• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

‌🔸مسئول امور سیاست خارجی اتحاد …

  • کد خبر : 128081
  • 18 بهمن 1401 - 1:00
‌🔸مسئول امور سیاست خارجی اتحاد …

    ‌🔸مسئول امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که توافق هسته‌ای تنها راه متوقف کردن برنامه اتمی ایران است. جوزپ بورل در مصاحبه با روزنامه وال استریت جورنال گفته است: منتقدان تلاش‌های او برای احیای برجام «خطرات مرتبط با یک ایران هسته‌ای را کاملا ارزیابی نکرده‌اند». مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مصاحبه […]

 

‌🔸مسئول امور سیاست خارجی اتحاد … 686554001675719004

 

‌🔸مسئول امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که توافق هسته‌ای تنها راه متوقف کردن برنامه اتمی ایران است.
جوزپ بورل در مصاحبه با روزنامه وال استریت جورنال گفته است: منتقدان تلاش‌های او برای احیای برجام «خطرات مرتبط با یک ایران هسته‌ای را کاملا ارزیابی نکرده‌اند».
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مصاحبه همچنین به انتقادهایش از سیاست‌های جمهوری اسلامی در داخل و خارج اشاره کرد و می‌گوید در آخرین تماسش با وزیر خارجه ایران، نه تنها خواستار توقف اعدام و سرکوب شده بلکه هشدار داده است که ادامه این مسیر، انجام هرگونه توافق سیاسی را غیرممکن می‌کند.
@VahidHeadli

🔸در ادامه مسمومیت‌های زنجیره‌ای بر اثر استنشاق گاز سمی در مدرسه‌های قم، ۶۱ دانش‌آموز روز دوشنبه راهی مراکز درمانی شدند، و آموزش و پرورش این استان اعلام کرد در روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن کلاس‌های همه مدارس غیرحضوری برگزار می‌شود.
بنا بر گزارش‌ها، مسمومیت ناشی از گازگرفتگی دانش‌آموزان در مدرسه‌های استان قم «بیش از دو ماه» است که آغاز شده و «همچنان ادامه دارد»، اما علت آن روشن نیست.
@VahidHeadli

🔸بنجامین بریِ‌یر، تبعه فرانسوی زندانی در ایران، برای دومین بار از زمان بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زد.
خواهر و وکیل این زندانی که با اتهام «جاسوسی» به هشت سال زندان محکوم شده، روز دوشنبه ۱۷ بهمن در بیانیه‌ای اعلام کردند: «اعتصاب غذا تنها سلاحی است که او در اختیار دارد».
@VahidHeadli

🔸برادر اشراق نجف‌آبادی در توییتی اعلام کرد این ورزشکار شیرازی همراه با حسام موسوی، مربی سنگنوردی و امیرارسلان مهدوی مربی اسنوبرد، از زندان آزاد شدند.
@VahidOOnLi
حامد قشقایی کوهنورد، سنگنورد و غارنورد شیرازی و دبیر پیشین کمیته هیمالیانوردی استان فارس که در ۱۹ آبان ۱۴۰۱ بازداشت شده بود، روز گذشته با وثیقه ۲ میلیارد تومانی آزاد شد.
@VahidOOnLi
آریا جعفری عکاس ورزشی و عضو تیم قایقرانی با قرار وثیقه تا زمان دادگاه آزاد شد.
@VahidOOnLi

🔸رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران، در توییتی با اشاره به سخنان جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، ترانه «برای» حاجی‌پور را «الهام‌بخش» و اعطای جایزه «گرمی» به آن را «ادای احترام به مردم ایران» خواند.
@VahidOOnLi

🔸 براساس آمارهای بعدازظهر روز دوشنبه، در زلزله ترکیه و سوریه حداقل ۳۰۰۰ تن کشته و هزاران نفر مجروح شده‌اند و تخمین زده می‌شود که هنوز صدها و شاید هزاران نفر زیر آوار باشند.
@VahidHeadli

🔸در پی زلزله پرتلفات و ویرانگر بامداد و ظهر دوشنبه در ترکیه و سوریه، که یکی از بزرگترین فجایع طبیعی غرب آسیا در بیش از هشت دهه گذشته است، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که ارسال کمک به هر دو کشور را تایید کرده است.
به گزارش خبرگزاری‌های رویترز و فرانسه، بنیامین نتانیاهو اظهار داشت که سوریه از مجاری دیپلماتیک از اسرائیل درخواست کمک کرد.
رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند روسیه درخواست کمک سوریه را به اسرائیل منتقل کرد
آقای نتانیاهو اظهار داشت که دستور داده است کمک‌ها به هر دو کشور «هر چه زودتر ارسال شود».
به گزارش شبکه «کان»، احتمال انتقال شماری از مجروحین زلزله در سوریه به بیمارستان‌های اسرائیل نیز در دست بررسی است. با این حال، امدادگران یا تیم‌های نجات اسرائیلی خود وارد سوریه نخواهند شد.
شمار تلفات زلزله سوریه تا بعدازظهر دوشنبه دست‌کم ۸۱۲ تن اعلام شد. ۱۱ تن از قربانیان، خواهر نخست‌وزیر، فرزندان و نوه‌های او در شهر حلب هستند.
@VahidHeadli

🔸وزیر ارتباطات عربستان سعودی گفت این کشور بیش از ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بیشتر از سوی شرکت‌های بزرگ فناوری دیجیتال از جمله شرکت‌های آمریکایی مایکروسافت و اوراکل را جلب کرده است.
عبدالله بن عامر السواحه افزود بخش اعظم این سرمایه‌گذاری در پایگاه‌های ابر عمومی صورت خواهد گرفت. شرکت مایکروسافت ۲.۱ میلیارد دلار در یک تاسیسات عظیم پایگاه‌های ابر عمومی جهانی و شرکت اوراکل نیز ۱.۵ میلیارد دلار در احداث یک منطقه جدید پایگاه ابر عمومی در شهر ریاض سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
@VahidHeadli

🔸اسرائیل روز دوشنبه ۱۷ بهمن اعلام کرد که در حمله به یک اردوگاه فلسطینی در نزدیکی شهر «اریحا» در کرانه باختری رود اردن، پنج شبه‌نظامی مسلح را کشته است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دفتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی این خشونت ارتش اسرائیل را «جنایت» توصیف کرده و از ایالات متحده خواسته است تا جلوی دور جدید تاخت‌وتاز تل‌آویو در اراضی اشغالی را بگیرد.
ارتش اسرائیل می‌گوید برای یافتن حمله‌کنندگان به یک رستوران در شهرک‌های یهودی‌نشین، به این اردوگاه فلسطینی حمله کرده است.
یک مقام امنیتی اسرائیل، شبه‌نظامیان کشته شده فلسطینی را از اعضاء گروه شبه‌نظامی حماس معرفی کرده است.
@VahidHeadli

📡 @VahidOnli

لینک کوتاه : https://mamlekate.net/?p=128081

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.