• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل 27538امروز 9
0

‌🔸سازمان عفو بین‌الملل با انتش …

  • کد خبر : 128197
  • 19 بهمن 1401 - 0:30
‌🔸سازمان عفو بین‌الملل با انتش …

    ‌🔸سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امتناع مقامات جمهوری اسلامی، به‌خصوص دیپلمات‌های سابق حکومت، از اعتراف درباره «کشتار سال ۶۷»، منجر به تداوم چرخه‌ای از جنایات بین‌المللی و سرپوش‌گذاری به‌قصد حذف هرگونه مخالفت سیاسی شده است. این سازمان در بیانیه‌ خود با اشاره به «نقش دیپلمات‌های سابق جمهوری اسلامی در […]

 

‌🔸سازمان عفو بین‌الملل با انتش … 702817001675803602

 

‌🔸سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امتناع مقامات جمهوری اسلامی، به‌خصوص دیپلمات‌های سابق حکومت، از اعتراف درباره «کشتار سال ۶۷»، منجر به تداوم چرخه‌ای از جنایات بین‌المللی و سرپوش‌گذاری به‌قصد حذف هرگونه مخالفت سیاسی شده است.
این سازمان در بیانیه‌ خود با اشاره به «نقش دیپلمات‌های سابق جمهوری اسلامی در سرپوش‌گذاشتن بر کشتار ۶۷»، همچنین به انتشار اطلاعات غلط و مخالفت با تحقیقات بین‌المللی در مواجهه با شواهد موثق متعدد درباره اعدام هزاران زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ اعتراض کرد.
@VahidHadlin

🔸روزنامه فایننشال تایمز از رویگردانی «ناوگان اشباح» از نفت ایران و توجه آن به حمل و نقل نفت روسیه خبر داده است.
«ناوگان اشباح» اصطلاحا به نفتکش‌هایی گفته می‌شود که با پنهان کردن مالکیت نفتکش، محموله‌های نفتی و مسیر تردد خود، سعی در نقض تحریم‌های بین‌المللی و فروش مخفی نفت دارند.
این روزنامه معتبر بریتانیایی می‌نویسد از دسامبر پارسال که هفت کشور صنعتی جهان و اتحادیه اروپا تحریم‌های نفتی روسیه را به اجرا گذاشتند، روسیه برای دور زدن تحریم‌ها به روش‌هایی روی آورده که ایران برای سال‌ها انجام می‌داد.
بر اساس این گزارش، حداقل ۱۶ نفتکش جزو شبکه «ناوگان اشباح» که پیشتر مشغول حمل مخفی نفت ایران بودند، طی دو ماه گذشته به حمل و نقل نفت روسیه روی آورده‌اند.
@VahidHadlin

🔸گروهی از زندانیان سیاسی به‌ویژه زندانیان اعتراض سراسری اخیر به‌تازگی در نامه‌ای به سازمان ملل و سران کشورهای جهان اعلام کردند که از شاهزاده رضا پهلوی برای پیگیری مطالبات آزادی‌خواهانه خود در عرصه جهانی حمایت می‌کنند.
@VahidOOnLin

🔸ابوالفضل قدیانی فعال سیاسی ساکن ایران، با اشاره به بیانیه اخیر میرحسین موسوی، از نیروهای اصلاح‌طلب این کشور خواست به آقای موسوی «تأسی کرده و عبور خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کنند.»
آقای قدیانی در یادداشتی در این زمینه افزود: «چون اکثریت قاطع آنان [اصلاح‌طلبان] به درستی به این نتیجه رسیده‌اند که این نظام غیرقابل اصلاح است.»
@VahidHadlin

🔸خواهر برنارد فیلن، شهروند فرانسوی- ایرلندی که در ایران زندانی است و چند هفته پیش اعتصاب غذای خشک خود را پایان داد، به خبرگزاری فرانسه گفت که وضعیت سلامتی برادرش رو به وخامت است.
کارولین فیلن افزود: «در روزهای اخیر بینایی برادرم به شدت تضعیف شده و به زحمت می‌تواند ببیند. پنجشنبه گذشته زانو او پیچ خورده و به زمین افتاده است. با وجود درد شدید به او عصا و یا چوب زیر بغل نداده‌اند.»
خانم فیلن اظهار تاسف کرد که نام برادرش در فهرست چند هزار زندانی که توسط آیت‌الله خامنه‌ای عفو شده و قرار است آزاد شوند، نیست.
@VahidHadlin

🔸در پی مسمومیت سریالی و دسته‌جمعی «دانش‌آموزان دختر» در دست‌کم ۱۲ مدرسه قم، اداره کل آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای تمامی مدارس و واحدهای آموزشی قم را به منظور «بررسی دلایل بروز مسمومیت در مدارس» و به خاطر «نگرانی اولیای دانش آموزان» تعطیل اعلام کرد.
برخی رسانه‌های شهر قم مدت تعطیلی مدارس این شهر را دو روز و تعدادی از رسانه‌ها نیز آن را تا یک‌شنبه آینده اعلام کرده‌اند.
@VahidHadlin

🔸شمار کشته شدگان زلزله شدید در ترکیه و سوریه به هفت هزار و ۲۰۰ نفر افزایش یافته است. طبق گفته مقامات، تاکنون پنج هزار و ۴۰۰ نفر در ترکیه و بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در سوریه جان خود را از دست داده اند.
@VahidHadlin

🔸حکومت طالبان طی اعلامیه‌ای ورود پول کشورهای منطقه به افغانستان را ممنوع و انتقال دلار به خارج را محدود کرد. در این اعلامیه برای متخلفان مجازات‌های متفاوتی هم تعریف شده است.
@VahidAfLin

🔸سریهی هایدایی، فرماندار منطقه لوهانسک در شرق اوکراین گفته است که روسیه نیرویی متشکل از ده‌ها هزار نفر را به شرق اوکراین اعزام کرده تا بعد از ۱۵ فوریه به یک حمله تهاجمی گسترده در این منطقه دست بزند.
@VahidHadlin

🔸پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا می‌گوید در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ هم دست کم سه بالن تجسسی چین وارد آسمان آمریکا شده بودند اما نهادهای نظامی ایالات متحده موفق به شناسایی آنها نشده بودند. همزمان پنتاگون تصاویری از بقایای بالن چینی که روز شنبه در آبهای شرق آمریکا هدف جنگنده‌های این کشور قرار گرفت، منتشر کرده است.
ژنرال گلن ون‌هرک، مقام مسئول پنتاگون در دفاع فضایی و هوایی آمریکا، گفت در آن سال‌ها خلاء اطلاعاتی در بخش اشراف کامل بر قلمرو آسمانی آمریکا وجود داشته است.
روزنامه‌ نیویورک تایمز و پایگاه خبری بلومبرگ می‌گویند این بالن‌ها احتمالا در آن زمان (۲۰۱۶-۲۰۲۰) به عنوان بشقاب پرنده طبقه‌بندی شده بودند.
@VahidHadlin

📡 @VahidOnlin

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=128197

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.