نماد سایت خبرکده

‌🔸شماری از وکلا، فعالان حقوق ب …

‌🔸شماری از وکلا، فعالان حقوق ب … 990058001675693803 1024x805

 

 

‌🔸شماری از وکلا، فعالان حقوق بشر، معترضان زندانی و زندانیان سیاسی سابق، در واکنش به آنچه قوه قضائیه جمهوری اسلامی «عفو معترضان از سوی علی خامنه‌ای» عنوان کرده است، آن را «عفو تبلیغاتی» با هدف «تحمیل روایت دروغین نظام» و «تعویض وقیحانه‌ جایگاه شاکی و متهم» خواندند.
@VahidHeadl

🔸روزنامه گاردین گزارشی تازه دربارهٔ «تجاوز و تعرض جنسی» به شماری از معترضان زن و مرد در جریان سرکوب اعتراضات «زن زندگی آزادی» در چند ماه اخیر منتشر کرد.
این روزنامه بریتانیایی از گفت‌وگو با ۱۱ معترض زن و مرد ایرانی خبر داد که گفته‌اند در زمان بازداشت توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی مورد تجاوز جنسی، خشونت جنسی، ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته‌اند.
بر اساس این گزارش، برخی از این معترضان در خودرو ون نیروی انتظامی یا در خیابان مورد حمله قرار گرفته‌اند و برخی دیگر حین بازداشت در پاسگاه پلیس یا زندان‌ها.
@VahidHeadl

🔸در حالی که رسانه‌ها و والدین دانش‌آموزان مسموم‌شده در چندین مدرسهٔ شهر قم، از اواخر آذرماه تاکنون، هنوز پاسخی از مسئولان درباره دلیل مسمومیت‌ها نگرفته‌اند، صبح دوشنبه ۱۷ بهمن خبر رسید که مسمومیت جدیدی در یک مدرسه دیگر در قم رخ داده است.
به‌نوشته خبرگزاری ایسنا، بامداد دوشنبه با مسموم‌شدن دانش‌آموزان مدرسهٔ «فاطمة‌الزهرا»ی قم، جمعی از والدین در مقابل این واحد آموزشی تجمع کرده‌اند و آمبولانس‌های اورژانس هم راهی این محل شده‌اند.
این خبر کمی پس از آن مخابره شد که منابع خبری از بروز مسمومیت دانش‌آموزان در سه مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه قم طی روز گذشته، ۱۶ بهمن، خبر دادند.
سایت خبری «عصر ایران» نیز با درج این خبر نوشته بود که «مسمومیت پنجم یک مدرسه در قم در همین ایام باعث شد که مسئولان قم به‌خصوص نمایندگان قم در مجلس لب به سخن گشودند و از امنیتی‌بودن حادثه و سؤال از وزیر آموزش و پرورش سخن گفتند».
@VahidHeadl

🔸یک روز پس از اعلام خبر «عفو» برخی از زندانیان اعتراضات ماه‌های گذشته در ایران توسط علی خامنه‌ای، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی اعلام کرد که با کسانی که «توبه» نکرده‌اند «قاطعانه برخورد» خواهیم کرد.
محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه «اغتشاشگرانی که مشمول عفو می‌شوند، پرونده آن‌ها در هر مرحله‌ای باشد بسته می‌شود» گفت: «خیلی از این افراد گفتند ما اشتباه کردیم.»
@VahidHeadl

🔸همسر رئیس‌جمهور ایران، اعتراضات سراسری چند ماه اخیر کشور را «جنجال آمریکا برای ارعاب و هراس‌افکنی» توصیف کرد و معترضان خیابانی را «تروریست» خواند.
جمیله علم‌الهدی در گفت‌وگو با شبکه خبری روسی «راشا تودی» گفت: «جنجالی که بر سر موضوع مرحوم مهسا امینی در کشور رخ داد، چیزی جز ارعاب و هراس‌افکنی از سوی آمریکا نبود.»
همسر ابراهیم رئیسی همچنین ادعا کرد هدف آمریکا اثبات این موضوع است که بگوید «من به شما نزدیکم و می‌توانم تروریست‌ها را به خیابان‌های شما بکشم و ماشین‌ها را در خیابان‌های شما به آتش بکشم».
@VahidHeadl

🔸سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در شرایطی مدعی شده که تهران آمادگی کمک به زلزله‌زدگان روز دوشنبه ترکیه و سوریه را دارد که گزارش‌ها از منطقه زلزله‌زده «خوی» و سخنان نماینده این شهر حاکی از بحرانی بودن شرایط در آنجا است.
@VahidHeadl

🔸شش ماه پس از حمله با چاقو به سلمان رشدی، این نویسنده بریتانیایی-آمریکایی هندی‌تبار رمان جدید خود با نام «شهر پیروزی» را منتشر می‌کند، اما نماینده رشدی گفت که او در جلسات معرفی رمان جدیدش شرکت نمی‌کند.
@VahidHeadl

🔸نهاد ناظر بر رسانه‌ها در پاکستان اعلام کرد که ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد اینترنتی، را به‌‌دلیل آن‌چه این نهاد «آسیب‌رساندن به احساسات مذهبی مسلمانان از طریق حذف‌نکردن محتوای توهین‌آمیز» خوانده، مسدود کرده است.
@VahidHeadl

📡 @VahidOnl

خروج از نسخه موبایل