هوایی» گفت که در جریان انقلاب، «ارتش در کنار مردم ایستاد و انقلابی ماند» و «ارتش جمهوری اسلامی امروز به مراتب انقلابی‌تر، مؤمن‌تر و خالص‌تر از روزهای اول است».
او بدون اشاره به رویداد خاصی اضافه کرد که ارتش جمهوری اسلامی در دهه‌های اخیر «هر جا لازم بوده»، «نقش‌آفرینی» و «ایستادگی کرده است».
این در حالی است که خامنه‌ای ارتش پیش از انقلاب را به «سرکوب مردم» متهم کرد.
@VahidHeadline

🔸رئیس اتاق بازرگانی ایران از افزایش ۱۲۸ درصدی مالیات بخش خصوصی در بودجه ۱۴۰۲ خبر داده است.
بدین ترتیب مالیات بخش خصوصی در بودجه سال آینده نسبت به سال جاری تقریبا ۲.۵ برابر شده است. چنین جهش بزرگ در حالی است که در بودجه سال آینده، دولت ۸۳۸ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی در نظر گرفته که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد و با توجه به این امر، رشد مالیات بخش خصوصی بسیار بیشتر از بخش‌های دیگر است.
@VahidHeadline

🔸در حالی که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به دنبال اخذ تعهدنامه کتبی از بازداشت‌شدگان اعتراضات است، فائزه هاشمی رفسنجانی با انتشار نامه‌ای سرگشاده «تعهد» داده به فعالیت سیاسی ادامه دهد.
این فعال سیاسی منتقد حکومت، در جریان اعتراضات سراسری اخیر بازداشت شد و اکنون در بند زنان اوین به سر می‌برد.
@VahidHeadline

🔸نسرین ستوده، وکیل مدافع و فعال حقوق بشر ایرانی، در مصاحبه‌ تلویزیونی با کریستین امانپور، مجری و برنامه‌ساز سرشناس شبکه سی‌ان‌ان گفت: «بسیاری از معترضان با تهدید و خطر اعدام مواجه هستند، اما خشم آنها فروکش نکرده است. به رغم سرکوب‌ها هنوز مردم ایران خواهان تغییر نظام و همه‌پرسی هستند و بر آن تاکید دارند».
@VahidHeadline

🔸گروهی از مال‌باختگان صرافی کریپتولند روز چهارشنبه در مقابل دفتر معاون اول قوه قضاییه در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
معترضان مال‌باخته این صرافی که کفن پوشیده بودند، شعارهایی از جمله «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه»، «کریپتولند رو بستند، رو پول ما نشستند»، و «داد بزن، حقت رو فریاد بزن» دادند.
@VahidHeadline

🔸پلیس سوئد درخواست برگزاری یک تجمع دیگر برای سوزاندن قرآن در استکهلم، پایتخت این کشور را رد کرد.
ماه گذشته برگزاری یک راهپیمایی در سوئد که در آن قرآن به آتش کشیده شد با اعتراض دولت ترکیه به یک معضل دیپلماتیک بدل شد که ممکن است پیوستن سوئد به ناتو را زیر سئوال ببرد.
مقاات دولت سوئد گفتند که پس از مشورت با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور به این نتیجه رسیده‌اند که برگزاری تظاهراتی که روز چهارشنبه با تصمیم پلیس لغو شد می‌توانست به منافع و امنیت ملی سوئد لطمه بزند.
@VahidHeadline

🔸پولتیکو: در طرح میزبانی مشترک عربستان، یونان و مصر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰، محمد بن سلمان پذیرفته همه هزینه‌های دو کشور دیگر را بپردازد.
به نوشته پولتیکو، بر اساس پیشنهاد عربستان، در صورت موافقت فیفا با میزبانی مشترک این سه کشور در سال ۲۰۳۰، سه چهارم بازی‌ها در عربستان برگزار خواهند شد.
@VahidHeadline

🔸همزمان با افزایش انتقاد رهبران اپوزیسیون و کاربران شبکه‌های اجتماعی از عملکرد ضعیف دولت ترکیه در واکنش به زلزله مرگبار در این کشور و فیلتر کردن توییتر، «نت‌بلاکس» یک نهاد مدنی ناظر بر کنترل حکومتی شبکه اینترنت گفت: «حکومت ترکیه در محدود کردن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی در مقاطع بحرانی و حوادث ایمنی سابقه طولانی دارد.»
@VahidHeadline

🔸ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین روز چهارشنبه ۱۹ بهمن در سخنرانی خود در نشست پارلمان بریتانیا از حامیان غربی کی‌یف خواست به این کشور جت‌های جنگنده بدهند.
رییس جمهوری اوکراین ضمن قدردانی از کمک‌های نظامی و مالی بریتانیا و مشارکت این کشور در تحریم‌ها علیه روسیه، ارسال جت‌های جنگنده را به «بال‌های آزادی» تشبیه کرد که می‌تواند در تغییر تعادل قوا در جنگ به نفع اوکراین نقش مهمی ایفا کند.
@VahidHeadline

🔸جو بایدن در سخنرانی سالانه‌اش در کنگره در مقطعی کلیدی برای دوران ریاست جمهوری‌اش نطقی پرشور و گاهی تهاجمی ایراد کرد. این سخنرانی مقارن بود با راه‌اندازی کارزار انتخاباتی مجدد او برای ریاست جمهوری و در حالی که جمهوری‌خواهان بر یکی از دو مجلس کنگره تسلط دارند.
۵ نکته از سخنرانی سالانه بایدن:
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=128244

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.